Torkil Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Kjøpte meg her for noen uker siden en 1992 passat med havarert motor. Skal få satt inn en 1,6tdk fra en golf for 4500kr (inkludert motor). Jeg vet ikke om turboen(eller manifold) på 1,6literen følger med. Er det mulig å bruke den jeg har fra før av? Noen som også vet om det er samme veiv/klutsj eller svinghjul på disse to motorene? Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 noen her vet da dette. om de passer overens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 skal visstnok passe over ens turbo og grenrør ja, har du flaks sitter det større turbo på 1,6 literen om den er fra før 88- etter 88 kom de med k-14 turbo.. samme som sitter på 1,9tdk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Dette er 2 så og si like motorer... men 1.6 td er enklere og trolig mer holdbar... Dette skal gå rett på uten problemer, og blir det noe trøbbel si for all del si ifra!!! :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Takker for svarene:) Noe jeg også lurer på, De luringene som skal sette sammen bilen for meg hadde planlagt å bruke dieselpumpa og turboen fra 1,9 motoren (1,9 motoren hadde en nyere turbo med justerbart turbotrykk) tenker på å peise opp trykket til ca 0,7 - 0,9 og skru opp dieseltrykket, om mulig. Er det lurt for min del eller tror dere de vil beholde sine egne for å spare noen slanter? 1,9tdk: 1,6tdk: 320 000km 180 000km 92mod 90mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg