Kong-Erik J Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Dro til Værnes august 2000. Utsatte det litt så jeg ble ferdig med utdanningen. Var der ut rekrutten og søkte meg til andøya. Men siden jeg hadde toppidrets status i militæret fikk jeg vist ikke lov til det. Ble sendt til Kjeller flyplass istede så jeg kunne være hjemme å trene. (Kjeller ligger ca 1 mil unna hjemme så jeg sov og bodde hjemme og var i leieren fra 08:00-15:00 hver dag) Så der satt jeg resten av tiden med bena på bordet på brannstasjonen og spilte sjakk. Synes militæret var morro jeg. Alltid likt meg i det fri med telt etc så det var bare morro. Dessuten så liker jeg våpen etc. Så det å skyte med MP5-MG3-AG3-12,7-glokk-C4-hand granater-rakett kastere-magnum-hagle +++++++ så jeg på som julaften. Eneste minuset jeg så med militæret er at jeg hadde 18000 på konto den dagen jeg sto på trappa til rekrutten og jeg skyldte mamma 23000 når jeg dimma 10 måneder senere. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 (Kjeller ligger ca 1 mil unna hjemme så jeg sov og bodde hjemme og var i leieren fra 08:00-15:00 hver dag) Så der satt jeg resten av tiden med bena på bordet på brannstasjonen og spilte sjakk. Men du fikk oppleve lyden av denne: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Periode 2005-2006: Artilleribataljonen v/Garnison Setermoen -> stabs og forsyning-batteriet -> Vakt&Sikring-avdelingen. Bv 206 sjåfør (beltevogn) og 12-7 mann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dodgy Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Gsv. Ett herlig år med kaldt vær og mye mygg. Var på gjøkåsen grensestasjon. 1/1 - 10/7-06. Kjempebra år alt i alt! Nesten copy - paste fra Fartstripa :P. Siter Bilen min starter ikke :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Men du fikk oppleve lyden av denne: Blant annet. Var en stor brand på ett malings lager i nærheten når jeg var inne. Så vi dro og bisto brannvesenet med slukking. Kom også de vannvittig store bilene fra gardemoen og bisto også. Sykeste jeg har sett. Skulle ha vann inn i bygget så de rettet bare vann kanonen på veggen og la ned hele veggen i bakken med vanntrykket. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haug2k Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Er inne i førstegangstjenesten nå på Setermoen Leir i Stridsvognseskadron 2 hvor jeg tjenestegjør som skytter på denne doningen :) Siter -96 320i M-Tech Cab [solgt] Gamlebilen 325i E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Mustang95: Det hørtes noe likt ut som mitt, men månedene stemmer sikkert ikke; Rekrutten til Luftforsvaret på Værnes juli 2000, våpenass.kurs på LSK Kjevik, Kr.sand i en måned, så 7,5 gørrkjedelige måneder på Rygge flystasjon utafor Moss. Tro meg, det er INGENTING spennende med å teste hodene på Sidewinder-missiler, eller fylle chaff-/flare-kasetter til F16 flyene... Dagene gikk med til tv, cola, tv, middag, tv, ettermiddagshvil, tv, godis, tv, kvalm, sove, stå opp, vaske, etc etc Total brakkesyke, i østlandets mest sentrale ødemark. Håpet jo på en spennende/givende tjeneste, da jeg søkte meg til våpenass.kurset. Hadde jeg visst hvor kjedelig det ble, hadde jeg dimmet på dagen - men hadde det vært mer spennende, hadde jeg gledelig gjort det igjen! Har solid tro på at mange mammagutter trenger å bli snakka til, vaske litt, og re opp senga selv... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 haug2k: Verdens beste tank! :) Men for en uinnvidd, hvorfor er det tysk markering på en norsk stridsvogn? :P Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haug2k Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 haug2k: Verdens beste tank! :) Men for en uinnvidd, hvorfor er det tysk markering på en norsk stridsvogn? :P Fordi det er en tysk vogn og ikke norsk ;) Siter -96 320i M-Tech Cab [solgt] Gamlebilen 325i E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 2000 - 20012 måneder på Værnes 2 måneder på Rygge vakthold og sikrings kurs (MP er for pyser) og resten på Bardufoss flystasjon som vaktsoldat, mye skyting av alt av hva luftforsvaret har som er bærbart og veldig kaldt men moro. hehe.. ble vel nærmere kjent med lokalbefolkningen og du da?? hørte at jentene mellom 12 og 17 har klippe kort for å komme inn på basen der :yak: og at alle som er der, fra befal til kokken, utnytter dette klippekort systemet så godt de kan.. hehe (har ei jente jeg kjenner som bodde der.. de fleste av hennes veninner var innom der ca daglig og hygget seg.. hehe!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Fordi det er en tysk vogn og ikke norsk ;) Han fant vel ikke noe godt bilde av ei norsk vogn da. Har faktisk ingen gode selv heller, kun dette tatt av vogna med kjøreskolekabin som jeg prøvde i februar 2003: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Rena i 97, som en gammel mann. (24år) :) Var vognfører på Leopard 1A1. (221-4) Reodor, holder det til en passasjertur med Vanen din? Kan ta på meg NATO-gensern med panserbataljonens merke og korporalvinklene mine. hehe Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Rena i 97, som en gammel mann. (24år) :) Var vognfører på Leopard 1A1. (221-4) Reodor, holder det til en passasjertur med Vanen din? Kan ta på meg NATO-gensern med panserbataljonens merke og korporalvinklene mine. hehe Det holder vel nærmest til en tur i førersetet. Men la NATO-genseren (Genser, ribbestrikket, britisk modell, M77) være hjemme. Vi snakker juli husk... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Det holder vel nærmest til en tur i førersetet. Men la NATO-genseren (Genser, ribbestrikket, britisk modell, M77) være hjemme. Vi snakker juli husk... Vi lar nok genseren være hjemme ja. hehe Kan ta med meg blålappen på Leopard, om vi får problem med myndighetene? (Vi fikk laget en blålapp på det fra Rittmesteren, selv om det egentlig ikke finnes. De skal jo ikke kjøres på vei uten kjøreordre likevel.) Men helt seriøst, så hadde det vært morsomt og kommet for å ta en titt på prosjektet en gang! Mimre litt om tiden da man felte trær med stridsvogn.. Prosjektet er jo såpass galematias at det er helt rått. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Vi lar nok genseren være hjemme ja. heheKan ta med meg blålappen på Leopard, om vi får problem med myndighetene? (Vi fikk laget en blålapp på det fra Rittmesteren, selv om det egentlig ikke finnes. De skal jo ikke kjøres på vei uten kjøreordre likevel.) Men helt seriøst, så hadde det vært morsomt og kommet for å ta en titt på prosjektet en gang! Mimre litt om tiden da man felte trær med stridsvogn.. Prosjektet er jo såpass galematias at det er helt rått. Kjøreordre må vi ha selv på MB feltvogn :) Ingen nektes å titte på prosjektet, men foreløpig er det bare en Van som jeg bruker til daglig og en motor i garasjen. Selv om motoren er et imponerende syn i seg selv... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg