Gå til innhold

Militæret : Når hvor og gjorde hva?

Ranger emnet

Bead-lock

Anbefalte innlegg

Ja...

Rekrutten på Helgelandsmoen, Hønefoss, Start April 1992.

Reparatør på Scania, Bv 202 - 206, Gelender, M6 ++

Noen dager USK, så en tur på Power Big Meet, så RETT nord til

Harstad og Åsegarden i Vedlikehold Avd....... Jobb dimmet derfra Mars 1993!

Noen som var der når jeg var der??

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe..

Militæret ja..det mest bortkasta halve året av mitt liv.

Ble 11-8-95 sendt rett til Skjold første dagen til tjeneste i ingeniørvåpenet på holmen leir.

Søkte meg til verkstedet på skjold men fikk ikke plassen da en annen hadde bedre papirer.

Ble istedet kokk og havna i en god turnusordning med en uke på og en uke av..

Så jeg har ingen grunn til å klage,var folk der som hadde det mye verre enn meg.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrykk høsten 2001 i Bodin Leir som luftvernsoldat.

Vanlig rekruttskole..

Så opplæring i alskens sambandsutstyr og kryptering før jeg "jobbet" som sambandsoperatør i et NASAMS Batteri..

En hel drøss med øvelser frem til våren 2002alacocaina

Alt i alt et morsomt år:)

Var Garnisonstillitsvalgt og fikk ta masse kurs så fritid ble det lite av:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... HV-USK på Kongsvinger 88-89, og siden har jeg jobbet i Forsvaret både som militær og sivil. I tillegg er jeg områdesjef i HV. Jeg er en av de som Forsvaret tok og deretter aldri slapp taket i kan man si.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVUV (heimevernets utdanningssenter Værnes) 8 januar 2003- 20 juni 2003. Egentlig helt ok, men kan ikke si jeg hadde så stort utbytte av det. Men ble kjent med mange kjekke folk da...

Det manglende utbyttet kommer av at du var der to år for tidlig. Her er selveste Reodor F på overnattingsbesøk i 2005. Hentet tilbake en gammel flamme...

amazon09.jpg

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sendt til duskejenteskolen på Kongsberg høsten 2003. Kjørte gammel-Accorden hele veien nedover og dro samme veien hjem igjen fire dager senere. Men blir jeg arbeidsledig igjen i høst tar jeg meg antakeligvis turen tilbake til Forsvarets favn, FORUTSATT at jeg kommer inn på en plass der jeg blir å gjøre noe mere meningsfylt enn å være vaktbudekorasjon iført en teit hatt. Jeg har vært i kontakt med Vernepliktsverket, og alt som skal til er en e-post eller en søknad, alt ettersom hva jeg syntes måtte passe. Jeg har jævlig lyst å ta lederutdanning, men det var de inntakskrava' og den magen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sendt til duskejenteskolen på Kongsberg høsten 2003. Kjørte gammel-Accorden hele veien nedover og dro samme veien hjem igjen fire dager senere. Men blir jeg arbeidsledig igjen i høst tar jeg meg antakeligvis turen tilbake til Forsvarets favn, FORUTSATT at jeg kommer inn på en plass der jeg blir å gjøre noe mere meningsfylt enn å være vaktbudekorasjon iført en teit hatt. Jeg har vært i kontakt med Vernepliktsverket, og alt som skal til er en e-post eller en søknad, alt ettersom hva jeg syntes måtte passe. Jeg har jævlig lyst å ta lederutdanning, men det var de inntakskrava' og den magen da...

Heistadmoen er jeg stadig vekk, men heldigvis ikke mer enn ei uke i strekk. Dessuten nyter jeg visse goder...

Hvis det er i HMKG du gjorde din korte karriere må jeg ile til å tilføye at de er mer enn vaktbudekorasjon :)

Uansett vil jeg anbefale deg lederutdanning i Forsvaret. Tren litt og jeg vil tro at verken opptakskravene eller magan hindrer deg. Hue har du jo hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider