Gå til innhold

Diskusjon mellom kompiser, trenger kjapt svar

Ranger emnet

superjenssen

Anbefalte innlegg

Spørsmålet gjelder Audi

Mer bestemt 4.2 liter V8

Er disse levert med turbo, eller er disse rene sugemotorer.

De har jo et relativt lavt HK antall. de må jo, hvis de har turbo, være gode for litt mere enn 350 HK...?!?

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, etter å ha forsket i flere minutter finner jeg ingenting om at det er turbo i RS4. Bare at den henter ut effekten ved høyt turtall (7800 omdr/min) og har uvanlig høy komp (12,5:1). Og det rimer jo ikke med turbo. Pokkern, jeg som var bortimot sikker på at Audi hadde en turboåtter...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, jeg var egentlig rimelig sikker på at det ikke er brukt turbo på noen av Audis åttere..

Og det synes jeg personlig er for dårlig.. der bruker jo for f*** turbo på alle de små motorene, hvorfor ikke bruke det på de store ?

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, jeg var egentlig rimelig sikker på at det ikke er brukt turbo på noen av Audis åttere..

Og det synes jeg personlig er for dårlig.. der bruker jo for f*** turbo på alle de små motorene, hvorfor ikke bruke det på de store ?

Fordi turbo er en måte å oppnå høy effekt på og stort slagvolum en annen. På den annen side er det jo fullt mulig å kombinere disse. Men miljø- og forbrukshensyn gjør at motorene blir mindre og mindre i kombinasjon med turbo.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-RS6 har 4.2 V8 med Turbo på ?450hk?

MEN:

-S4 c4 og S6 C4 har 4.2 sugemotor, Samme har S4 de siste 2 vel og S6. R8 har å denne motoren samt en rekke andre ei div konfigurasjoner....

Kun RS6 som har "BiTurbo" De andre er sugemotorer.

Kjenner en som hadde en S6 C4 Avant V8 med omlag 400hk og Automat. Denne Gikk like bra fra 100-200 som fra 0-100, og toppfart på over 300 (testa) samt 270km inn i tunellen i Lierbakkene på vei oppover! :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-RS6 har 4.2 V8 med Turbo på ?450hk?

MEN:

-S4 c4 og S6 C4 har 4.2 sugemotor, Samme har S4 de siste 2 vel og S6. R8 har å denne motoren samt en rekke andre ei div konfigurasjoner....

Kun RS6 som har "BiTurbo" De andre er sugemotorer.

Kjenner en som hadde en S6 C4 Avant V8 med omlag 400hk og Automat. Denne Gikk like bra fra 100-200 som fra 0-100, og toppfart på over 300 (testa) samt 270km inn i tunellen i Lierbakkene på vei oppover! :D

Stemmer det:

http://www.motormagasinet.no/index.php/article/articleview/254/1/7/

Lenke til kommentar
Del på andre sider