ManiaCoupe Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Kom inn på Teknisk Fagskole på Helgelandsmoen sommeren '87 men skjønte at det ikke var noe for meg og hoppet da over til vanlig førstegangstjeneste. Ble opplært som skytsmekaniker på MF109 og noen andre småkanoner. Turen gikk deretter til Setermoen hvor jeg hadde en ganske så fin tid i 9 mnd. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Madla Juli 06 Dekksmann KNM Tyr Sept 06til Juni 07 Verva meg i Januar 08 og tar resten av utdannelsa mi i forsvaret. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 SBBN, TKP - Heggelia leir 08.06-12.06 FOHK, COMCEN - Jåttå 01.07-06.07 Gode minner :D Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet August 2, 2008 Rapporter Share Skrevet August 2, 2008 Rekrutt Juli-Sept 2002 i Luft på Værnes. Tjenestegjorde fra Sept 02 til Juli 04 under AK Vakt og Sikring (støtte) i oslo som vekterlærling. Drev med alle typer vakthold rundt om på de fleste militære områder i oslo, satt i Operasjonssentralen for Vakt og Støtte på Overkommandoen på Huseby og litt etter det ble flyttet til Festningen. Var med på mye rart og hadde det sinnsykt artig de 2 årene :) Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 Madla rekrutt, også til bardufoss i 06 (?) usikker.. Kort og godt, overvåket flytrafikken inn/ut bardufoss. fikk bl.a turer med bell412sp, lynk86 og c-130 Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 August 06 til bardufoss som drivstoff soldat, sammedrag : ett år bortkastet, gjorde ting uten mål og mening... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Denna tråden hadde jeg helt glemt... ingen som var der jeg var?? Helgelansdmoen , april-juli 92 og Åasgarden juli 92-mars 93 Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig89 Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 CSSBN - Rusta leir, Bardufoss. Innrykk August 2007, dimma Juli 2008 :) ca 2 måneder rekrutt (?) som kunne vært artigere, deretter tok jeg lastebillappen. Etter det ble vi sendt til sessvollmoen en stund der jeg tok kranførerkurs og Bergingskurs for lett og tungberging. siste halve året Kjørte jeg bergingsbil og drakk kaffe :D Var på sesjon i Januar 07, der sa jeg klart i fra at jeg ville til bardufoss og kjøre bergingsbil, hvis jeg ikke fikk det kom jeg til og gjøre alt for å komma meg hjem igjen! Og jeg måtte inn samme høst, eller så kunne det væra samma faen :P Jeg fikk det akkurat som jeg ville, og det er nok også en del av grunnen til at jeg trivdes såpass godt som jeg gjorde :) Siter Volvo <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Heimevernets Utdanningssenter Værnes (HVUV) 22.01.08 - 03.07.08. Stillingen var vel geværsoldat. Springe rundt i skog og mark å leke krig, storme bygninger, kontrollpatruljer osv. Og såklart noen GODE mil på natoplank. Gud som jeg hater de treplankene! Beste 6 månedene jeg har hatt! Utrolig kult og være der. Godt samhold i troppen, og utrolig mye morsomt etter endt tjeneste. Nå har jeg meldt meg inn i HV sin innsatsstyrke, og skal trene ca 30 dager neste år. Vært på en øvelse sammen med de, og stortrivdes. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Denna tråden hadde jeg helt glemt... ingen som var der jeg var?? Helgelansdmoen , april-juli 92 og Åasgarden juli 92-mars 93 Jeg var også på Helgelandsmoen, men noen år før deg ;) Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Var innkalt Combat Service Support bataljon 2 @ Bardufoss i januar 2009, men fikk utsettelse ut læretiden. Så er innkalt etter semptember 2011. Skal se om jeg får gjort det om til siviltjensete i stedet. Eller så flytter jeg til USA i et år eller to :P Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baleni Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 ikke lest gjennom hele topicen nå, menne noen som har vært grensevakt oppi kirkenes på grensa til russland? etter en elendig iq test som viste 2 så ahdde jeg ikke mange valg kan du si, så blei jo til at jeg skal inn der.. Siter NÅ; Honda Accord 94 2.0L is x bil: VW golf 94 1.Strikk L(blåst motor) x bil: Ford taunus 77 2.0L (rammeskeiv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Er nå inne i luftforsvaret og er ferdig med rekrutten om en uke. Da blir det Vakt & Sikring kurs på Rygge med videre ukjent tjenestested.. Om jeg ikke kommer inn på UB da :) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madsern89 Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 vakt å sikring flyvakta bardufoss. nattvakt akkurat nu! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Rekruttskolen på Madla Juli -90. Så 8 uker U-båt kurs og resten av tjenesten på U-båt skvadronen på Haakonsværn. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg