Gå til innhold

Bremseslanger?

Ranger emnet

as racing

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg ville koble dem sammen.

En lekkasje og så er du helt uten bremser!

Tror jeg ville koblet de slik at du får V.F. + V.B og motsatt, altså diagonal oppkobling.

Passe på å blende den som ikke blir brukt ute ved hjulene

83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd

86 Bmw 320 E30 Bruksbilen

83 Volvo 240 Vinterbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå koblet begge sammen med en banjo inn, men problemet er at jeg ikke får lufta systemet, ikke engang med trykkluft..... men på 940 før abs`n kom er det bare en slange til hver kalipper, kunne jeg da brukt fordelingen fra den tro??

Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil

Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt

BMW X3 2.0D 06 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville koble dem sammen.

En lekkasje og så er du helt uten bremser!

Tror jeg ville koblet de slik at du får V.F. + V.B og motsatt, altså diagonal oppkobling.

Passe på å blende den som ikke blir brukt ute ved hjulene

er det ikke bedre å blende de på fordeleren å ikke ute ved hjulet?

BMW X3 2.0D 06 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forskjell på om kaliperen har to eller ett hull da sånn sett ang oppkobling av custom versus org.

Grunnen til at det er to på 240 er pga at det er to krets og lagt opp sånn.. bremsevæska fra de to hulla på kaliperen går jo til sammen inni kammerene på kaliperen allikevel!?? eller..

Så må det vel komme på det samme om man fører de to slangene sammen rett før kaliperen eller at bremsevæska møtes inni kaliperen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp helt enig det trodde jeg å, men jeg har lufta ut over 2 liter med væske å pedalen går fortsatt rett til bunns med en viss motstand, kan det være at slangene er ca 50cm lange å noe mykere enn originale??

BMW X3 2.0D 06 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK...

Hmmmmm... vanligvis så bruker folk langt tynnere stålomspunne teflon slanger til bremser..

Er veldig viktig at de er knallharde,da både skive og klosser ikke er laget av akkurat mykt materiale :) så kan ikke være noe som gir etter på slangen..

Brukt på mc,ja hvis de påstår det så skal ikke jeg nekte for det

men de ligna fælt på bensinslanger da.. med veldig tynn tråd på spinninga.. bremseslanger har jo veldig tight og tykkere tråder av rustfritt stål rundt seg i tilleg til en knallhard slange inni..

Hva er arbeidstrykk og maks belastning på de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider