Gå til innhold

Volvo 740 Turbo trim

Ranger emnet


klezz

Anbefalte innlegg

Godag!

Jeg har planer om å få min Volvo 740 Turbo til å tåle rundt 300-350hk så derfor kontaktet jeg Sten Parner i sverige for å høre hva han foreslo.:)

Det første som slo meg etter at jeg fikk svar på mailen min til Sten Parner var at han er veldig seriøs og kan en god del om volvo motorer.

Jeg spurte han hva jeg måtte bytte for å få 300-350 holdbare hk i min Volvo 740 Turbo, å da fikk jeg til svar at jeg måtte bytte til H-profil råder, Smidde turbo stempler, høy kapasitest olje pumpe, forsterket topp-pakning, m90 girbox og forsterket clutch.

Han sa at jeg også måtte passe på slik at jeg ikke kjørte med for tynn luft/bensin blandig for da tok motoren ganske så fort kveld.:(

Han gav meg et pristilbud som var utrolig billig.

 

Så det jeg lurer på er hvor kan jeg finne en bra M90 girbox? hvordan kan jeg vite at det er en M90 girbox?

Ble alle Volvo 940 levert med M90?

og til slutt passer clutchen fra M47 på M90?

 

Håper at noen vet svaret på dette:)

Mvh kristoffer

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du er nødt til å ha ett M90 svinghjul på den kassen, går kje ann me M47 svinghujle.

 

Koss du ser d e ein M90? hm, kje den klasiske runde gir kulå, ein firkanta ein vertfall, åsså trur eg han e nåke større enn ein M47 e.l

 

mvh

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godag!

Jeg har planer om å trimme min Volvo 740 Turbo til rundt 300-350hk så derfor kontaktet jeg Sten Parner i sverige for å høre hva han foreslo.:)

Det første som slo meg etter at jeg fikk svar på mailen min til Sten Parner var at han er veldig seriøs og kan en god del om volvo motorer.

Jeg spurte han hva jeg måtte bytte for å få 300-350 holdbare hk i min Volvo 740 Turbo, å da fikk jeg til svar at jeg måtte bytte til H-profil råder, Smidde turbo stempler, høy kapasitest olje pumpe, forsterket topp-pakning, m90 girbox og forsterket clutch.

Han sa at jeg også måtte passe på slik at jeg ikke kjørte med for tynn luft/bensin blandig for da tok motoren ganske så fort kveld.:(

Han gav meg et pristilbud som var utrolig billig.

 

Så det jeg lurer på er hvor kan jeg finne en bra M90 girbox? hvordan kan jeg vite at det er en M90 girbox?

Ble alle Volvo 940 levert med M90?

og til slutt passer clutchen fra M47 på M90?

 

Håper at noen vet svaret på dette:)

Mvh kristoffer

 

hva var prisen hans på hva? jeg og skal kanskje trimme godt:P

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er nødt til å ha ett M90 svinghjul på den kassen, går kje ann me M47 svinghujle.

 

Koss du ser d e ein M90? hm, kje den klasiske runde gir kulå, ein firkanta ein vertfall, åsså trur eg han e nåke større enn ein M47 e.l

 

mvh

 

Man kan fint bruke M47 svinghjulet, og det vil mest sansynlig være 100 ganger mer holdbart enn (møkka) dobbeltmasse-svinghjulet til M90.

Men du vil trenge en spesialclutch... 240mm M47 lamell med M90-splines, samt en forsterka trykkplate til en 740 turbo m/M46.

 

Det som Koster når du passerer 300 hk er og forblir innsprutet.

B230ET-sprutet vil jeg karrakterisere som veldig "ca" når det gjelder luft/bensin blandingen, og den har over hodet ikke kontroll på avgassene den slipper ut(ingen lambda).

Datasprut kan være både dyrt og billig (7000 til 20 000)... i tillegg må det "mappes" og det er ikke alle som mapper alle sprut, Hvertfal ikke de billigste, hvis du ikke mapper selv da.

 

Det blir garantert dyrt, men det er kanskje verdt det? glad jeg har kommet på litt andre tanker de siste ukene...:angelsmili: fått andre ting å bruke penga på ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel alltid understell som blir mekka på først :P slik at du kan kjøre maks med motoren du har:P å så senere motor slik at du må mekke understell igjen kanskje coilovers? :D

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår