Gå til innhold

Nye baklamper til 93 240 GL Sedan

Ranger emnet

slayer

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare vær obs på at mange av de der uoriginale baklysene lekker vann! Så du bør kanskje gå over de i "skjøtene" og tette med noe transparent lim som hefter bra på plast.

Jaha..

Er ikke det ganske dårlig å selge lykter som ikke er tette?

Skal se om de jeg har er mulig å få shina opp, plasten er blitt helt hvit nesten, en som nevnte at det gikk an å polere dem, men det har jeg aldri vært borti før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha..

Er ikke det ganske dårlig å selge lykter som ikke er tette?

Skal se om de jeg har er mulig å få shina opp, plasten er blitt helt hvit nesten, en som nevnte at det gikk an å polere dem, men det har jeg aldri vært borti før :)

tror du kan pusse de med veldig fint papir og så klarlakke de...

ja, vet det er dårlig.. men sånn er det nå bare.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger:

Avfetting/Rens

Våtslipepapir, ca 1200-1500 korn

En bøtte vann

Mykt tørkepapir, eller en gammel T-skjorte

En tube Autosolr

Fremgangsmåte:

Først så rens eller vask baklysene slik at de er helt rene. Dette fordi det ikke må være igjen noe skitt som riper opp mens du sliper. Deretter så slip over med vårslipe papiret. Ikke trykk hardt, men la papiret gjøre jobben. Sørg for at vårslipepapiret og lykten er våt hele tiden. Slik at våtslipe papiret jobber mest effektivt.

For å polere opp bruk gjerne Autosol eller annet poleringsmiddel som er grov, det kan gjøres manuellt/for hånd, eller med poleringsmaskin:

Ta frem en fille og litt Autosol. Poler i sirkler så godt det er mulig. Poler kun på ett lite området av gangen. Når du er fornlyd med resultatet så poler på et annet område. Forstett til du er ferdig og fornøyd med glansen. Polerings maskin er klart det raskeste. Har du en slik så bruk gjerne denne.

Kilde volvoforum.no

Lykke til :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider