Gerard Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Hvilke frontsett/coax anbefales for å få høyest mulig klartspillende lyd pr. krone? Prisklasse kr 1000,- til kr 1500,-. Skal på en brukbar forsterker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Til den prisen ville jeg sagt et par brukte JBL Decade eller DLS R1070. Jada, jeg vet det er "bakhøyttalere", men det er ingenting som sier at du ikke kan montere dem i dørene ;) Og til prisen tror jeg du skal slite godt med å finne noe som spiller høyere, med mindre du godtar at det ikke spiller lavere enn 150 hz... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gerard Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Tror det blir noe stort i dørene. Skal ha 5,25''. Kan jo få de billigste seriene til både morel, soundstream, focal osv. til det "budsjettet". Vurderer soundstream. Er dette noe å satse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Med 5.25-tommers elementer til 1500 kroner er det gitt på forhånd at du ikke kommer til å sette noen decibelrekorder dersom det skal spille både pent OG høyt. I pose og sekk får man aldri, og pris, kvalitet og kvantitet går hånd i hånd. Men du kan nok hjelpe til litt ved å dele så høyt det lar seg gjøre. Du får kanskje billigseriene fra de kjente merkene til den prisen, men de kommer ALDRI til å spille like høyt som et sett Decade f.eks. Lydtrykk er lineær slaglengde x membranareal, det kommer man ikke unna uansett hvor mye man vrir på det. Men jeg ville sett på Hertz også, og muligens litt mer "obskure" ting. Kanskje Beyma 5MP60/N, Audax HM130C0, den nye Seas ER15RLY eller Tang Band W5-1138SM med et sett diskanter som matcher 5.25-tommerne du velger (Tang-Banden er litt tricky ettersom den ikke kan deles like høyt som de andre, men delt på 300-400 hz mot et par Trius "diskanter" fra svenske N-core kunne det muligens blitt et riktig morsomt oppsett, men da sprenger du budsjettet ditt). Noe som igjen er ganske avhengig av hvor du ønsker mest fokus, høyt eller pent. Personlig ville jeg nok gått for Seasen, den har potensiale til å spille virkelig PENT og samtidig ganske så høyt forutsatt at du deler den ganske så høyt ;) Sammen med et sett Seas H1397 diskanter har du et sett som er relativt enkelt å få til å funke bra sammen, samtidig som det ikke koster mer en 939,- norske penger pluss frakt og kanskje moms. Helt latterlig billig sett i forhold til hva man får for pengene spør du meg, spesielt når nøyaktig samme elementer koster 1942,- hos Eltek.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gerard Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Takk for flott tilbakemelding. Forstår at lydnivå begrenses av mengden luft som membranen flytter. Med kvalitet mener jeg minst mulig forvrengning. Mener du/dere at f.eks. fra Soundstream eller Focal 130 CA1 er noe å satse på? Hva med JBL sin GTO serie? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg