Gå til innhold

Bytte motor, nødvendige tiltak?

Ranger emnet

majuz

Anbefalte innlegg

Etter og ha hørt veldig mye stygge lyder fra motoren min de 2 siste dagene har jeg funnet ut at det er en smart ide og bytte den...

Desverre sliter jeg litt med og finne en fin en, Bilen er en Bmw 520 E34 89mod med 12v M20B20 motor.

Finner jo en del 24v motorer, og da lurte jeg på om det er mye arbeid og bytte fra 12v til 24v, hva annet må byttes i samme sleng?

Hjernen?

Hadde vært fint om noen hadde litt tid til overs og se om de fant en 12v motor til meg.. :hellothere: I norge/ sverige evt danmark (dyrt?).

Mor er på ferie med stor bil :-)

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20B20 er noe av de motorene det er størst utvalg på, av den enkle grunn at ingen vil ha de.

M50B20 er ikke akkuart noe bedre.

Blir litt kopling i motorkontakten når det blir M50 motor, men det går, bare skaff deg koplingsskjema.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke sette inn 2.5? ligger jo en del motorer på http://www.bruktbildeler.com

Jaja, det ligger en del motorer der.. Men de fleste er 24v, og de hadde vært praktisk med 12v.. Så blir det ikke så mye unødvendig arbeid..

Og den 525 motoren som ligger der er på lier, og den motoren har stått under vann pga oversvømmelse for en kort tid siden.. Allerede sjekket ;-) Men ellers takk..

Vil helst ha samme motor.. Har ikke allverdens penger til bensin.. =P

Nå har jeg funnet motor også, så problemet er løst! :op:

Takk for svar^

[ ]90 - Bmw 520 E34 12v

[x]91 - Toyota Corolla stv 1.6xli (spiker)

[ ]96 - Peugeot buxy 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider