Gå til innhold

Vassis' 740 GL '86..

Ranger emnet


volvofanatist

Anbefalte innlegg

Hei, da ble det 740 kjøp gitt..;)

Bilen er en '86 GL med 760 turbo interiør, tre ratt bra bcb, '90 baklamper med hvite blink og en døød b230a som snart runder 330 000...

 

Planene for bilen er:

 

Karosseriet:

*Pusse bort det lille som er av overflaterust i bakre hjulbue/hjulbrønn

*Bytte framskjermer (Gidder ikke pusse rust og sparkle på de som er der..

*Sparkle bakluka, er 2 bittesmå bulker..

*Hellakkering i svart blank

 

Understell/Bremser:

*Bilstein Sprint rundbaut med senkefjører

*Grøve antikrengningsstag(Følgte med på kjøpet)

*Nye/Overhalte calipere fra 740 turbo med slissa skiver.

*17 eller 18" felger av noe slag.. Har ikke bestemt meg..

 

Motor:

Planen er egentlig å kjøpe en b23et av det gamle gode slaget og overhale og kaste på enten megasquirt eller ft sprut.. Vi får se..

 

her er noen bilder..

Bilde001.jpg

Bilen bakfra'

 

Bilde003.jpg

Forfra..

 

Bilde004.jpg

Hehe, bbs felger av simpleste sort..

 

Bilde005.jpg

det deilige interiøret

 

Bilde002.jpg

Og det deiligste baksetet...

 

Bilde008.jpg

Emblemmet i grillen kommer fra en '01 v70..

 

Bilde006.jpg

Prøvemonterte en felg, men syns 20" var i meste laget.. Dessuten måtte den spaces ut ihvertfall 50mm for å ikke ta i fjørbeinet..

 

Dette blir et langtidsprosjekt, først kommer karosseri og understell.. JEg håper på bra med inspill og hjelp når jeg trenger det.. For det trenger jeg helt sikkert!

 

Enjoy!;)

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hmm.. sitter og tenker litt på motor jeg nå..

Planen var jo egentlig en b23et eller en b230fk, men så lurer jeg på hva som er mulig å ta ut av en b234f med grenrør, 2,5", åpent filter, evt. plana blokk og kanskje datasprut?

 

edit: og kanskje separate spjeldhus og balansert bunn også da..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, veit jævla godt hva det går ut på, og at det ikke er snakk om mange hundre heste, men poenget er å ikke gjøre som alle andre..

Absolutt alle andre skal jo ha fk eller ft og da driter jeg i om jeg må ut med noen tusenlapper ekstra og kanskje bare såvidt tangerer 200 hest, men det ække poenget!

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja når du sier det så Remi, så får jeg vel det...

Turbogrill er monmtert, men venter på nytt emblem..

En b23et står i garasjen og venter på overhaling og deretter juling...

 

Og JT 3" anlegget ligger snart i postkassa..

 

Planen for motoren er:

-Hone sylindrene

-Bytte alle veiv/råde lagre

-Bytte stempelringer

-bruke 530 topp foreløpig med a-kam om ikke jeg finner på noe annet.

-Montere 940t manifold og bruke lh 2.4 sprut til b230ft.

 

 

Så nå har jeg noen spørsmål...

Er veivlagre likt på b18/19/20/21/23??

For det fulgte med nye lagre med motoren, og der stod det b18/19 på ene pakka og b18/20 på den andre...

Og er det noen som har lyst på en halvveis porta 530 topp...?

Eller 2.4 f-hjerner=?

 

Håper noen har interesse i dette prosjektet, bilder kommer så fort som mulig..;)

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår