kaiove Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Har noen noe info angående teknisk forskjell på disse? Tenker da helst motor, driverk og understell..:hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 340 er renaut motor. 360 er b200 volvo motor, annerledes driververk også.. 360 har B200k= gasser, ca 100hk. Glt har 200e\f er med Le-Jet innsprut, ca 110 hk.. 340 har du med 1,4 og 1,7. Genelt lite hk og lite trimmvennlige motorer.. 340 er litt lettere enn 360, og man kan putte inn renaut 1,8 16v (130hk) i dem om man vil ha en turtallsvillig motor. Men da ryker gjerne drivverket. De er populære i Enland, men tror det har noe med at de ike har en kultur for trimming av Volvo motorene. b230 passer tilnærmet rett i 360`en, og trimming vil da være enkelt, mange valgalternativer. Også en mer slitesterk motor enn renaut motorene.. Toppen som sitter i b200k = 530 topp skal være best av de "Små" toppene, og fin til sugetrim. Jeg valgte 360:D Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Understelet skal være ganske så likt tror jeg. Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Trodde man kunne få 340 med volvomotor jeg..? 1,9 eller 2,0 og dem er vel volvomotor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Trodde man kunne få 340 med volvomotor jeg..?1,9 eller 2,0 og dem er vel volvomotor? 343 var med volvomotor. 1,9 er volvo ja Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 343/345/340 har i de fleste tilfeller Renault-motorene B14/B17. Men 343/345 1981-82 finnes med Volvo-motortypen B19 (DLS/GLS). Dette var før betegnelsen 360 dukket opp med årsmodell 1983 (og samtidig ble 343/345 hetende 340). Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hadde en 340 og mener ganske sikkert at det stod b200 som motoralternativ i instruksjonsboken :S Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daruu Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Er det ikke sperre også på 360 da, men ikke på 340? Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Er det ikke sperre også på 360 da, men ikke på 340? Det skal vel ikke være sperre på 360? Men fremdeles kan jeg fint lage rundinger uten å spole med ett hjul, dette er da på tørr asfalt :thumb Hørt at den også vil lage doble spor om man burner med orginalsperra. Lurer på om det er noe lammelgreier? :confused: Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hadde en 340 og mener ganske sikkert at det stod b200 som motoralternativ i instruksjonsboken :S Det kan jo hende at instruksjonsboken dekket både 340 og 360? Og hvis ikke, kan forklaringen likevel være at instruksjonsbøkene ofte også dekker versjoner som ikke finnes på vårt marked. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 ville gått for 360 utseendemessig og prestasjonsmessig Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daruu Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Det skal vel ikke være sperre på 360?Men fremdeles kan jeg fint lage rundinger uten å spole med ett hjul, dette er da på tørr asfalt :thumb Hørt at den også vil lage doble spor om man burner med orginalsperra. Lurer på om det er noe lammelgreier? :confused: Det må være en form for sperre ja, jeg har selv burna og herja med 360 og som du sier så spant den på begge hjula ;) Kjørte en 344 her om dagen derimot, å den hadde definitivt ikke noen form for sperre :P Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aksel Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Det må være en form for sperre ja, jeg har selv burna og herja med 360 og som du sier så spant den på begge hjula ;)Kjørte en 344 her om dagen derimot, å den hadde definitivt ikke noen form for sperre :P hoho nei 340n sperrer ikke akkurat, nei dan.. bare på turtallsperra.. hehe.. 360n derimot... Siter 740 Turbo 1990 Golf Gti 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.