Gå til innhold

Mangel på ett eller aent som eg ikkje finne ut av.....

Ranger emnet

ole180

Anbefalte innlegg

Hei, har ein FT maskin med LH2.4 nett, T3/4 turbo, med den originale wastegaten fra ein T3, probleme mitt d er at når eg går over 1.2-1.4 i lade trykk så begynner den å sleppe opp trykket, hadde ein turbo fra ein saab ein gong der med original wastegate, der var eg oppi 1.7 i trykk. ingen prob, men dette var med ett LH 2.2 nett,

Så? noen forslag til ka detta kan vær? for lite bensin? at lamdaen kutter maskinen? dårli wastegate tviler eg nesten på siden det har gått så fint før, og med tanke på at turboen er av den størrelsen så tviler eg litt på det og... Håper på svar:)

Mvh Ole

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du får tenningsbank? motorstyringa herper "tenningskurven", og som resulterer i mindere eksos...altså trykkfall?

en IC som sprekker/lekker og slipper ut masse luft?

potensielt kan det hende wastegate'n er treig/sitter fast i noe?

kan være mye rart det der...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han får kje tenningsbank, og intercooleren er heile den, men har lurt litt på wastegaten, hadde jo ein rs500 på han, men begynte å jukse då, åsså heiv eg på ein org. ein, med rolige gasspådrag så klarer eg å få han opp i 1.4bars trykk, men ved harde tak så klarer den knapt 0.8:S så virker litt merkeligt at begge wastegatane e dårlige, med tanke på at begge funka før.

Men kan turboen gjøre dette? altså, at d er ett eller aent i turboen som gjør at den "hopper og danser"?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som bestemmer ladetrykket (forutsatt at trykksiden er tett) er hvor mye eksos du slipper gjennom turbinen på turboen. Det eneste som kan regulere på denne mengden eksos er Motoren i seg selv, eller Wastegate-opplegget (som by-passer eksos forbi turbinen for å redusere hastighet).

Altså ligger nok feilen i de 2 WG'ene dine ett sted... :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skifta turboen idag, men med rs 500 wastegaten, fortsatt ett prob, når eg går øve 0.8 så danse han, men kan kjøra han opp så masse som eg vil viss eg gir han forsiktigt trykk,

så får håpe som du seier Radial at d er begge wastegatane som e ødelagte, ska skaffa meg ein ny i mårå, så får eg se om d funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tett luftfilter vel..? En kompis overhalte nettopp en 230fk, alt nytt av deler inkludert luftfilter. Fikk noen grå hår da den ladet 1 bar på rett over 2000 o/min, men da den nærmet seg 5000 sank trykket til ca 0,3... Tok noen timer før vi fant ut at filteret var totalt ubrukelig, hehe.

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den har eg kje tenkt på, filtere begynne jo å få seg nåken km nå, så er vell på tide med ett nytt ett:P

Men har noen vært borti prob me at bensinpumpå kje går når ein chinne? bare når han står på tenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider