Gå til innhold

det hakker når jeg bremser

Ranger emnet

RuuDpus

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en a4 fra 1995 som hakker når jeg bremser... Det hakker, og det kommer en hakkelyd når jeg bremser... Litt vanskelig å forklare men... Dette skjer bare når jeg bremser ganske løst. Når jeg bremser hardere så blir det neste borte. Både skiver og klosser forran og bak er skifta det siste året, og det føles egentlig ikke som om det er bremsene som lager lyden og hakka. Jeg hører at det kommer fra forran på bilen, noen som har en idè om hva problemet kan være?

Mvh Espen Ruud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMFG .

Kan jeg bare få lov til å uttale meg om en ting som en amatør mekaniker ?!

FOLK SOM IKKE VET HVA DEM SNAKKER OM BURDE HOLDE KJEFT!.

240turbo, ikkenoe personlig, menhva får deg til å tro at hjula på bilen hans vil riste ved oppbremsing men ikke ellers om det er skeiv eller feil balansert felg..?!

Du er enig i at en krøpling med skadet bein vil halte heletiden ikke bare når han går i trapper? GEEEZ!

At det hakker som du sier kan jeg ikke helt fatte hvordan du får til?!

Om du mener det RISTER kan nokk være det rette ordet. Da er spm er det rattet ditt som rister? eller hele bilen!!? ALtså, foraksel, eller bak !?

Om det er det som er problemet, så er nokk bremsene dine varmekjørte og skeive.

Da bytter du skivene dine.

Om du fortsatt mener det HAKKER? så ville jeg løftet bilen fra bakken, og prøvd å "vippe" hvert av hjula Opp/ned Høyre/venstre

og kjenne etter knasing/slark i hjul-lagrene dine.

Prøv med det først.

Mvh

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Ville akkurat til å si det samme som deg rdl. Har hatt samme greiene med min a4, og det var kast i skivene.. har du ubalanserte (mista lodd) fra felgene dine, vibrerer det bare i høyere hastigheter.. si fra 90 og oppover.. ikke når du bremser nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom sånn at jeg kan telle hakka. Hakker kanskje 2 ganger i sekunder når jeg kjører i 40km/t og bremser ned...

Sugekopp, rattet kjenner jeg ikke noe på, det er bilen. skal ha den på eugodkjenning nå... Tror dere de ser det der om det er skivene? For da får jeg iallefall svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider