turbocooler Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 trenger en del tips til div modding til min 960 1:har planer om å bytte til man.kasse stemmer d at det er m90h som passer på min 3.0 24v pedalset bare å montere? cluch pedal pumpe beholder for hydraulisk veske til cluch mellomaksling mye å ta tak i her 2:min termostatstyrt kjøle vifte har tydeligvis tatt sommerferie!! noen forslag?rele tempgiver eller har vifta tatt kveld? hjeeeelp ps. hvor legger jeg ut profil bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 trenger en del tips til div modding til min 960 1:har planer om å bytte til man.kasse stemmer d at det er m90h som passer på min 3.0 24v pedalset bare å montere? cluch pedal pumpe beholder for hydraulisk veske til cluch mellomaksling mye å ta tak i her 2:min termostatstyrt kjøle vifte har tydeligvis tatt sommerferie!! noen forslag?rele tempgiver eller har vifta tatt kveld? hjeeeelp ps. hvor legger jeg ut profil bilde? Du kan jo prøve å koble viften rett på strøm for å teste den! Ellers, M90 H og L har bare med utveksling å gjøre! Du må ha M90 til hvitmotor! Pris ca. 5-7k Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbocooler Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 oki enn cluch og svinghjul må vel å byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 hehe, du har verken clutch eller svinghjul nå.. så det må du ha ja. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbocooler Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 noen som vet pris på fx:m90h/mellomaksling/svinghjul/cluch? mulig sverige e ett stikkord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Du kan jo prøve å koble viften rett på strøm for å teste den!Ellers, M90 H og L har bare med utveksling å gjøre! Du må ha M90 til hvitmotor! Pris ca. 5-7k Er M90H som er til hvitmotor da din gnom... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbocooler Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er M90H som er til hvitmotor da din gnom... fx: =for exempel har da 3.0 24v da så d e vel m90h jeg skal ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 fx: =for exempel har da 3.0 24v da så d e vel m90h jeg skal ha? Som de over prøver å si, så skal du ha M90 til hvitmotor, samme om det er H/H2/L2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er M90H som er til hvitmotor da din gnom... Om du ser i oversikten over utvekslinger så finnes vel m90h til rødblokka også..Din gnom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er M90H som er til hvitmotor da din gnom... M90H får du til både hvitmotor og rødblokk. M90L får du kun til rødblokk. M90H2 får du kun til hvitmotor.(B6254S) M90L2 får du både til hvitmotor og D24tic. M90L2FT5 får du kun til rødblokk. M90 uten noen betegnelse bak får du til rødblokk og D24tic, samme utveksling som en M90H. DIN GNOM!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 hører du!?! GNOM! hehe måtte bare henge meg på lasset:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 ang ombygging til manuell trenger du følgende. #selve kassa i seg selv #brakett bak og travers med gummi(mulig den gammle traversen passer) #giroverføringer med alle deler,pass på å få med braketten som holder allt på plass i bakkant.(den som skrues i bilen) #Fremre og muligens bakre mellomaksel. #utløsergaffel og utløserlager #svinghjul inklusive bolter samt trykkplate og lamell #slavesylinder inkluive låseklips.(seegering) #hovedsylinder inklusive slange bort til væskebeholder samt kombinert rør/slange ned til slavesylindern. #Clutchpedal inklusive alle detaljer slik som opplagring,skruen igjennom og specialbolten til sylindern inklusive clips. #(muligens) trenger du også en alubrakett som holder clutchpedalen på venstre side.er skrudd i samme hulla som hovedsylindern. #bremsepedal for manuell. #ny plast i midtkonsoll for manuell evt modde den gammle #rote frem lednigene ifra kassa som har med "park-startsperra" å gjøre..disse ledninene kommer ikke ifra rundt stanga..men ifra selve kassa på en av de store koblingene. #STOR dose arbeidslyst Mener du har det viktigste over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er ikke elektronikken på aut-kassa og motoren samstemte? Altså: vil motor gå bra etter kassebytte? Trodde kassa var med å styrte motoren litt. MULIG jeg tar feil!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Går bra fra aut til man, verre andre veien. Uansett glad det er manuell i min. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er ikke elektronikken på aut-kassa og motoren samstemte? Altså: vil motor gå bra etter kassebytte? Trodde kassa var med å styrte motoren litt. MULIG jeg tar feil!! Jeg bygde om min ifra aut til manuell..pælma hjernen til automaten i søppla. Cruisecontrollen må vel kobles om ved ombygging.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg