Gå til innhold

Jonte's 2000 Yamaha Waveblaster 800

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har gått til innkjøp av en Yamaha Waveblaster 800 med 120hk 800cc 2-takt motor. Vi fikk kjøpt den billig, pga skjært motor.

I dag fikk vi scooteren inn i en garasje, og startet å demontere. Etter en time var motoren ute.

Marcus & Kim skrur:

bilde2661.jpg

Eksosanlegget gikk først av:

bilde2660.jpg

Motoren ute:

bilde2662.jpg

Her er skaden på stempel & sylinder: bilde2665.jpg

bilde2666.jpg

Innsug og forgassere:

bilde2667.jpg

Motoren skal sendes til SBT i USA, de tar den i innbytte mot at vi kjøper en ny motor hos dem. Dette er den letteste løsningen, og prisen er ikke så ille. Motoren veier ikke så mye, så det blir ganske greit å frakte også.

Ellers skal vi gjøre litt småtteri med scooteren, vi mangler dekselet forran, men til 9000kr er det ikke så interessant lengere, så vi får se hva vi finner ut.. :)

Henger må også kjøpes inn..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå vannscooter, men er ikke sånne "uovlig" å bruke i norge?

Den er ikke så rå da, er bare enn 800cc med 120hk, men når den er så liten som den er på 8fot, så er den ganske morsom å leke med i havet.. Kompis har helt lik, så når vi får begge på vannet blir det kult å være utpå med flere scootere og båter etc.. :)

Det er ikke lov å bruke den i Norge i første omgang, men det er opp til hver kommune å regulere området man kan kjøre på. I Narvik er det ikke regulert noe område, men vi har fått beskjed av havnevesenet om å kjøre litt "utpå", så skal det være greit :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

I dag blei det faktisk gjort litt med vannscootern, første gang på LENGE :)

Vi har fått tak i en helt ny motor fra USA, og han tar retur i vår gamle ødelagte motor for så å bygge denne opp igjen..

For å få sendt den billigst mulig til USA, må vi dele den opp i deler, slik at vi sender den med Posten's Carry On Cash pakker.

Her er en sylinder demontert:

n863940082_2255462_5340.jpg

Her er blokka, med veiv og råder.

n863940082_2255463_5715.jpg

Og nymotoren ser slik ut:

46dc_1.JPG

63f1_1.JPG

Så når vi får denne er det bare å skru over innsug, eksos og lignende å få den i scooteren :)

Så er neste steg å pusse litt opp på scooteren, med nye merker her og der og slikt, og sveise en henger til den.. :D

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prioritert bort det å kjøpe meg snescooter, ettersom jeg jobber mye i helgene i tillegg til skolegangen, og dermed ikke får tid til å kjøre så mye snescooter.

Det er svært morsomt å være på havet på sommeren, og båtlivet i Narvik er ganske bra det. Vi er ett vennegjeng som er mye på havet på sommeren.

Har selv ett eget Naust som jeg håper å få helt på stell til sommeren, så vi kan tilbringe mye tid der, også har vi nå ett par båter, en annen vannscooter osv.. Så sommeren blir alltid bra :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Det er ikke lov å bruke den i Norge i første omgang, men det er opp til hver kommune å regulere området man kan kjøre på. I Narvik er det ikke regulert noe område, men vi har fått beskjed av havnevesenet om å kjøre litt "utpå", så skal det være greit :)

Heldig dere da ,jeg fikk 5000,- i bot for å kjøre i oslo var 500m fra omerådet som var satt av til scoter kjøring:-( hyggelig politiman jeg møtte!!! NOT!!!!

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...