Gå til innhold

Holder ikke på bensintrykket

Ranger emnet

momo

Anbefalte innlegg

Hmm, har et veldig ubetydelig men fortsatt irriterende problem med 740n. Når jeg har halv tank eller mindre bensin så holder den ikke på trykket, det betyr at når jeg starter må jeg kinne ekstra lenge, også starter den i 2 sek og dør, også starter jeg igjen neste gang da gårn litt urent i 5-10 sekunder så går den bra igjen. Desto mindre bensin på tanken, desto fler ganger dør den ut før jeg får nok trykk til å kjøre.

Nå skal jeg ned med tanken og sånt uansett, så jeg lurte på hva problemet er? Virker jo som en av pumpene ikke funker.. den i tanken? Men den skal jo holde på bensintrykket uansett skulle man tro da..

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten et spørsmål til, bensinnivåmålern min funker ikke (bombe), jeg regner med at det er selve målern i tanken som pleier å ta kvelden da? Hvordan kan jeg måle meg fram til om den virker eller ikke med multimeteret mitt?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tilbaketrykksventilen på pumpa som som fusker som gjør at trykket forsvinner.. eller en dyse som henger litt.. for du har sikkert sjekka etter lekkasjer!? og det med at det blir verre og verre desto mindre bensin er pga. høydeforskjellen på tanknivå kontra pumpa.. altså desto mindre bensin jo mer arbeid er det å å få den fram.. men er vel tankpumpe på den (kjenner ikke 740 såå godt) i såfall så kan det være den som streiker,men den har ikke noe tilbakeslagsventil da!! den sitter på pumpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider