JAWiggen Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Rekrutten på Madla i starten av 2007. Deretter kurs på Haakonsvern i 3 uker. 20mm, FDM osv. Så fulgte 8 mnd med kos på KV Senja som artillerist. God stemning! Siter - Audi A4 1.8TQ '03 x Volvo S60 '11 x Volvo C30 '11 R-Design x VW Passat '06 x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Er nå inne i luftforsvaret og er ferdig med rekrutten om en uke. Da blir det Vakt & Sikring kurs på Rygge med videre ukjent tjenestested.. Om jeg ikke kommer inn på UB da :) Rygge er kos...jeg bor 5 min. unna. Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 ikke lest gjennom hele topicen nå, menne noen som har vært grensevakt oppi kirkenes på grensa til russland?etter en elendig iq test som viste 2 så ahdde jeg ikke mange valg kan du si, så blei jo til at jeg skal inn der.. En i gata var det i fjor. Det ble litt skiturer på han. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Scampi, satser på å være der, men vi får se.. Blir litt stress oppi Nord-Norge med 20 timers togtur for å komme hjem.. Satser medt på Varnes da :op: Hvor er du fra da? Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Grensjeger er en av de beste tjenstene man kan få! Jeg var på Elvenes grensestasjon. Masse gåing og slit men også scooter og heli;) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Rena leir April 2006, skiftet leir til terningmoen, 3 mnd der å til Husebyleir. HMKG Kp 5 Dimmet Mars 2007 *KommandoSoldat* Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Militæret ja.. Skal vel ikke klag. Jeg hadde vel egentlig en ganske behagelig tjeneste. Jeg dro inn til rekrutten på Værnes flyplass fra 4. Juli 2000, og 8 uker fremover. Deretter bar det til bardufoss flystasjon som sjåfør på alt som sladda og gikk. Dvs. søplebil, buss, scania, fiesta, polo, eller MB-Elendigwagen. Merkelig nok fikk jeg aldri blålapp på GV, siden de har diffsperre, og det må man ha spesialkurs for å operere.. Jasså? Trodde Scaniaen hadde sperrer og jeg... ? Uansett slapp jeg fri den 11. Mai 2001, og har sluppet unna innkallinger og slikt ræl frem til nå. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Militæret ja.. Skal vel ikke klag. Jeg hadde vel egentlig en ganske behagelig tjeneste. Jeg dro inn til rekrutten på Værnes flyplass fra 4. Juli 2000, og 8 uker fremover. Deretter bar det til bardufoss flystasjon som sjåfør på alt som sladda og gikk. Dvs. søplebil, buss, scania, fiesta, polo, eller MB-Elendigwagen. Merkelig nok fikk jeg aldri blålapp på GV, siden de har diffsperre, og det må man ha spesialkurs for å operere.. Jasså? Trodde Scaniaen hadde sperrer og jeg... ? Uansett slapp jeg fri den 11. Mai 2001, og har sluppet unna innkallinger og slikt ræl frem til nå. Det er en stund siden man utstedte "blålapp" vil jeg tro. Husker jeg hadde en bunke slike liggende i en kontorskuff for soldater som hadde tjenestlig behov. Nå heter det hvertfall "Forsvarets førerbevis" og er dessuten grått av farge :D Jeg har selv førerbevis for "Feltvogn B" (MB 240) og gjennomførte et todagerskurs ved Forsvarets kompetansesenter for vognførerutdanning for å få det. I tillegg til meg har ca 20 andre befal og mannskaper i min avdeling tatt det samme kurset, noe som gjør oss i stand til å transportere 100-150 personer ved behov. Førerbeviset er forøvrig kun gyldig sammen med sivilt førerkort. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 Det er en stund siden man utstedte "blålapp" vil jeg tro. Husker jeg hadde en bunke slike liggende i en kontorskuff for soldater som hadde tjenestlig behov. Nå heter det hvertfall "Forsvarets førerbevis" og er dessuten grått av farge :D Jeg har selv førerbevis for "Feltvogn B" (MB 240) og gjennomførte et todagerskurs ved Forsvarets kompetansesenter for vognførerutdanning for å få det. I tillegg til meg har ca 20 andre befal og mannskaper i min avdeling tatt det samme kurset, noe som gjør oss i stand til å transportere 100-150 personer ved behov. Førerbeviset er forøvrig kun gyldig sammen med sivilt førerkort. Det stemmer. Jeg var vel en av de siste som hadde blått førerkort. Mitt ble inndratt etter førstegangstjeneste, fordi de skulle bytte til det nye systemet, og jeg da ville få den nye typen ved eventuell innkalling. Jeg bare syns det var merkelig at jeg aldri fikk på felt-b ettersom jeg hadde flere uker med kursing på minibuss, buss, og lastebil med sperreaksler, samt tok sivilt førerkort for lastebil i militæret. Spesielt siden jeg faktisk ble kommandert ut i MB hver gang befalet kjørte seg fast i snøfonna... Vi hadde egen MB med diverse slepetau stående til slikt, men uten henger og det spesialutstyret som man egentlig skal ta feltvognlappen for, ser du. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 "Hyggelige" Heggelia Leir .1996.Sambandskompaniet tropp 2..eller flokk 2 som vi kalte oss.Vognfører på BV 206. Vi var to mann på en vogn noe som var meget bra da vi aldri satt opp et telt under øvelse.Vi hadde aggregat,kaffetrakter,stereoanlegg,pc og vannkoker.Varmeapparat"boksen" i beltevogna var som skapt for å varme hermetikk,så vi hadde alltid varm mat når vi ankom en ny possisjon.Vi lærte en ting ganske fort og det var å ikke nekte EK (Elektronisk Krigføring)en rekognosering der vi hadde possisjon..Vi hadde P3 og alle andre radiostasjoner på FM båndet i ca 15min etter at de hadde forlatt området..Fikk høre "jam jam jam all night long" låta i 3 dager...Fin opplevelse og lærte mye. Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Drar opp denne igjen. Morsomt og diskutere hvor man var og hva man gjorde. Jeg ble kalt inn den 12. Januar 2009 til KNM Harald Haarfagre på madla. Var der i 2 mndr. Deretter ble jeg sendt til Haakonsvern. Til KV Senja som lå der i tørrdokk. Ble der i 3 dager og dro hjem på perm. slapp kurs og sånnt siden jeg var kokk. Mønstret derreter på sortland. hadde det mye morro på Senja, fikk opplevd svalbard, jan mayen og bjørnøya. noe jeg husker spesielt godt, var om vi var på inspeksjon og hadde mistanke om overfiske og fiskerijuks. Da ble det hela i oppunder dekk og stormende jubel, for da måtte vi som regel ta fiskebåten med inn til land. Noe som betydde overligge og fylla på byen. Da var det utrolig greit og være kokk og slippe akterdekksvakter Dimmet 17. Nov 2009. Dette er det mest minnerike året jeg har hatt. Noen andre her som har vært på KV Senja eller KV Nord fartøy? Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAWiggen Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Artillerist på KV Senja i 2007 ;) Savner alt bortsett fra bro- og akterdekksvakter! :p Hadde tidenes julebord på hotellet på Svalbard! Kjekt å ha fortøyningsrulle dagen derpå.. Siter - Audi A4 1.8TQ '03 x Volvo S60 '11 x Volvo C30 '11 R-Design x VW Passat '06 x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 off ja, værste jeg viste var dagen derpå på svalbard. var jo enda full når jeg sto opp. mått stå opp før alle andre siden jeg er kokk Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soNiXx Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 Kystvakta er gull tjeneste.. Var selv ombord på Kv Ålesund i førstegangstjenesten min. Kom inn som OPSASS, men ble Båtsmann da behovet var større. Mange mange gode minner og en god opplevelse for livet. Alltid moro med overligg og fyll, og lange nattevakter som utkikk. Siter - 04" VW Golf 5 x 98" Nissan N15 Almera x 83" Audi 80 CL x 89" VW Caravelle Coach Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 (endret) Er alltid morro med besøk av Kystvakta, de opprettholder de gode inntektene til både pubbene og Staten/Sysselmannen! Edit: Må jo svare på spørsmålet. Var VF Leo1 "123 Godiva" (Kont 4/86) i førstegangstjenesten.Så ble det litt jobbing i Libanon, Balkan etc Endret Januar 10, 2010 av Viking067 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg