Gå til innhold

frieksos med mere dritt :P trenger hjelp!

Ranger emnet


menol

Anbefalte innlegg

vært på lang kjøretur og fikk frieksos, først bare ett hull i boksen midt på eksosrørene(midt under) :P aner ikke hva den heter, ser ut som et kulehull hullet hvertfall. så ser det ut som rørene fra motor til denne boksen er løsnet, akkurat i sveisen, helt rundt. hører klunking hele tiden.

skal jeg lappe sammen dette? med ny sveis og slags tetting av hull. eller kjøpe nytt orginalt av det som trengs eller effektanlegg? noe som blir mye penger for meg :/ frieksos er vel også tvilsomt med tanke på eu som kommer i sept. :P

kunne lagt ut bilder hvis inntresert?

 

takker for svar!

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å lappe sammen, men det vil ikke vare lenge, hvis du idet hele tatt får dette til å sitte skikkelig! Invester heller i skikkelig eksosanlegg. Gjerne sports eksos! Dra og hør på Auto elektro (Mekonomen). Og BilXtra hvis ikke Mekonomen skaffer til deg. (Hør uansett på BilXtra sist, det er drittsjappe ivertfal den her i byen).

 

Banken har penger vetttu;) MÅ du har penger, får du tatt et lite forbrukslån, hvis ikke kan helt sikkert de du kjøper av, fikse på avbetaling, jeg vet om folk som har gjort det før.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å lappe sammen, men det vil ikke vare lenge, hvis du idet hele tatt får dette til å sitte skikkelig! Invester heller i skikkelig eksosanlegg. Gjerne sports eksos! Dra og hør på Auto elektro (Mekonomen). Og BilXtra hvis ikke Mekonomen skaffer til deg. (Hør uansett på BilXtra sist, det er drittsjappe ivertfal den her i byen).

 

Banken har penger vetttu;) MÅ du har penger, får du tatt et lite forbrukslån, hvis ikke kan helt sikkert de du kjøper av, fikse på avbetaling, jeg vet om folk som har gjort det før.

 

aki, så litt under nylig. er den første boksen etter motor det er løst. virker som noe blekk skrammel som skal være rundt, ser det også flere plasser, er vel noe beskyttelse eller noe sånt. hva er disse til? bakerste er vel katalysatoren, men det er jo 2 mindre også. hva ligger prisen på da? nytt sport eksos fra gren til stuss? skal ikke ha noe av det største, bare et som gir litt bedre lyd og er litt nøytralt.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier du at bakerste potta er katalysatoren ?

 

hvis den "boksen" som du har fått hull på, er den som sitter nærmest motoren, er dette katalysatoren, og jeg vil anbefale deg å kjøpe dette originalt, åsså kan du heller kjøpe noe dritt på mekonomen derfra og bak... hvis det er bråk du er ute etter...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aki, så litt under nylig. er den første boksen etter motor det er løst. virker som noe blekk skrammel som skal være rundt, ser det også flere plasser, er vel noe beskyttelse eller noe sånt. hva er disse til? bakerste er vel katalysatoren, men det er jo 2 mindre også. hva ligger prisen på da? nytt sport eksos fra gren til stuss? skal ikke ha noe av det største, bare et som gir litt bedre lyd og er litt nøytralt.

 

Blikkskrammelet er antaglig varmeskjold rundt katten. Jeg har vanskelig for å tro at den bakerste skal være katten. Det vanlige er at den første boksen er katalysator, så kommer midtre lyddemper og så bakre lyddemper.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blikkskrammelet er antaglig varmeskjold rundt katten. Jeg har vanskelig for å tro at den bakerste skal være katten. Det vanlige er at den første boksen er katalysator, så kommer midtre lyddemper og så bakre lyddemper.

 

Å si at det er vanlig er vel dagens understatement...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må moderere meg litt. Har ikke mekka så mye bil som deg vettu:-)

 

Jeg har aldri sett katalysatoren annet enn først, så istedet for å moderere deg bør du heller klinke til å fastslå at den første er katten. Du har jo helt rett i det du skriver.

 

Trådstarter derimot er såpass uklar i sine beskrivelser at her kunne et bilde (still skarpt) vært på sin plass.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett katalysatoren annet enn først, så istedet for å moderere deg bør du heller klinke til å fastslå at den første er katten. Du har jo helt rett i det du skriver.

 

Trådstarter derimot er såpass uklar i sine beskrivelser at her kunne et bilde (still skarpt) vært på sin plass.

 

ja...blir vel noe sånt :P hehe. kan få tatt et bilde da.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett katalysatoren annet enn først, så istedet for å moderere deg bør du heller klinke til å fastslå at den første er katten. Du har jo helt rett i det du skriver.

 

Trådstarter derimot er såpass uklar i sine beskrivelser at her kunne et bilde (still skarpt) vært på sin plass.

 

DSC00497.jpg

 

DSC00496.jpg

 

DSC00495.jpg

 

ser ut som det kan være kun blikkskramlet som er løst da.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår