Gå til innhold

Vannrør vs Wastegate-Aktuator, hva bør jeg gjøre her?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei, min fremre turbo kræsjer med vannrøret..

Dvs. WG Aktuatoren kræsjer med vannrøret

VannRor.jpg

 

Kan jeg kappe/legge slange på det utsatte området?

Jeg vet ikke hvor varmt det blir? I og med at turboen vil være ikke så langt ovenfor, men jeg kan vel ha varmeskjold.

 

Tror jeg vil klare ca. 10cm avstand fra turbo iallefall.

Turboene er ganske små, kkk k04.. Men det er bare fremre turbo som kræsjer med vannrør, bakre turbo går rett på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slange med varmeisolasjonstrømpe rundt burde funke det..

eller den tungvinte men mest porr løsningen,sveis opp et nytt rør i rustfritt stål!

 

har ikke noe for seg, vil være så mye rør i veien uansett at man ikke ser det området der..

zoom.jpg

 

S1 og S2 er sugerørene, T1 og T2 er trykkrørene.

Jeg vil koble S1 og S2 sammen med en Y.

Samme gjelder T1 og T2.

 

Jeg tror faktisk jeg kanskje ikke monterer S1 og T1, men heller monterer Y rett på turbo.. Litt vankselig å si, før jeg har prøvemontert skikkelig i bilen..

 

Men ja.. Dealen er iallefall den at jeg da vil koble det sammen i en Y, fra dual 2.5" til singel 3". S vil da gå til LMM og så til konfilteret. T vil gå inn i en 60x40 IC med litt over 10cm dybde. Ut på andre siden, vil det da være 3" rør, tomgangsmotor og en slange som går inn på innsug/gass-spjeld/TPS.

 

Det er litt vanskelig å vite akkuratt hvordan det blir, før jeg har fått ordnet vannrøret og har fått ICen i hus fra http://www.klracing.se

 

ps. Jeg hørte jeg ikke trenger vannkjøling på turboene, hva mener folket? Kunne jo laget noe porno vannkjølingsrør, hehe.. Men tror det kanskje blir ganske trangt med twinturbos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vondt å se utfra bildet, men hva med å forlenge staget til W-gaten, ev med en Z på, og feste klokka på andre siden av slangen.? Og seff et varmeskjold mot slangen

 

Visst jeg først kapper vannrøret, kan jeg skrå det nedover og fremover, så jeg får en annen vinkel på det. Da vil jeg ha plass til aktuatoren..

Spørsmålet er vel isåfall om det holder med slange? Silikonslange kanskje? hmm..

 

Spørsmål 2 er om jeg skal montere vannkjøling på turboene, har som sagt blitt fortalt det bare er for "bestemorskjøring", hvor man slår av tenning rett etter hardkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke vannrør på turboene nei.. de er bare for kjøling ved normalt bruk.. og så får du større kapasitet på kjølinga når vannet ikke blir varmet opp av turboene..kan jo trengs,alle monner drar

er jo ikke vannkjøling på raceturboer f.eks..

eneste som duger på en trimmet bil er å la bilen stå å gå på tomgang noen minutter ,eller montere turboredder.. lite ekstern oljepumpe som sirkulerer oljen etter at tenninga er avslått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da sparer jeg penger og tid! Kan jo evnt montere dette i ettertid, om jeg finner ut jeg har for mye penger og for lite tid :P Kunne mekket en lukket krets med egen radiator.. men det er jo bare ekstra vekt, hmm.. tro rjeg bare lar vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om turboene kommer med vannkjøling er det vesendtlig at de har dette under kjøring, ikke kutt de ut dab. da lager du heller en "adapterplate" for og få turboen 2cm lenger ut.

 

Jeg trenger ikke å pushe turboene lengre ut..

Vannrørene har jeg ikke kjøpt, var derfor jeg lurte på om det var noe vits..

 

Virker som folk har forskjellige meninger, så det blir vel å montere allikevel tror jeg :p Sorry 50% av folket, hehe.. Blir litt bingo for meg her, så jeg safer an tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å varme røret og bøye det? Holder som regel med propanflaske til å varme de der.

 

Hmm, det kan jo være verdt et forsøk!

Jeg har en propanbrenner som jeg har brukt til å løsne asfaltmatter med :bambam: , så jeg kan jo "give it a go".

 

Da bare brenner jeg på røret og bøyer med en rørtang elns?

Hva er de rørene her på hvitmotor laget av? Er det stål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å pushe turboene lengre ut..

Vannrørene har jeg ikke kjøpt, var derfor jeg lurte på om det var noe vits..

 

Virker som folk har forskjellige meninger, så det blir vel å montere allikevel tror jeg :p Sorry 50% av folket, hehe.. Blir litt bingo for meg her, så jeg safer an tror jeg.

skjønner liksom ikke at du tenkte på og ikke bruke vannkjølingen, har vært med på turboras nettopp fordi vannslangen ble borte, rørene er vel av alu eller stål, må du nesten kjenne på tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner liksom ikke at du tenkte på og ikke bruke vannkjølingen, har vært med på turboras nettopp fordi vannslangen ble borte, rørene er vel av alu eller stål, må du nesten kjenne på tror jeg.

 

Ok.. Kanskje jeg skal kjøpe noen blanke rør, beregnet som vannrør i hus.. Bende de til med sånn tang og kjøre de mellom turboene. Ville sett bling ut da :-)

 

Jeg må bare finne ut hva som er ut og hva som er inn av vannkoblingene i turboen.. Regner med den øverste er inn og nederste er ut? Det er vel ikke noe "pumpedrift" inni der? er vel bare et hult skall og vannpumpen til motoren skal da tvinge vannet gjennom sirkulasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Kanskje jeg skal kjøpe noen blanke rør, beregnet som vannrør i hus.. Bende de til med sånn tang og kjøre de mellom turboene. Ville sett bling ut da :-)

 

Jeg må bare finne ut hva som er ut og hva som er inn av vannkoblingene i turboen.. Regner med den øverste er inn og nederste er ut? Det er vel ikke noe "pumpedrift" inni der? er vel bare et hult skall og vannpumpen til motoren skal da tvinge vannet gjennom sirkulasjon?

ang inn og ut \ fløde så må jeg nesten se turboene dine først, det er jo trykk i systemet fra før.

 

evt kan du kjøpe stål omspunnede slanger som du legger pent med metall strips som fester om du må kuke mye for og få ting på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang inn og ut \ fløde så må jeg nesten se turboene dine først, det er jo trykk i systemet fra før.

 

evt kan du kjøpe stål omspunnede slanger som du legger pent med metall strips som fester om du må kuke mye for og få ting på plass.

 

Ja, men med slanger så blir det fort til at de "henger".

Vann inn og ut er begge på "oppsiden" av turbo.

 

zoom.jpg

 

Se på bildet her, de to gjengede hullene er til vann.

Olje er lengre "opp".

 

Her ligger seff turboene litt på siden da, pga. jeg la de jo i sengen min.. Men ja.. You get the idea! Trykkrørene vil jo være "øverst", så kommer vann litt på skrå, utover mot karrosseri. Det er da inn og ut.. Olje kommer seff inn på toppen og ut på bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår