Gå til innhold

Kom meg unna!!

Ranger emnet

Manuell

Anbefalte innlegg

tenkte ikke på de små tingene

tenkte mer på litt større fartsovertredelser og grovere trafikkforseelser

15-20kmt over fartsgrensen

ikke stoppe for fotgjenger ol.

og f.eks at de som blir tatt flere ganger får større bøter etthvert da ville det gå mindre utover de uheldige

ang mennekserettighetsopplegget og dobbelstraff ville ikke se det som en dobbeltstraff hvis du har sju prikker og får en til og derfor mister lappen

da har du flere ganger gjort noen trafikkforeseelser blir jo litt det samme som å gi kriminelle strafferabatt (siden du har drept noen før slipper du siden du bare ranet og sparket ned en gammel dame denne gangen)

ville særlig at de skulle ta fyllekjørere (kjører flere ganger med bevist promille) og folk som kjører i påvirket tilstand mye hardere

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vidlund

Har du alltid kjørt slik som blåbærgutta vil? ALLTID? Traffikkskolekjøring hele tida? Har du det?

Den syttende desember har jeg hatt førerkortet sammenhengende i elleve år. Jeg har kjørt skadefritt like lenge.

Jeg har ikke blitt bøtelagt én eneste gang.

Forøvrig kan du se i signaturen min hva slags kjørestil jeg har. Sjelden det blir farlige situasjoner av det gitt.

Javel, så presterer du å få sleng på bilen i lav fart. Godt gjort.

Til slutt: Hvis du er så snill gutt som du skal ha det til, ja da bør du kanskje få lov til å gi meg "all verdens juling" Du kan da se i avataren hvor jeg bor.

Prøver du å fortelle meg at du har lidd nok? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAKTA OM PRIKKBELASTNING (klippet fra Dagsavisen.no):

* Det er fire konkrete brudd på veitrafikkloven som inngår i systemet: Fartsovertredelser, kjøring på rødt lys, ulovlig forbikjøring, overtredelser av vikepliktsregler.

* Hovedregelen er at et brudd resulterer i to prikker.

* Fartsovertredelser mindre enn 15 km/t der fartsgrensen er 60 km/t eller lavere, og mindre enn 20 kilometer i timen i områder der fartsgrensen er 70 km/t eller høyere, gir imidlertid én prikk.

* Etter seks prikker i løpet av tre år får man en advarsel.

* Når åtte prikker eller mer er registrert i løpet av tre år, vil man tape retten til å føre motorvogn i seks måneder.

* Treårsperioden regnes fra tidspunktet for hver enkelt overtredelse.

* Dagens bøtesystem kommer i tillegg.

Dette ser jeg faktisk frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også det er et flott system....

det er mange med mye penger som kjører mye for fort fordi de har råd til å betale bøtene.

Når dette systemet kommer kan de ikke gjøre fordi da vil de før eller senere miste lappen

Disse rike sjåførene er ofte også de "perfekte" sjåførene hadde ikke vært noe i veien med å få litt færre sånne i trafikkbildet

Internetporrmissbrukare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

tenkte ikke på de små tingene

tenkte mer på litt større fartsovertredelser og grovere trafikkforseelser

15-20kmt over fartsgrensen

ikke stoppe for fotgjenger ol.

og f.eks at de som blir tatt flere ganger får større bøter etthvert da ville det gå mindre utover de uheldige

ang mennekserettighetsopplegget og dobbelstraff ville ikke se det som en dobbeltstraff hvis du har sju prikker og får en til og derfor mister lappen

da har du flere ganger gjort noen trafikkforeseelser blir jo litt det samme som å gi kriminelle strafferabatt (siden du har drept noen før slipper du siden du bare ranet og sparket ned en gammel dame denne gangen)

ville særlig at de skulle ta fyllekjørere (kjører flere ganger med bevist promille) og folk som kjører i påvirket tilstand mye hardere

Vel, så kan vi jo se på hvor farlig da de "store" tingene er. Det er f.eks en ekstremt stor forskjell på å kjøre i 140 kl 1800 og 0100. Likevel er det flest kontroller, og like strengt kl 0100, tiltross for at det er få\ingen biler som da er den største faren ved høy hastighet.

Et bra eksempel på ren pengegriskhet, og total mangel på intelligens og hensyn til når man er til skade for andre er en kontroll de hadde da jeg gikk på skolen. På denne skolen er det en 1 km lang vei inn og ut fra skolen. På denne veien er det ingen mennesker og ca 5 biler i timen mellom 10 og 2, før og etter så kommer masse biler, og 800 elever skal til og fra skolen. Enhver tosk vet at det er når disse 800 elevene trasker på denne veien det er farlig å kjøre fort. Politiet og.

Likevel velger de å ha kontroll mellom 12 og 1330. Dette fordi da er ikke folk så aktsom, fordi de vet det ikke er folk der, som i mitt tilfell gikk det i 60 i 50 sonen, og endte opp med en bot på 1100 kr, som jeg selvsagt var lite enig med.

Så etter å ha gidd flatt jern ut innkjørselen for å provosere litt, kom jeg tilbake og satt opp store skilt i veien for at folk skulle bremse ned (kom faktisk på forsiden i en lokalavis for dette) og stod på.

Helt på tryne hvordan "kontroll kulturen" er her i landet.

Et annet intelligens-eksempel er når jeg hadde en prat med en purk ang råkjøring. Vi kom inn på en ulykke på sotra hvor en volvo hadde kjørt i en annen bil pga høy fart gjennom en sving, og desverre drept en person.

Denne politimannen var lederen av denne saken, og begynte å bla ut om hvorfor han mente ulykken hadde sjedd. Bla så hadde bilen helt utslitte dekk, uten mønster.. Jeg hørte på det han så og spurte så spørsmål, bla om vær og temperatur. Det hadde hvert sol og pent hver, ikke noe kaldt................

for dem med mer enn 2 hjerneceller, så ser dere vel poenget mitt.

Skal disse idiotene virkelig ha så mye makt?

Enda et eksempel er når de skulle ta folk som ikke stoppet helt på et stopp skilt i et T kryss. I dette T krysset har man utrolig bra sikt mot venstre, og ser svært langt den veien. Stopp skiltet er der helt tydelig fordi man har svært dårlig sikt mot høyre. Likevel velger dem å bøtelegge folk som svinger mot høyre i dette krysset uten å stoppe. Helt på tryne. Det handler tydeligvis om å gi flest bøter pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du driver på med flisespikkeri.

Og de stopper folk om natta fordi de vet at da er ofte folk ute å kjøre som svin. Grunnen til at de vil ta dem er å forhindre at de ikke kjører som svin når det er tilfare for andre. (Og selv om du er mr. perfekt i egen høye person og den perfekte allviter) betyr det ikke at du ikke skal bli tatt. Hvordan kan du vite om det ikke hopper ut en bikkje en mann eller kommer uti en bil rett foran deg som kommer ut av ingenting eller rundt en sving. Selvom det er en tilsynelatende klar veibane.

Politiet mener de er bare ute for å ha en preventiv effekt som sagt så ofte før. Derfor STÅR det skilt om at det er fotoboks derfor HAR de IKKE forbudt radarvarslingstjenester.

Hele cluet er å få ned gjennomsnittsfarten sommer som vinter natt som dag.

Tenker jo på skoleveien du babla om at der kommer det jo aldri noen da og da. Hvis du ligger i 60 bortover har du null sjangs til å stoppe for en dverg eller for et lite barn du ikke ser før det er midt uti veien.

Basisen for all kjøring er "FORVENT DET UVENTEDE"

-takk

Internetporrmissbrukare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes du driver på med flisespikkeri.

Og de stopper folk om natta fordi de vet at da er ofte folk ute å kjøre som svin. Grunnen til at de vil ta dem er å forhindre at de ikke kjører som svin når det er tilfare for andre. (Og selv om du er mr. perfekt i egen høye person og den perfekte allviter) betyr det ikke at du ikke skal bli tatt. Hvordan kan du vite om det ikke hopper ut en bikkje en mann eller kommer uti en bil rett foran deg som kommer ut av ingenting eller rundt en sving. Selvom det er en tilsynelatende klar veibane.

Politiet mener de er bare ute for å ha en preventiv effekt som sagt så ofte før. Derfor STÅR det skilt om at det er fotoboks derfor HAR de IKKE forbudt radarvarslingstjenester.

Hele cluet er å få ned gjennomsnittsfarten sommer som vinter natt som dag.

Tenker jo på skoleveien du babla om at der kommer det jo aldri noen da og da. Hvis du ligger i 60 bortover har du null sjangs til å stoppe for en dverg eller for et lite barn du ikke ser før det er midt uti veien.

Basisen for all kjøring er "FORVENT DET UVENTEDE"

-takk

Flisespikkeriet er det politiet som driver med!

Politiet sier at de har preventiv effekt ja, kan de påstå noe annet?

Hva de sier og hva de gjør er to forskjellige ting! Hva er preventivt ved å kle seg i kamfukasjedrakt og gjemme seg med radar inne i et kratt? Det er ikke preventivt i det hele tatt ,det er for det første direkte latterlig, for det andre så er det for å holde budsjettet hva kroner inn angår! de har faktisk budsjetter for det, og da er det for lite innbringende å ha kontroller der alle kjører pent!

Hva fotoboksene angår så er det faktisk slik at politiet, hvor gjerne de enn vil, ikke har all makt her i landet! Skiltene står der for å fortelle at man kan bli filmet, noe du kanskje også har sett i butikker o.l. "Lokalet er videoovervåket"! Det er ikke lov å videoovervåke folk i Norge uten at de er klar over det, og lovene, de er det som du kanskje vet politikerene som vedtar, ikke politiet!

Det samme gjelder radarvarsler! Har du noengang hørt en politimann si han vil ha dem?? I dont think so!

Er vel enig med deg i at man skal forvente det uventede, men skal man følge den regelen fullt ut, må bilen rett og slett stå innelåst i garasjen!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å gjemme seg i buskene har også en preventiv effekt for da kan du aldri vite om du har blitt tatt eller ei (hvis du ikke har laser alarm).

Og hvorfor i h må du kjøre så forbanna fort....

å jeeeee du sparte ett minutt til jobben idag slik at du kanskje fikk tatt trappene litt roligere. Eller ooo jeg kjører fortere enn alle de andre 10ungdommene i bygda og er kjempetøff.....

Jeg driter i om du dauer bare ikke du tar med meg eller noen andre i døden. Du kan påstå til du dauer at du har full kontroll men det har du ALDRI!!!!

Internetporrmissbrukare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert:

Enda et eksempel er når de skulle ta folk som ikke stoppet helt på et stopp skilt i et T kryss. I dette T krysset har man utrolig bra sikt mot venstre, og ser svært langt den veien. Stopp skiltet er der helt tydelig fordi man har svært dårlig sikt mot høyre. Likevel velger dem å bøtelegge folk som svinger mot høyre i dette krysset uten å stoppe. Helt på tryne. Det handler tydeligvis om å gi flest bøter pr år.

Så du vet alltid når folk tar forbikjøring? Som du sier er det dårlig sikt. Hvis noen tar forbikjøring akkurat der så er det farlig å ikke stoppe. Og mulig det er forbikjøring forbudt, men det er ofte to idioter og kjører samme sted...

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det å gjemme seg i buskene har også en preventiv effekt for da kan du aldri vite om du har blitt tatt eller ei (hvis du ikke har laser alarm).

Og hvorfor i h må du kjøre så forbanna fort....

å jeeeee du sparte ett minutt til jobben idag slik at du kanskje fikk tatt trappene litt roligere. Eller ooo jeg kjører fortere enn alle de andre 10ungdommene i bygda og er kjempetøff.....

Jeg driter i om du dauer bare ikke du tar med meg eller noen andre i døden. Du kan påstå til du dauer at du har full kontroll men det har du ALDRI!!!!

Har aldri påstått at jeg kjører så forbanna fort! Har fått ei fartsbot siden jeg fikk førerkort og det var 84km/t i 60 sona på en stille og rolig landevei kl 23 en onsdag!

Og nei, jeg kjørte sakte til jobben i dag, fordi det var glatt!

Skrev ikke noe om hvordan jeg kjører men jeg kan opplyse om at jeg tar sterk avstand fra fyllekjøring! Synes heller ikke det er særlig smart å råkjøre uten førerkort! Råkjøring i tettbygd og befolket område er heller ikke det smarteste jeg vet om!

MEN:

Det mest idiotiske jeg vet er når politiet rykker ut i hui og hast fordi noen driver med litt inspirert bilkjøring på et øde industriområde en lørdagskveld! Det kan dukke opp farer der også, men den faren er mange ganger større når du kjører i 50 km/t gjennom et tettsted en lørdag formiddag! Har også opplevd og bli stoppet i laserkontroll, som passasjer, kl 0400 midt i uka, på en bred og oversiktlig riksvei med 90 sone! Vi ble vistnok målt til 103 km/t! DET KALLER JEG FLISESPIKKERI!

Jeg har aldri påstått at jeg har full kontroll, det kan heller ikke du påstå at du har når du kjører (hvis du har førerkort da), rett og slett fordi du aldri er helt alene der ute, og noe kan skje med kjøretøyet! Det handler i stedet om å gjøre risikoen minst mulig!

Og mens vi snakker om risiko, hvem tror du utgjør den største trafikkfaren? Gamlemor med et øye i håndveska, et halvt et på veien og det andre på speedometeret, fordi hun er blitt tutet ørene fulle av at det er farlig å bryte fartsgrensene, eller han som ligger ti over mens han nyter hvordan bilen biter seg fast i svingene og har begge hendene på rattet og begge øynene festet på veien mens han konsentrerer seg om det han driver med, nemlig kjører bil! Kan ta med en tredje person også som har sittet i møte hele dagen og har 15 mil hjem, alt som kan fange oppmerksomheten hans langs vegen er fjernet av vegvesenet, og fartsgrensen er 60 km/t 10 av de 15 mila! Hvem ville du helst møte av disse?

Det er en ting du ikke skjønner, og det er at mange kjører litt friskt rett og slett fordi de liker det! Det har veldig lite med å tøffe seg å gjøre, det er rett og slett en god følelse! En følelse du aldri kommer til å oppleve!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså mente jo ikke å si at du er den som kjører værst (tenkte mer på folka som kjører i 160++++)

synes heller ikke det er noe galt med at folk har det gøy på et grustak eller lignende om natta.

Og jeg ville jo mye heller ha truffet deg enn en gammal dame. Har ikke lappen (ennå) sitter i kø for å kjøre opp belive it or not.

Har mange "morsomme" opplevelser med gamle mennekser bak rattet. Beste var vel når jeg kom kjørende opp av tåsentunnelen og plutselig ser jeg rett inn i lyktene på en annen bil. jeg trykke febrilsk på bremsen... og greier å stoppe. Hvorpå damen bak rattet (sikkert 70) tuter, går ut av bilen og begynner og kjefte meg (og kjørelæreren) huden full av kjøring og prøver å bevise at vi kjørte feil. Det hører med til historien at jeg og læreren bare satt og lo og purken kom bak

Internetporrmissbrukare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår