Gå til innhold

Notodden!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Detta stod i avis i dag....ww.varden.no

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rånegeneral anmeldt for tuting

Espen Kittilsen, rånernes talsmann, ble i natt anmeldt for å ha kjørt sakte på E-134, og for å bruke lydhornet unødvendig.

Han var en av mange som ble anmeldt av politiet, for brudd på Vegtrafikkloven. Burning, tomgangskjøring og høy musikk var andre forhold sjåførene ble anmeldt for.

- Tragisk politi

Varden talte mellom seks og syv politipatruljer på Notodden i natt. Stod biler på tomgang, slo politiet av motoren, låste døra og tok nøkkelen. Dette skapte sinne blant mange av rånerne.

Espen Deilkås lot lastebilen sin gå på tomgang. Da tok politiet nøklene hans. Det reagerer han på.

-Dette blir for dumt, mener han.

En annen råner, Kim Richard Torjusrød, ble anmeldt fordi han spilte høy musikk, og bilen gikk på tomgang.

-Jeg synes det er tragisk måten politiet oppfører seg på, mener han.

Urettferdig

Rånere Varden snakket med, mener det er urettferdig at Espen Kittilsen blir anmeldt. De sier det er fordi han stikker seg fram som talsmann.

-Alle er med på dette, hvorfor skal Espen bli tatt, lurer to jenter som Varden snakker med.

Slå hardt ned

Da mellom 70 og 80 biler samlet seg på Tuvensenteret, for å kjøre i sakte kortesje inn mot sentrum, ledet Kittilsen an. SMS, telefoner, Walkie Talkie og jungeltelegrafen gjorde sitt til at alle samlet seg ved kjøpesenteret utenfor sentrum.

Innsatsleder i politiet, Trond-Egil Groth, forklarer at de velger å slå hardt ned på åpenbare provokasjoner

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

noen som skal til Notodden i helgen?

:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada... det fortesetter i avisene...... :D

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rånerne mobiliserer

Notodden kan vente seg storinnrykk av rånere fra Skien og Porsgrunn i kveld. En sms-aksjon pågår for å invitere flest mulig.

FREDRIK NORDAHL

"Oppmøte kl 20:00 på felleskjøpet i dag.. Vi drar oppover for å støtte notodden.. håper flest mulig henger seg på.." er deler av tekstmedlingen som sålangt har nådd en rekke rånere i Skien og Porsgrunn.

- Tar avstand fra brannene

Varden.no har vært i kontakt med noen av dem som har bestemt seg for å reise til Notodden i kveld.

- Vi gjør dette for å støtte rånerne der opp, sier en mann. Han understreker at de ikke reiser opp for å sette fyr på ting, slik man opplevde til de grader i natt.

- Vi tar avstand fra det å sette fyr på ting, sier han.

20 biler

Han forteller at sålangt har drøye tyve biler og et ukjent antall personer meldt seg og sagt at de kommer til å stille i kortesjen i retningen Notodden.

- Tekstmeldingene går rundt til alle mulige folk, så det kan godt hende vi blir flere, blir Varden.no fortalt.

>fra http://www.varden.no

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne vel vært ganske effektivt å sperret av gater osv, med kjetting- tau- grus- steiner++ bare til å komme i sivil det, og bruke noen lastebiler uten skilt og fjerne firma merker samt avskjære politiet når de prøver å stoppe lastebilen?

så kanskje politiet forstår hvor nyttig det er med bil, og forstår hvor provoserende det er med stengte gater..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir igrunn like tåpelig som slik Blitz holder på.

Man får ikke noe sympati og forståelse på å oppføre seg som tullinger. Snarere tvert i mot.

Uansett hvor mye demonstrasjoner som blir utført nå, vil det bare gi de enda flere grunner til å opprettholde og mest sannsynlig utvide forbudene i Notodden.

-Jannis

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne vel vært ganske effektivt å sperret av gater osv, med kjetting- tau- grus- steiner++ bare til å komme i sivil det, og bruke noen lastebiler uten skilt og fjerne firma merker samt avskjære politiet når de prøver å stoppe lastebilen?

så kanskje politiet forstår hvor nyttig det er med bil, og forstår hvor provoserende det er med stengte gater..

Eller kanskje man bare skal gå inn i seg og finne ut at det som blir gjort nå er /stupidity/ på høyt plan? Det eneste dere gjør med dette er å legitimisere folks holdning til bilinteresserte ungdom i den negative retningen, dvs dere forsterker inntrykket av at absolutt alle som "råner" bare er en haug med fjortisser som fortjener å få deng og bli låst inne på rommet sitt i en uke eller to.

Jeg har ingenting imot å møtes opp på en bensinstasjon eller utenfor et kjøpesenter, men når man begynner å tenne på dekk og å snakke om å sperre veiene for politiet fordi de stenger av deler av sentrum for kjøretøy, da blir det rett og slett for barnslig.

Greit nok, når man bor i byen, så må man egentlig forvente at det kommer litt mer bråk enn hvis man bor langt ute på landet, men hvis jeg måtte ha hørt på dårlig techno (fuck techno i ca alle dens elendige former, men det er en helt annen diskusjon) ifra anlegg som ikke er laget med noe som helst form for finesse, bare fokus på at det skal få bilen til å riste fra hverandre, tuting, burning osv (dekkrøyk ER ikke en god lukt) ... alt dette klokka 3 om natta hver jævla natt, så hadde jeg også blitt grinete. Hovedsaklig fordi jeg skal faktisk helst komme meg noenlunde frisk og opplagt på jobb i 8-9 tiden dagen etter.

Nei, finn på noe mer konstruktivt istedet. Arranger streetmeets et sted hvor det ikke er så mange folk i nærheten, organiser trackdays med sladde/burnout-konkurranser, whatever. Bare ikke reager som noen små drittunger som er midt i trassalderen. Oppfør dere som voksne, så blir dere garantert (med tid og stunder, dere har ødelagt endel for dere selv nå i senere tid) behandlet som voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig i at det er dumt at gata er stengt.. men værre er det at kommunen hadde lovet å komme i snakk med rånerne, får å se om de ikke kunne ordne en slags enighet.. men gjett hva, kommunen kom aldri tilbake.. selv etter gjenntatte purringer! det er bare dumt..

men syns at den aksjon de driver med der uppe nå er litt i drøye laget.. greit å demonstrere.. men å brenne dekk og biler (trodde de vill åpne gata for å kunne bruke bilane jeg.. ikke brenne de opp før noe har skjedd.. hehe), det blir bare idioti..

lurer på om de har tatt lærdom av franske ungdommen som gjorde det samme for litt siden jeg.. men de gjorde det for retten til å få seg jobb..

men syns kommunen burde tatt seg selv et rævspark og komme igang med samtaler med rånerne.. så blir det håpentlig slutt på dette fort, og de får en ordning på det.. gjerne med at flystripa blir stilt til disp eller no slikt..

jeg er sikker på at rånerne hadde holdt seg utenfor byen, om de fikk lov å leke seg fredag og lørdag på stripa..

noen her som har lyst å se om man kan få til det samme oppe på geiteryggen?? hehe (ment til skiensfolk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider