Gå til innhold

Er motoren død?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

En kompis dro i en fjellvegg på fredag og totalvraket Calibraen sin. Heldigvis overlevde han med bare noen skrammer.

Det jeg lurer på:

Selve motorrommet er ikke så hardt skadd, bare litt klemt inn på den ene siden, og motoren ser ganske hel ut. Men den lakk olje - dvs det lå igjen en dam med olje igjen på ulykkesstedet. Er denne motoren da død, eller er den brukbar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens bunnpanna som fikk seg en smell da, siden det kom olje ut ?

 

Kan få det meste til å snurre igjen med de rette delene :D Cluet er om det er øknonomisk lønnsomt og verd å legge ned mye arbeid i sakene...

 

Du må nesten skrive en liste over det du ser er ødelagt og regne over hva det vil koste å fikse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er økonomisk lønnsomt da.

Motoren hadde jo bare gått 160 000km, nesten helt ny :)

 

Det blir vel et lite helvete å demontere motoren fra bilen siden det er såpass trangt der. Kjenner en kar som jobber på verkstedet der ja, men såvidt jeg forstod var faren hans rimelig lei siden han selv var medeier i bilen. Han vil bare ha bilen på høggern så fort som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde bare delkasko! Sett i ettertid veldig dumt, men jeg hadde ærlig talt ikke trodd han skulle dra i skauen så kraftig som han gjorde.

240en går som et lyn den, fikset clutch på fredag. Fortsatt litt å gjøre, men orker ikke ta så mye av gangen...

 

Han mister ikke lappen, for han kjørte faktisk ikke så fort.

Kjørte jo forbi de gutta som lå i 60km/t, og han trodde ikke han hadde mer enn 80-90 når han dro ut. Men hukommelsen hans er ikke helt god, husker bare bruddstykker av hendelsen.

Skal inn til politiavhør på Tirdag, men han har ikke gjort noe ulovlig. Kjenner jeg politiet rett får han vel en bot for uforsvarlig kjøring, i og med at det var så vått. Sommerdekkene var bare 4 uker gamle også, nye kroma 17" som fikk gjennomgå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

hehe....jævlig bra bilde!!! har du tenkt å trimme 2førn elleR???

 

Har ikke mye penger for tiden, har blakket meg helt på clutch, regreim og vannpumpe...

Motoren går egentlig greit nok, men hadde seff vært gøy med turbo. Jeg får se med tiden, blir ikke før etter vinteren uansett tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår