stordal-1970 Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Er det noen som har noen erfaring med felleskjøpet`s super syntetiske motorolje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Er det noen som har noen erfaring med felleskjøpet`s super syntetiske motorolje? Jeg har ingen erfaring med akkurat den, men vet at dette er helt vanlig olje som du kjøper på staotoil... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Dette er helt grei olje! Kjøp heller den enn for 600 på statoil! Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Dette er helt grei olje! Kjøp heller den enn for 600 på statoil! Å det får 4 liter... Tar jeg ikke feil koster det 500 kr for 10 liter helsyntetisk olje. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 hehe, har med hvor GOD den "helsyntetiske" oljen er... Jeg hadde som dere ser en peugeot med 2,1 liters dieselmotor Når jeg skulle bytte olje første gangen, byttet jeg med noe av det billigste jeg kunne finne, nemlig en helsyntetisk olje kjøpt på coop marked.. vi snakker 79,- for 4 liter Dette endte i at jeg fikk ventiltikking, fordi de hydrauliske løfterne ikke likte denne oljen... Bestefaren min som hadde bilen før meg, brukte KUN mobil1...5W50 rallyeformula Jeg blir ikke å bruke noe annet enn dette, fordi jeg har fått bevist at billigere delsyntetiske oljer ikke trenger å være så veldig positive mor motoren og dens komponenter.. Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Hvis vi sammenligner med f.eks hundematen de har, hvor de etter forbedret oppskrift ikke lenger dreper hunden din. Så kan man vel ta konklusjonen at med super olje, så raser heller ikke motoren din. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Hvis det er denne 5W-40-olja du tenker på: http://www.felleskjopet.no/trade/productview/397046/768/ så tilfredsstiller den følgende kvalitetskrav: ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, MB 229.3, VW 505.00, VW 502.00, BMW Longlife Oil, Opel GM-LL-B_025, Porsche Kvalitetsnivå: MB 229.1 Om din motor har høyere krav enn dette er vanskelig å si, men trolig er den god nok. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Felleskjøpets helsyntetiske er samme olje som Statoil Lazerway. Helt kurant olje til en god pris! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Statoil har i flere år levert oje produktene til FK. Akurat samma oljs som du får kjøpt på stasjonen. Same Shit Difrent Wraping. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Statoil har i flere år levert oje produktene til FK. Akurat samma oljs som du får kjøpt på stasjonen.Same Shit Difrent Wraping. Korrekt! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hvis en olje er bra nok for en traktor som er laget for å jobbe hardt 24/7.. så holder det vel på en bil.. Dessuten står det på kanna hvilke krav den tilfredstiller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hvis en olje er bra nok for en traktor som er laget for å jobbe hardt 24/7.. så holder det vel på en bil.. Det er nok ikke helt uten videre riktig. De opererer i forskjellige miljøer og kan ha forskjellige krav til additiver og denslags. Ta en titt på denne oversikten fra American Petroleum Institutute (API): http://www.api.org/certifications/engineoil/categories/upload/EngineOilGuide2006.pdf Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Det er nok ikke helt uten videre riktig. De opererer i forskjellige miljøer og kan ha forskjellige krav til additiver og denslags. Ta en titt på denne oversikten fra American Petroleum Institutute (API): http://www.api.org/certifications/engineoil/categories/upload/EngineOilGuide2006.pdf Regner med at oljen på FK er beregnet på norsk miljø.. klima/temp. osv... I forhold til temp. så er vel viskositeten vesentlig..!? Og det er vel i selve oljen man finner styrken i oljefilmen,såfremt det er rett viskositet i forhold til lagerklaringer og temp. fins vel additiver som er med og forsterker,men det er vel for mer ekstreme motorer.. Uansett så er det som jeg påpekte,satt opp en liste bakpå kanna med hvilke krav oljen oppfyller i forhold til de forskjellige bilfabrikanters krav.. har du en BMW og oljen oppfyller BMW' krav så er det vel trygt å fylle på den oljen.. Andre additiver går vel på rensende effekt,teflon,redusert røyk og små plastremser som utvider seg nåt temp. går opp og forsikrer at viskositeten er noenlunde konstant.. finnes sikkert en hel masse andre tilsetninger også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Regner med at oljen på FK er beregnet på norsk miljø.. klima/temp. osv...I forhold til temp. så er vel viskositeten vesentlig..!? Og det er vel i selve oljen man finner styrken i oljefilmen,såfremt det er rett viskositet i forhold til lagerklaringer og temp. fins vel additiver som er med og forsterker,men det er vel for mer ekstreme motorer.. Uansett så er det som jeg påpekte,satt opp en liste bakpå kanna med hvilke krav oljen oppfyller i forhold til de forskjellige bilfabrikanters krav.. har du en BMW og oljen oppfyller BMW' krav så er det vel trygt å fylle på den oljen.. Andre additiver går vel på rensende effekt,teflon,redusert røyk og små plastremser som utvider seg nåt temp. går opp og forsikrer at viskositeten er noenlunde konstant.. finnes sikkert en hel masse andre tilsetninger også. Finnes ikke oljer som er blandet for "Norsk" miljoe fra de store leverandoerene. Er lenge siden multigradeoljer (f.eks. 0W-40) ble introdusert slik at man har oljer som dekker et vidt spekter av temperatur ved oppstart. Uansett utetemperatur er "driftstemperatur" for en motorolje ca. 100C. Styrken i oljefilmen i seg selv er ikke spesielt vestentlig. Zddp og mos2 (etc..) tilsettes for aa oeke trykkstyrken til oljen. Saa lenge oljen tilfredsstiller motorprodusentens krav, er det mer enn godt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg