Gå til innhold

Min Audi A4 1.8T 1997 Avant er nå solgt

Ranger emnet

klyde2000

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

man kan få de godkjent i vognkortet.

Jeg ble stoppet her (av en politibetjent som er bekjent vel å merke), han så på de svarte 18" jeg hadde, og spurte om de var i vognkortet.

Nei sa jeg da, og sa at sålenge de har samme rulleomkretsen som orginaldim, trenger man ikke det. Han svelget det,og svarte at han hadde 18" på sin passat, og hadde heller ikke det i vognkortet.

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..

Hva skjedde når du skulle godkjenne senkesette da? Fikk du ikke gjort det?

Ja, hipp hurra for Norges-lover :P

Nei, jeg fikk ikke gjort det. Men det var fordi kontrolløren hos Biltilsynet ikke klarte å finne merkene på fjærene, og da fikk han ikke sjekket at det stemte med TÜV papirene. Men takk og lov for bilverksteder som ikke er så nøye på det :D De godkjenner det meste.

man kan få de godkjent i vognkortet.

Jeg ble stoppet her (av en politibetjent som er bekjent vel å merke), han så på de svarte 18" jeg hadde, og spurte om de var i vognkortet.

Nei sa jeg da, og sa at sålenge de har samme rulleomkretsen som orginaldim, trenger man ikke det. Han svelget det,og svarte at han hadde 18" på sin passat, og hadde heller ikke det i vognkortet.

Du skal vel egentlig helst ha det i vognkortet. Hvis du vil ha alt på det tørre. Meeen jeg tviler på at politiet i det hele tatt bryr seg. Som du sier så er det nok viktigst at rulleomkretsen ikke blir forandret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg som har en Volvo V70 T5 har akkurat økt trykket i turboen sin ved å flytte wastegaten lengre fra turbon, ved hjelp av tre skiver. Nå lader han 0.6bar mer!!

Dette høres jo ut som en utrolig grei løsning, noen som har prøvd noe lignende på en A4 1.8T ?

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om det, men ifølge ts racing er ikke det anbefallt, fordi du kun justerer turbotrykket, og ingen ting annet, som feks bensinmengde, og da kan det skje mye rart som ikke burde skje

på volvo er det litt annerledes fordi det er lavtrykksturbo har jeg hørt:cook

Joachim

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stoler jeg på TS-racing ;)

Skjer lite med bilen for tiden, monterte turbotrykkmåler her om dagen og i dag har jeg begynt på stereoprosjektet mitt i bagasjerommet.

Det blir en stor kasse med to 12" elemnter og en forsterker i første omgang, senere plexiglass over reservehjulbrønnen med blått neon og et brannslokningsapparat nedi.

Har også noen andre planer som kanskje kommer til live i løpet av ikke så altfor lang tid.

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende.

selv la jeg hele stereo prosjektet på is, etter å ha plukket bagasjen fra hverandre.

Har en kasse med 2x12" og forsterker bak, skrått mot seteryggen. har ikke veldig mye plass bak der men det får gå. tenkte forøvrig å sette inn høyttalere i bakdørene! :)

Joachim

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hiver jeg meg på... hehe.. er også interresert i dioder i dørhandtakene, hvis du finner noe med lysregulering, så hadde det vært bra, men det må da gå bra å kjøpe litt svake dioder? som kun vises når det er mørkt ute, sånne som gløder? mulig jeg er helt på bærtur nu:)

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider