2fast4u86 Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Hei. I natt ble bilen min på et eller annet vis bulket inn i bagasjeromsdøra. Må ha vært noen som har kastet en mindre stein eller lignende. Det har i hvert fall blitt en mindre bulk, som dere kan se på bildet nedenfor. Jeg har delvis fjernet ripen med ScratchX, men selve bulken blir verre. Da er mine spørsmål: -Er ikke dette en typisk forsikringssak? -Hvis ikke det er en forsikringssak, hvordan kan jeg få fikset dette på enklest mulig måte? -Jeg ble henvist til http://www.nordicdent.com av Audi. De fikser slike bulker ved at de "masserer" ut bulken fra innsiden, slik jeg forstod. Vil det være aktuelt å få dem til å gjøre det? Setter stor pris på svar fra alle sammen! Tusen takk! Siter Die Audi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Spørs jo hvor høy egenandel du har på forsikringa, og om du evt. taper noe bonus på å bruke den. Koster det mindre å fikse bulken enn det egenandelen er på så er det lite vits i å bruke forsikringen. Har hørt at du kan bruke et middel som er beregnet på rensing av tastaturer til å fikse bulker. Bare varmer opp bulken godt med en hårføner og sprayer på den rensen som blir veldig kald, og voilà så skal visst bulken sprette ut igjen. En jeg jobber med har gjort det, men hvorvidt det blir perfekt er en annen sak :P Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 En sånn liten bulk taper du bare på å bruke forsikringen. Bonus tap og egenandel kommer til å koste deg mere enn det koster og bruke nordicdent. Annbefaler å høre med de først. Tar ikke de jobben så sparkle og lakke opp bakluka for egen regning. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 ikke ta dette på forsikring :) vil nok ikke lønne seg desverre ..... få noen til å fikse det for deg eller prøv noen av forslagene over Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian foss Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Jepp, enig med de andre her. bare bonustap. du skulle sett bilen min, værre en bulken din. Jeg ville også tapt på forsikringssak. Siter BMW E36 325i 93` Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil X:Audi A4 1,8Q 96` X: Volvo 240 87` X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2fast4u86 Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Ok, skal høre med Nordicdent, når ferien min er over! Al3x: Forslaget ditt virker ganske smart, egentlig. Har du mulighet for å forhøre deg nærmere med han kollegaen din, vedrørende fremgangsmåte? Hadde vært knall! Tusen hjertlig takk! Siter Die Audi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 2fast4u86 skrev: Ok, skal høre med Nordicdent, når ferien min er over!Al3x: Forslaget ditt virker ganske smart, egentlig. Har du mulighet for å forhøre deg nærmere med han kollegaen din, vedrørende fremgangsmåte? Hadde vært knall! Tusen hjertlig takk! Vi selger den på Lefdal. Heter HAMA49877 - Luftrenser kontor. Koster 99kr. Den kjøler ned alt den sprayes på noe sykt. Du får merker i huden som ikke blir borte hvis du sprayer den på deg :P Sånn jeg forsto det på han er at han først varmer opp bulken med f.eks. en hårføner før han sprayer på den rensen. Da spretter bare bulken ut igjen. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 har min skeptis når det gjelder den løsningen. ut ifra bilde så kan det sees ut som det har vært noe "spist" som har dyttet inn bulken. Da tror jeg ikke sjokk frysing vil løse hele problemet ditt. Mulig det kan gjøre det litt mindre, men selve sporet etter spissen er nok der fortsatt. sparkle over og lakk. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaPute Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 jeg ville ikke brukt den løsningen som alex kommer med. har du prøvd bilkosmetikk.no ? de har gode priser og er flinke. Siter Joachim »[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001 »[x] Volvo V70N 2.0T 2001 »[x] Volvo S60 2.0T 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 SofaPute skrev: jeg ville ikke brukt den løsningen som alex kommer med. har du prøvd bilkosmetikk.no ? de har gode priser og er flinke. Hehe, tror ikke jeg ville prøvd det selv. Men det kan jo virke, hvem vet. Men det finnes jo massevis av metoder for å rette ut bulker. De kan "trekkes ut", bankes ut osv osv. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaPute Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 http://www.bilkosmetikk.no tar 850kr for å fikse den første skaden. 700kr på de evt andre du får :P Siter Joachim »[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001 »[x] Volvo V70N 2.0T 2001 »[x] Volvo S60 2.0T 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg