as racing Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Til dere som har bytta til større bremser med calippere med bare en rørinngang, kobler dere da sammen de to bremserørene med et y-stykke eller? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 man fjerner vel ene slangen og plomberer? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Det beste er vel å ta å koble til begge bremseslangene, Da har fortsatt 2krets bremsesystem. og da vil du ha brems på begge fram hjul selv om ene kretsen blir borte. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Tror ikke jeg ville koble dem sammen. En lekkasje og så er du helt uten bremser! Tror jeg ville koblet de slik at du får V.F. + V.B og motsatt, altså diagonal oppkobling. Passe på å blende den som ikke blir brukt ute ved hjulene Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 har nå koblet begge sammen med en banjo inn, men problemet er at jeg ikke får lufta systemet, ikke engang med trykkluft..... men på 940 før abs`n kom er det bare en slange til hver kalipper, kunne jeg da brukt fordelingen fra den tro?? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Tror ikke jeg ville koble dem sammen.En lekkasje og så er du helt uten bremser! Tror jeg ville koblet de slik at du får V.F. + V.B og motsatt, altså diagonal oppkobling. Passe på å blende den som ikke blir brukt ute ved hjulene er det ikke bedre å blende de på fordeleren å ikke ute ved hjulet? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 er det ikke bedre å blende de på fordeleren å ikke ute ved hjulet? Jo, var jo det jge sa! fjern slangen og blend! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 er det sjans at det kan bli godkjent da tro? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 er det sjans at det kan bli godkjent da tro? Nei, du har ikke lov å bruke annet enn org bremser. Skal du ha det godkjent, er det tüv som gjelder. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 slik har jeg gjort det!! slik prøvde jeg å lufte bremsene, det gikk før da jeg hadde to rør inn på calipper men ikke etter at jeg tok slanger helt fram!! hvorfor?? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Er det noen forskjell på om kaliperen har to eller ett hull da sånn sett ang oppkobling av custom versus org. Grunnen til at det er to på 240 er pga at det er to krets og lagt opp sånn.. bremsevæska fra de to hulla på kaliperen går jo til sammen inni kammerene på kaliperen allikevel!?? eller.. Så må det vel komme på det samme om man fører de to slangene sammen rett før kaliperen eller at bremsevæska møtes inni kaliperen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 jepp helt enig det trodde jeg å, men jeg har lufta ut over 2 liter med væske å pedalen går fortsatt rett til bunns med en viss motstand, kan det være at slangene er ca 50cm lange å noe mykere enn originale?? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Så litt store ut de slangene dine.. ikke at trenger å bety noe så lenge de er harde nok.. Hva slags slanger er det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 noe tess hadde.... litt stivere enn bensinslange, brukte de på mc sa de. Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 OK... Hmmmmm... vanligvis så bruker folk langt tynnere stålomspunne teflon slanger til bremser.. Er veldig viktig at de er knallharde,da både skive og klosser ikke er laget av akkurat mykt materiale :) så kan ikke være noe som gir etter på slangen.. Brukt på mc,ja hvis de påstår det så skal ikke jeg nekte for det men de ligna fælt på bensinslanger da.. med veldig tynn tråd på spinninga.. bremseslanger har jo veldig tight og tykkere tråder av rustfritt stål rundt seg i tilleg til en knallhard slange inni.. Hva er arbeidstrykk og maks belastning på de da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.