Gå til innhold

Hvordan få folie skikkelig blank

Ranger emnet

borabora

Anbefalte innlegg

Noen som har noe tips.... Har lagt folie på taket mitt, og skal være blank men synes ikke det helt er bra nok. Og dessuten så tiltrekker det seg støv og pollen veldig fort.

Er svart riktignok men uansett, virker som det er noe med folien som tiltrekker seg ting. Er kanskje statisk den "plasten"?

Og er vel vanlig reklamefolie.

Noen som har noen tips, fikk beskjed om å polere det som vanlig av de som satte det på men synes ikke det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik folie er ikke lett å få blank.

Man kan ikke kjøre med hva som helst på det eller, for det er fort gjordt å brenne seg gjennom filmen, Hender på småmerker at jeg har brukt m85 og m80 i lag med maskin forsiktig, med greit resultat, men også mange ganger det ikke er blitt noe resultat som er noe å snakke om.

Erfaringsmessig er store flater trekt med folie veldig statiske, og trekker til seg støv på samme måte en magnet tiltrekker seg metaller...Shinet et helfoliert bil her, og gikk over den med Last Touch fra meguiars Detailer serie, det hjalp ei stund, men etterhvert som den var ute i vær og vind tiltrakk den seg støv som vanlig.

Skal du ha svart tak som er kjempeblankt ville jeg anbefalt å bruke et par laken på å få det lakkert. Da har du muligheten til å ha et griseblankt svart tak iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. :)

Bruker Meguairs steg 2 og 3 til å polere det. Brukt quick detailer og Autoglym aqua wax til hurtigvoks på det.

Plast x kan kanskje funke, men burde da være noen produkter som funker skikkelig.

Supervask er vanlig shampo? Har kjøpt NXT shampo fra Meguiars som jeg skal prøve i helga og se om det funker bedre enn den vanlige jeg har.

Tørker selvfølgelig bilen med pusseskinn(water magnet fra Meguiars.)

Merker godt hvor statisk det er ja, hatt 3 svarte biler før og ser hvordan alt setter seg på taket her i forhold til lakken.

Lakke taker er ikke noe alternativ nå. Men mulig senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora Bora

Du får ta med deg Dan Henning (?) (danna), og stikke over til toten, så kan jeg se om det er noe hokus pokus å gjøre med det. Så kan dere se hvordan golfen står fortiden også...hehe...

Quick Detailer er ikke noe hurtig voks, som "hurtigvoks" funker Last Touch, Quick Wax og NXT Spraywax bedre.

Selv om Last Touch ikke er noen voks, så tilfører den mere oljer og vokslignede stoffer til lakken, enn hva du gjør med den vanlige quick detailer.

Fornøyd med water magnet?

Et tips til noe som er enda bedre, Big Absorber pusseskinn, dette funker bare helt sykt. minuset med Water magnet er at det funker fett på en bil, men da er det blitt vått og må tørke før det funker bra igjen, mens Absorber skinnet suger vann uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora Bora

Du får ta med deg Dan Henning (?) (danna), og stikke over til toten, så kan jeg se om det er noe hokus pokus å gjøre med det. Så kan dere se hvordan golfen står fortiden også...hehe...

Quick Detailer er ikke noe hurtig voks, som "hurtigvoks" funker Last Touch, Quick Wax og NXT Spraywax bedre.

Selv om Last Touch ikke er noen voks, så tilfører den mere oljer og vokslignede stoffer til lakken, enn hva du gjør med den vanlige quick detailer.

Fornøyd med water magnet?

Et tips til noe som er enda bedre, Big Absorber pusseskinn, dette funker bare helt sykt. minuset med Water magnet er at det funker fett på en bil, men da er det blitt vått og må tørke før det funker bra igjen, mens Absorber skinnet suger vann uansett.

Hei, er det deg. ;)

Ja, kunne jo tatt en tur en dag. Fått igang bilen skikkelig enda elller?

Oki, men da blir det vel omtrent som steg behandlingen da? Sikkert litt bedre men.

Veldig fornøyd, og vasker stort sett ikke mer enn en gang om dagen uansett. :p Og slipper jo å vri det opp uansett men jeg tørker bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider