Gå til innhold

Dyr frakt fra Autogeek

Ranger emnet


haakka

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bestille et par remedier til bilen min, da lakken ikke ligner grisen.

 

Jeg bestillte scratchX, og en tube med crystal speed clay.

 

Varene kostet vel ikke mer enn en $20, men så fikk jeg beskjed om at frakten kom seg på $45.

 

Er det vanlig at det er så dyr frakt fra de?

 

Jeg fikk en mail der det sto at de ikke kunne sende aerosole produkter med fly, og måtte derfor sende med bakketransport.

 

Jeg trodde det var billigere å sende "på bakken" enn "opp i lufta" jeg.

 

Noen som vet hva som er billigste fraktløsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel bare en fraktløsning når du bestiller internasjonalt som går med usps eller fedex ettersom det passer avsender. blir fort endel frakt ja.. bestilte for 140$ nå nettop og fikk frakt på 95$ (fikk ikke helt med meg om dette var med eller uten norks mva) de trakk hvertfall kontoen min for 1380kr noe jeg må si er meget billig, for det var en god del på den lista, dog ikke veldig tunge ting. pakken kommer 24 juli(estimert av fedex), dvs en uke etter jeg sendte bestilling og det er jo ikke dårlig.. er jo ikke uvanelig at det tar så lang tid fra en nettbutikk i norge.

Hvis de skal frakte den ene pakka di med båt kommer det jo til å ta eviheter, så det ville jeg kanskje heller kjøpt her..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eneste grunn til at jeg bestillte fra AutoGeek var at det skulle blir litt billigere enn i norge, men når jeg bestiller varer for ca 120 kroner, så kommer frakten seg på det dobbelte.

 

Jeg prøvde å holde meg under 200 kroner, da jeg har ikke så alt for mye penger for tiden, og jeg vil slippe enna 25% i mva og tollgebyr.. blir fort dyrt det..

 

Jeg har fått tilsendt varer fra statene før som har veid mer, og hadd mer volum enn det jeg bestillte fra de nå, men som kom seg på under halvparten av det som ble fra AG.

 

Jeg mener å huske at det er billigere å sende via ground mail enn fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bestille et par remedier til bilen min, da lakken ikke ligner grisen.

 

Jeg bestillte scratchX, og en tube med crystal speed clay.

 

Varene kostet vel ikke mer enn en $20, men så fikk jeg beskjed om at frakten kom seg på $45.

 

Er det vanlig at det er så dyr frakt fra de?

 

Jeg fikk en mail der det sto at de ikke kunne sende aerosole produkter med fly, og måtte derfor sende med bakketransport.

 

Jeg trodde det var billigere å sende "på bakken" enn "opp i lufta" jeg.

 

Noen som vet hva som er billigste fraktløsningen?

 

De har driti seg litt ut da, siden ingen av produktene er aerosole produkter...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray clay er på "boks" det er ikke ordinær clay (leier) men en type som brukes på vinduer på bilen, mer som barberskum. Denne kan ikke sendes med fly

 

Lønner seg ikke å handle for "lite" når du handler derfra, har handlet for alt fra 40usd/ 38usd frakt til 3/400usd/ 99usd frakt, så det øker ikke så mye mht frakt om det blir mere. sikkert handling i fraktprisen også, og det er ofte det samme om det er lite el mye

 

Som nevnt før lønner det seg ikke å kjøpe store kanner med ting, 5 litere etc da dette drar opp prisen bra fort mht vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Skulle selv bestille noen meguiarsprodukt til bilen fra autogeek, fant fort ut at det var mye hyggeligere priser hos autogeek enn bilextra/norsk importør. Rota litt innpå sida og bestilte bilsjampo, scratchX, teck wax, 3 stk wax applicators, en flaske felgvask og en flaske bugremover, til den nette sum av 59 dollars..

Ikke store greiene, men hadde fortsatt spart noen kr på og bestille derfra...helt til denne mailen om fraktkostnader kom i innboksen..

 

"We are writing in reference to the order you placed with us. Please notethat the approximate shipping rate for the order you placed with us is$100.00."

 

Bastards...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle selv bestille noen meguiars produkt til bilen fra autogeek, fant fort ut at det var mye hyggeligere priser hos autogeek enn bilextra/norsk importør. Rota litt innpå sida og bestilte bilsjampo, scratchX, teck wax, 3 stk wax applicators,1 flaske felgvask og en flaske bugremover, til den nette sum av 59 dollars..

Ikke store greiene, men hadde fortsatt spart noen kr på og bestille derfra...helt til denne mailen om fraktkostnader kom i innboksen..

 

"We are writing in reference to the order you placed with us. Please notethat the approximate shipping rate for the order you placed with us is$100.00."

 

Bastards...

 

Hm.. inkludert mva ville dette kommet på drøyt 1000,-

 

Skal du handle i statene, lønner det seg å handle mye. Gå sammen med noen kompiser el.l

 

Eller så kan man jo be om "kvantumsrabatt" hos en forhandler her hjemme, og støtte norsk næringsliv ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Bestilte endel stuff fra http://www.sparkleauto.com ca 30 kg med forskjellige produkter til $290, fikk deretter en mail om at frakten ble $370. Syntes det ble for mye, så jeg spurte om ikke de hadde rimeligere shipping metoder, fikk til svar " yes we can send it the slowest way". Pakken ble så sendt med FedEx economy og frakten kostet $226 og tok 8 dager fra den ble sendt til jeg hentet den på postkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår