Gå til innhold

Matt og ru lakk..polere?

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

har en bil som har stått ute i tre år..endelig fått på skilter,men lakken er helt ødelagt. når man tar på den så merker man at den er helt ru. nesten som sand papir...hvordan fjerne den og få den helt blank og glatt?har tilgang på polerings maskin så er ikke noe problem sånn sett. fikk høre at jeg skulle få tak i sandpapir P2500 som er supertynt for å polere den?hmm..

 

takk for eventuelle svar!

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje fortelle hva slags lakk det er? Kanskje til og med legge ut et bilde så folk kan gjøre seg opp en mening om hvor ille det er:-)

Våtsliping tror jeg ikke er noe man setter i gang med uten å ha peiling. Hovedregelen er å prøve den minst aggressive metoden først for å se om det funker. Siden du har tilgang til maskin er det jo bare å finne en pad/lakkrens-kombinasjon du har tro på og sette igang. Jeg har lekt litt med MG83 på rød sandpapirlakk, og det funker som bare det.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om blå mercedes farge.er litt vanskelig å legge ut bilder på åssen den ser ut..men når man fører hånden over er det akkurat som fintfint sandpapir...

 

Høres ut som om 100g clay, og et par flasker med quick detailer eller evt last touch, etter en skikkelig avfetting og vask er det første som må til her.

 

Neste steg virker som en skikkelig lakkrens med foreksempel nye Meguiars M86 Solo system kan være tingen, lakkrens med ullputer og polish med skomputer.

Føre en runde med Meguiars M80 Speed Glaze og DA-maskin (eksentermaskin).

Etter dette er det opp til deg selv hvor du vil ta det, f.eks en runde med m82, føre en runde med m07 Show car Glaze, og M21 lakkforsegler.

 

Spm er, selv om du har tilgang på maskin, om du virkelig kan bruke den. Må huske at det er fort gjordt å gjøre skade uten skikkelig erfaring.

 

Kunne vært morro å sett lit bilder avb hvordan bilen ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en bil som har stått ute i tre år..endelig fått på skilter,men lakken er helt ødelagt. når man tar på den så merker man at den er helt ru. nesten som sand papir...hvordan fjerne den og få den helt blank og glatt?har tilgang på polerings maskin så er ikke noe problem sånn sett. fikk høre at jeg skulle få tak i sandpapir P2500 som er supertynt for å polere den?hmm..

 

takk for eventuelle svar!

 

Klør litt i fingrene når jeg hører om slikt...

Foreslår at ser hva resultatet blir hvis du prøver for hånd med en god kjemisk lakkrens (f.eks DC Step1,) sannsynligvis vil det se vanvittig mye bedre ut bare etter en slik behandling. Husk å legge på en voks etterpå.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør litt i fingrene når jeg hører om slikt...

Foreslår at ser hva resultatet blir hvis du prøver for hånd med en god kjemisk lakkrens (f.eks DC Step1,) sannsynligvis vil det se vanvittig mye bedre ut bare etter en slik behandling. Husk å legge på en voks etterpå.

 

om det klør så er du velkommen til å ta jobben;)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sette bort en slik jobb, så gå ut fra litt mer enn 1000-lappen.

Er stort sett bare i oslo du får fullshine utvendog får den summen, og da er det ikke brått sikkert det blir gjordt bra eller.

Ved skikkelig utføring av en slik jobb, går det fort mellom 10 og 12 timer fra start til slutt... så regnestykke får hva du får til 1000lappen er veldig lett...Bare slik at du veit hva du kan regne med får den summen...

 

Testa ut en slik 999,- jobb på en bil som skulle selges, og kan si det slik, hva de nå enn hadde gjordt med den, så vaska jeg det iallafall av i første vask.

 

Uten å ha sett bilen, vil jeg anta at du må regne med fort 2500 - 3000,- får en slik jobb, skal du ha det gjordt skikkelig, samt at det skal vare en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

step en. vask bilen med hagmans kallavfetting.

step 2. poler opp meg lahegas claener minst to ganger.

step 3. bruk glare spider for å fjerne alle riper etc

step 4. poler opp med glare polish 2 ganger

step 5. seal hele driten med turtle caravan hardwax.

 

da blir bilen din blank og fin som fy uansett hvordan den så utfør. og det holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og viste bilen istad til en her nede der jeg bor og de gikk over bilen og skulle ha 990kr for å få den blank og fin igjen..en kompis leverte sin e34 der for tre uker siden. bilen var burgunder rød og hadde hvite flekker og striper overalt på bilen.Bilen var vel mer hvit enn rød. de tok 990kr og fikk den blank igjen i riktig farge..han spyler bilen annenhver dag med såpe og vann og bilen holder glansen og glattheten (?) i lakken enda..hmm...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

step en. vask bilen med hagmans kallavfetting.

step 2. poler opp meg lahegas claener minst to ganger.

step 3. bruk glare spider for å fjerne alle riper etc

step 4. poler opp med glare polish 2 ganger

step 5. seal hele driten med turtle caravan hardwax.

 

da blir bilen din blank og fin som fy uansett hvordan den så utfør. og det holder

 

OMG... "fin og blank som fy", "og det holder"

Har du provisjonsbetalt?

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde satt bilen min bort til noen som skulle polere den opp for 1000kr, ikke at prisen bestemmer kvaliteten bestandig, men de følger hverandre ofte. Om du leverer den sjekk hva de bruker av produkter først, logg deg på nett og sjekk hva det er av tilbakemeldinger på feks autopia.what ever og søk i de forumene.. Da kommer det ofte fram en mengde negativt eller positivt, el begge deler.

 

Har funnet masse produkter jeg holder meg laaaaangt unna etter å ha lest på de forumene.

 

Glare skal ikke være av det værste, men ikke prøvd det selv enda, det er forholdsvis nytt i Norge, men hadde en hype i USA i 05 tror jeg det var, men skal være bra saker etter hva jeg har skjønt.

 

Uansett, dine erfaringer om du leverer bilen til en "pleier" er greit å få¨med seg, så post gjerne hva du syntes etter behandlingen, etter 1 vask og etter noen vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som hadde polert bilen sin en gang, var vel for 800kr, svartjobb så ingen kvittering, var en ny Peugeot 407.. Den fikk han tilbake med så mye riper, hazing og kjørebaner etter maskinen, så eneste som kunne gjøres var hellakkering av bilen, det blir fort mange titusen, og siden det ikke var noen kvittering får han ikke gjort noe med det heller.. Finne fram en stein og lage masse småriper å melde hærverk:op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår