Gå til innhold

bilen min koker? :S

Ranger emnet

BENT87

Anbefalte innlegg

Bilen min koker...

Har ny kjøleveske på bilen og nytt vann.

når eg gir gass så kommer kjølevannet feil vei og det renner over. dette er nok pga at den koker.

eg hører også at den koker.

når dette skjer så ligger ikke termostatet på fult heller? :S

er de termostate mitt som er ødelagt kanskje? vannpumpa?

reima mi hadde også røke men eg skiftet ny. kjørte bilen litt uten også. dette var for å komme til nermeste "vanpumpe/dynamoreim-butikk"

bilen min går helt (like bra) normalt og de er ingen kvit røyk fra eksosanlegget...

hva kan de være så gjør at den koker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på att du har fått luftet ut hele systemet?

Fyll opp og la bilen stå å gå seg varm, helst med radiatoren høyt. Parker den gjerne i litt oppoverbakke om du får det til.

Når termostaten åpner og får sirkulert vannet helt, vil luft komme ut. Klem på slangene å se om det kommer luft ut i radiatoren. Fyll opp igjen til det ikke kommer mere luft.

Er du heldig, er det ikke mer som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på att du har fått luftet ut hele systemet?

Fyll opp og la bilen stå å gå seg varm, helst med radiatoren høyt. Parker den gjerne i litt oppoverbakke om du får det til.

Når termostaten åpner og får sirkulert vannet helt, vil luft komme ut. Klem på slangene å se om det kommer luft ut i radiatoren. Fyll opp igjen til det ikke kommer mere luft.

Er du heldig, er det ikke mer som skal til.

hvilken slange?

vist eg ikke er heldig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Toppakning... Du har nok en liten sprekk så sylindertrykket går ut men ikke noe vann inn... Ville bytta den med en gang!

oki...!

ka ka skje vist eg kjører med dette? :S

hvordan er de lettest å bytte?

motoren i eller utav?

og tar de lang tid å bytte vist de er førstegang?

kan de være vanpumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis toppakninga er gåen som jvhcossie sier blir går det trykk i kjølesystemet...bare av en liten kjøretur.2-3min. Er det det?

Går også an å måle med spesielt utstyr om det er eksos i kjølevannet. og det ER det om toppakning er gåen.

Om det ikke går trykk i systemet, ville jeg prøvd å skifte vannpumpe! Hender at skovlene i v.pumpa enten løsner fra akslingen, eller at skovlene tæres bort.

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis toppakninga er gåen som jvhcossie sier blir går det trykk i kjølesystemet...bare av en liten kjøretur.2-3min. Er det det?

Går også an å måle med spesielt utstyr om det er eksos i kjølevannet. og det ER det om toppakning er gåen.

Om det ikke går trykk i systemet, ville jeg prøvd å skifte vannpumpe! Hender at skovlene i v.pumpa enten løsner fra akslingen, eller at skovlene tæres bort.

oki.. kan ta meg en tur på 2-3 minutter etterpå...!

men er nok gåen toppakning. FORDI når eg gir gass så kommer kjølevanet feilvei og kjølevanet bruser over påfylingskaret.

de er vel et klart tegn på at den er gåen?

takker for hjelp og veiledning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppakningen bytter du på et par timer... enkelt på disse motorene... Er ikke sikkert det er vann i eksosen, sprekken kan være sånn at den tetter for vann men slipper ut syl.trykk andre veien. En slags ventil.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider