Gå til innhold

G60 og trykk

Ranger emnet

Sonick

Anbefalte innlegg

Originally posted by Sonick

Kan noen fortelle meg når en orginal g60 skal ha hvilket trykk ?

Begynner den å bli slakk når den ikke lader 0,6 for nermere 6000 o/min ? har bare 0,3 ved normal bånn gass ved 3000 o/min - stemmer dette ?

Den skal lade 0.6 temmelig tidlig, så tyder nok på at den er litt slitt. Med mindre ladehjul og frisk lader så lader kompisen min sin 0.6 fra 1500 og 1.0 ved 3000.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er det noe muffens med kammeraten min sin ... den hadde 1 i co ... de snakket om at lambdasonden ( eller noe slikt ) kunne være gåen .. kan dette stemme ?

1 i co er jo ikke faretruende høyt, me jeg vet ikke hva kravet er på den årsmodellen..... men det skal vel være nesten nede i 0 om alt funker som det skal

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da er det noe muffens med kammeraten min sin ... den hadde 1 i co ... de snakket om at lambdasonden ( eller noe slikt ) kunne være gåen .. kan dette stemme ?

Sjekk Co-potentiometer. Sitter en føler på intercooler røret med en blå plugg i skruehullet. Bruk et multimeter og sjekk motstanden mellom de to ytterste tappene. Ligger vanligvis på rundt 350 orginalt, bør justeres til rundt 450-500 med SNS chip

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er 1 og kan ikke være over 0,5 sier de ... men innholdet i kat en er fjernet... Det du skrev polo Classic - hva er det som skjer da ? justeres co en på den skruen liksom ? forklar litt mer ?

Co justeres på den skruen som er under den plå pluggen på Co-potentiometeret ja. Og CO vil endre seg når du justerer. Du bør ha apparat for CO måling når du justerer for å klare utslippskravene. De tallene jeg oppga er ikke CO tallene, men motstanden i co-potentiometeret. Hvis CO-potentiometeret er ødelagt vil du få null i motstand.

Ny koster ca 881,- på Møller

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg når en orginal g60 skal ha hvilket trykk ?

Begynner den å bli slakk når den ikke lader 0,6 for nermere 6000 o/min ? har bare 0,3 ved normal bånn gass ved 3000 o/min - stemmer dette ?

er det ikke 0.65 ved 5800rpm

og det tar nok tid å bygge opp trykket.......husk pedalen i bunn når du måler for å lukke returen...

ved litt sliten tomgangsreg. mister du en del trykk og....

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg gjør da - er å justere på denne til den går igjenom eu - så justerer jeg den opp til de målingene du skrev - ( skal sikkert få til det - da jeg er elektriker ) .

Men tilbake til trykket - slitt tomganngs hva for noe ? og hvordan finner jeg ut dette ?

Til dere andre - kjekt å vite hva deres lader - men jeg spurte etter org ... den skal dreves så snart den er overhalt .. men lurer bare på om det haster mye med å få den overhalt...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hfracing snakker om skal du ikke bry deg med, for den bilen hadde Lysholmkomressor, og han oppererer på et helt annet nivå enn deg med G-lader.

Det er en modifikasjon jeg kunne tenkt meg selv faktisk, virker som et solid alternativ.

Men uansett, på sidene til hfracing finner du en fil du kan laste ned kalt: Understanding the G60 engine, les den.

Der kan du lese litt om bla tomgangsstabilisatoren.

Den kan du ta ut og rengjøre med samme skiten en rengjør bremseskiver med bla.

Fyll den opp, og rist, gjenta mange ganger til det ikke kommer mer skit ut. Etter montering kan turtallet litte litt høyt et øyeblikk.

Denne saken har en tendens til å bli godt skitten inni.

Kan faktisk blø ned ladetrykket opp til 0.2 bar!

Normal lading er 0.6 til 0.65 ved 5500-5800rpm uten at det er noe fare, under dette og du har en slitt lader som jeg ville overhalt.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVa skal co en være på en org g60 ? om man fjerner kat .. hva blir den da ? går den igjenom eu uten kat ?

etter 1/1-89 så er det krav til kat.

men hvis du er heldig så glemmer dem og sjekke det.

men i utgangspunket så må det være på.

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avtale om at han på verkstedet skal glemme brillene hjemme den dagen - kat en har nemmelig forgje eier kappet opp og fjernet innholdet i ...

Men det vil fungere å bare stille ned co en under eu - for så å justere den opp igjen slik som det ble sagt ?

Hva co går den best på ? :P

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider