Gå til innhold

Kom meg unna!!

Ranger emnet


Manuell

Anbefalte innlegg

men når alt kommer til alt. Uansett hvor sakte eller fort du kjører vil du alltid være til fare for andre trafikenater. Det skal jo sies også at uansett hvor fort eller sakt du kjører vil andre trafikanter alltid være en fare for deg :D.

 

Men bare kjør etter forholdene (men ikke ubegrenset etter forholdene), vær tålmodig og følg genrelle regler og normer ikke alle reglene til punkt og prikke for da burde man jo som sagt heller sitte inne.

 

-no offense

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen tanker:

 

Jo mere man kjører hardt og ligger på katastrofegrensa, jo bedre sjåfør blir man (med tanke på både å kjenne bilen sin, og hvordan fysikkens lover påvirker bilen og kjøringa).

 

La oss si at vi har en kar, la oss kalle ham Bjarne; Bjarne har kjørt gris siden den dagen han har fått lappen, og har derfor god kontroll på bilen når han ligger på grensa, og ofte langt over den.

 

La oss ta en til kar, Christian Fredrik fra den beste vestkant. Han har alltid kjørt etter Hensynsfull, Aktpågivende og Varsom-regelen, og har derfor ingen kontroll på bilen når han kommer til/over grensa. Han -vil- få panikk og antakeligvis fryse fast, og dette gjør ham til en -livsfarlig- sjåfør. Tenk dere å møte ham når han har kommet en anelse for fort inn i en sving; det hadde vært trivelig, eller hva?

 

La oss så sette disse to inn i en bakhjulsdreven bil og sende de ut i rallyskogen. Hvem vil ha den korteste etappetiden, og ikke havne i grøfta? Jo, det er nemlig Bjarne, selv om han har kjørt like lenge som Christian Fredrik, klarer han å holde bilen på veien under de mest ekstreme situasjoner, fordi han har trent og vet -nøyaktig- hvordan han skal reagere. Når Christian Fredrik så får panikk under en sladd, havner han en eneste plass, nemlig i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

husk at bare noen få kmt fortere fører til mye lengre bremselengde uansett hvor mye "bedre" forberedt du skulle være enn alle de andre billistene.

 

 

Her har vi en som trenger lobotomering etter å ha lest for mye i teoriboken... ;)

 

Gidd ikke diskutere dette her mer en gang, blir for dumt, passer fint det står "farmor poster" ved avataren deres...

 

Takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Noen tanker:

 

Jo mere man kjører hardt og ligger på katastrofegrensa, jo bedre sjåfør blir man (med tanke på både å kjenne bilen sin, og hvordan fysikkens lover påvirker bilen og kjøringa).

 

La oss si at vi har en kar, la oss kalle ham Bjarne; Bjarne har kjørt gris siden den dagen han har fått lappen, og har derfor god kontroll på bilen når han ligger på grensa, og ofte langt over den.

 

La oss ta en til kar, Christian Fredrik fra den beste vestkant. Han har alltid kjørt etter Hensynsfull, Aktpågivende og Varsom-regelen, og har derfor ingen kontroll på bilen når han kommer til/over grensa. Han -vil- få panikk og antakeligvis fryse fast, og dette gjør ham til en -livsfarlig- sjåfør. Tenk dere å møte ham når han har kommet en anelse for fort inn i en sving; det hadde vært trivelig, eller hva?

 

La oss så sette disse to inn i en bakhjulsdreven bil og sende de ut i rallyskogen. Hvem vil ha den korteste etappetiden, og ikke havne i grøfta? Jo, det er nemlig Bjarne, selv om han har kjørt like lenge som Christian Fredrik, klarer han å holde bilen på veien under de mest ekstreme situasjoner, fordi han har trent og vet -nøyaktig- hvordan han skal reagere. Når Christian Fredrik så får panikk under en sladd, havner han en eneste plass, nemlig i grøfta.

 

 

Enda en som har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

1: Jeg vet at ved å regelmessig trene på å ha kontroll på bilen sin, kan man redde både seg selv og andre, den dagen man f.eks punkterer, eller kanskje blir dultet borti av noen og får en go sladd på bilen på motorveien.

 

Ja, en får redde seg den som kan hvis du får punktering i høy fart. Da får du en ordentlig go'sladd på bilen og så "dulter" kanskje du borti noen.

 

2: Å påstå at jeg er så himla mye farligere enn alle andre på veien, fordi jeg kjører noen km t fortere enn dem, vil jeg påstå at viser til generelt lav IQ, eller en misforståelse der du tror jeg kjører i 200 overalt.

 

I et ovenstående innlegg skrev du innledningsvis:

"jeg er den eneste her som tør å si jeg kjører gris daglig."

Er det å kjøre gris det samme som å kjøre noen km/t over?

Jeg undres.

Forresten skal du ikke kjøre i 200 noe sted på noen vei.

 

3: Vi er alle til fare for alle i trafikken, noen mer enn andre, og av en mengde forskjellige årsaker. Noen sjekker aldri lufttrykket i dekkene, noen tukler med cder, noen kjører alt for fort, noen er uoppmerksom og trøtt, noen ligger 1 cm bak andre biler osv osv osv... Untatt deg da.

 

Eller runker så småjævlene sitter fast i taktrekket.

Folk finner på mye slags galskap bak rattet, og derfor skader det ikke at i alle fall noen ferdes med stor aktsomhet.

 

Forøvrig, hvis min kjøring er så mye farligere enn alle andre sin, hvorfor har jeg da aldri hvert ute for en ulykke? Tiltross for min daglige "grisekjøring" gjennom endeløse km, så har jeg faktisk ikke forårsaket en skramme på verken min eller andres biler, med untak av konkuransekjøring.. Hvorfor det?

 

Vær ikke arrogant. Plutselig kan du kjøre deg ihjel.

 

Nei, jeg tror ikke jeg skiller meg så mye ut som du vil ha det til når det gjelder ulykkesrisiko som du vil ha det til.....

 

Ulykkesrisikoen blir ikke akkurat mindre av at du innbiller deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Noen tanker:

Jo mere man kjører hardt og ligger på katastrofegrensa, jo bedre sjåfør blir man (med tanke på både å kjenne bilen sin, og hvordan fysikkens lover påvirker bilen og kjøringa).

 

La oss si at vi har en kar, la oss kalle ham Bjarne; Bjarne har kjørt gris siden den dagen han har fått lappen, og har derfor god kontroll på bilen når han ligger på grensa, og ofte langt over den.

 

Og skjer det noe uventet, som at et dyr hopper ut i veien, lærer Bjarne dessuten hvordan et særdeles hardt fjell påvirker fysikkens lover. Det har han nok glede av der han sitter smurt inni fjellveggen i grenseland mellom liv og død.

 

La oss ta en til kar, Christian Fredrik fra den beste vestkant. Han har alltid kjørt etter Hensynsfull, Aktpågivende og Varsom-regelen, og har derfor ingen kontroll på bilen når han kommer til/over grensa. Han -vil- få panikk og antakeligvis fryse fast, og dette gjør ham til en -livsfarlig- sjåfør. Tenk dere å møte ham når han har kommet en anelse for fort inn i en sving; det hadde vært trivelig, eller hva?

 

Christian Fredrik vil trolig overleve og kunne fungere uten rullestol. Hvis han da ikke møter Bjarne i en sving, for Bjarne kjører hardt og ligger på katastrofegrensa.

 

La oss så sette disse to inn i en bakhjulsdreven bil og sende de ut i rallyskogen. Hvem vil ha den korteste etappetiden, og ikke havne i grøfta? Jo, det er nemlig Bjarne, selv om han har kjørt like lenge som Christian Fredrik, klarer han å holde bilen på veien under de mest ekstreme situasjoner, fordi han har trent og vet -nøyaktig- hvordan han skal reagere. Når Christian Fredrik så får panikk under en sladd, havner han en eneste plass, nemlig i grøfta.

 

Bjarne har åpenbart et mindreverdighetskompleks overfor erfarne motorsporutøvere, og ettersom Bjarne er en tosk skjønner ikke han at man ikke kjører rally på offentlig vei.

Og hvorfor skal Christian Fredrik fra den beste vestkant stille opp i rally?

Skauen er et egnet sted for originaler som Bjarne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

 

Synd du ikke ble tatt. Umodne 17-åringer med lite vett og tung høyrefot er det siste vi trenger i trafikken.....idiot!

 

Helt enig!

 

Også måtte'n jo skryte av hvor tøff'n var da .. høhø... alle venna hans har vel hørt detta nå... står vel i friminutta på skolen å messer om den kule fyren han er som kan kjøre skikkelig bra.

:rolleyes: :rolleyes: :mad:

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidlund

Dere klager og kjefter som om dere aldri har gjort noe galt, hvilket jeg sterkt betviler, da dere alle er mennesker. Han har tydeligvis bestemt seg for å la bilen stå til han ha lov å kjøre, så da har han vel skjønt at han har gjort noe dumt? Da burde det være greit, lære av sine feil. Og du som sier han ikke skal kjøre slik når han har fått lappen heller.... Hvis du alltid kjører så fint som du tydeligvis mener man skal, ja da er du sikkert kjempeflink til å manøvrere bilen den dag du får en kjapp, uventa et-eller-annet-ukontrollert. Og det er fortsatt HAN som hadde fått problemene i fanget hvis det hadde skjedd noe. Det eventuelle offeret hadde kommet i akkurat samme situasjon om han hadde hatt lappen. Ikke prøv å være så perfekte her folkens, det er dere nemlig ikke.

 

 

Men han trenger nødvendigvis ikke skryte av det da.

wannabe-tøffe-skrytepaver er det værste som fins.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vill ikke akkurat kalle min peugot 405 GLX (stasjonsvogn) for en racer. Utrolige 1,8 liter dreimoment er noe jeg ville ønsket meg , 90 hester er jo hysterisk morsomt. Får julet han opp til 184km/ t på 4 felten i Sverige... Veeeldig lang slette.

Men for de som kun har kjørt moped eller Ford fiasko er nok peugoten reine racern.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle har godt av litt grisekjøring, eller ihvertfall et par timer ekstra på glattkjøringsbanen er hevet over enhver tvil.

 

Som eks. kan jeg bruke min tante som for et par dager siden kræsjet i en rundkjøring. Hun hadde aldri før fått sleng på bilen, og hadde ikke peiling på hva som ville skje. Hun kom kjørende sakte inn i en rundkjøring og bilen begynte å skli. Visste hun hva hun skulle gjøre? Nei. Hva gjorde hun? Jo, hun lukket øynene og sto på bremsen. Resultatet? Mulige nakkeproblemer, et stk. hjernerystelse hos en passasjer i den andre bilen, og to stk. vrakede biler. Jeg, og hun er 100% sikker på at dette kunne vært unngått om hun hadde fått øvet seg på å slædde litt. Hun ble livredd for å kjøre etterpå, og måtte få samboeren til å kjøre seg til en parkeringsplass, og lære seg bilen å kjenne. Kanskje litt paranoid, men når man kræsjer blir man jo litt skremt.

 

Poenget mitt er at litt kjøring på grensen burde vært obligatorisk. Jeg synes alle som kjøpte ny bil MÅTTE ha tatt en glattkjøringstime med bilen før man fikk lov til å kjøre denne. Greit nok at man har glattkjøring når man tar lappen, men det jeg lærte av å kjøre denne diesel bmwen blir ikke så veldig aktuelt når jeg kjører bobla. Jeg turte ikke kjøre fort med bilen før jeg hadde lekt meg litt, og var sikker på hva som skjedde hvis hjulene slapp.

 

Er også enig i at fart ikke er så farlig. Til en viss grad selvfølgelig. Har ikke hatt lappen så lenge, men ALLE mine nesten ulykker har vært p.g.a. uoppmerksomhet i forbindelse med bytting av cd, mobiltelefon eller lignende. Har ALDRI vært oppe i en farlig situasjon når jeg har "grisekjørt" som dere kaller det. Da følger jeg med på veien, kjenner med en gang om bilen skulle slippe, og ser om en liten unge skulle hoppe ut i veien.

 

Hvis de skulle gjøre veien tryggere, ville det etter min mening være mye tryggere å forby cd-spillere enn å sette ned fartsgrensene.

 

Når jeg kjører aktivt vil jeg si at jeg har en reaksjonstid på et halvt sekund eller under, når jeg kjører avslappende og legger setet helt bak nærmer det seg vel et par sekunder. At dette opphever enhver økning av bremselengde burde være hevet over enhver tvil. Selv for dere som har blitt hjernevasket av trygg trafikk og Torhild Skogsholms propaganda. Denne damen er det farligste for norsk trafikk idag.

 

Takk for oppmerksomheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Når jeg kjører aktivt vil jeg si at jeg har en reaksjonstid på et halvt sekund eller under, når jeg kjører avslappende og legger setet helt bak nærmer det seg vel et par sekunder. At dette opphever enhver økning av bremselengde burde være hevet over enhver tvil. Selv for dere som har blitt hjernevasket av trygg trafikk og Torhild Skogsholms propaganda. Denne damen er det farligste for norsk trafikk idag.

 

Mao. så innrømmer du at du ikke er avslappet når du kjører fort. Hvorfor er du ikke det, tror du? Fordi du føler at du har full kontroll? Neppe.

Reaksjonstiden er like lang uansett fart. Grunnen til at reaksjonstiden føles kortere når farten øker, skyldes at alt skjer mye fortere enn ellers.

 

Og tanten din er det lite håp for, dessverre. Litt vil det hjelpe om hun øver, men helt trygg i trafikken blir hun nok aldri.

 

Mvh. Otto, som ikke kjører på grensen, men som bruker CD-spiller og mobiltelefon, og aldri har vært involvert i ulykker eller nestenulykker, samt ikke lukker øynene og panikkbremser hvis han får sladd på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

 

Mao. så innrømmer du at du ikke er avslappet når du kjører fort. Hvorfor er du ikke det, tror du? Fordi du føler at du har full kontroll? Neppe.

Reaksjonstiden er like lang uansett fart. Grunnen til at reaksjonstiden føles kortere når farten øker, skyldes at alt skjer mye fortere enn ellers.

 

Og tanten din er det lite håp for, dessverre. Litt vil det hjelpe om hun øver, men helt trygg i trafikken blir hun nok aldri.

 

Mvh. Otto, som ikke kjører på grensen, men som bruker CD-spiller og mobiltelefon, og aldri har vært involvert i ulykker eller nestenulykker, samt ikke lukker øynene og panikkbremser hvis han får sladd på bilen.

 

Jeg føler meg ikke avslappet når jeg kjører fort nei, dette fordi jeg da konsentrerer 100% på å kjøre bilen og kjenner hele tiden etter om bilen skulle slippe. Jeg kikker og mye lenger fremover. Jeg føler at jeg har full kontroll, men vet at det skal mindre til for å miste den, derfor er jeg mere aktsom.

 

Selvfølgelig er reaksjonstiden like høy uansett fart hvis man er i samme kroppslige tilstand, MEN når man kjører fort konsentrerer ihvertfall jeg mer om akkurat kjøring, og reaksjonstiden går dermed betydelig ned i forhold til når jeg sitter og døser og hører på musikk.

 

At det er lite håp for min tante er det ingen tvil om, hun er en elendig bilist, og kommer nok sannsynligvis alltid til å være det.

 

Jeg vil påstå at du ikke er noe bedre enn de som kjører gris når du hører på cder og snakker i mobiltelefon.

 

Kanskje kjører de fortere enn deg, men du vil få lengre reaksjonstid i og med at hjernen din jobber med andre ting.

 

Hvis det du sier er sant, har du hatt flaks. Med øynene på mobiltelefonen har det ikke noe å si hvor fort du kjører, hvis et rådyr hopper ut i veien kræsjer du med det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daggis

Jeg føler meg ikke avslappet når jeg kjører fort nei, dette fordi jeg da konsentrerer 100% på å kjøre bilen og kjenner hele tiden etter om bilen skulle slippe. Jeg kikker og mye lenger fremover. Jeg føler at jeg har full kontroll, men vet at det skal mindre til for å miste den, derfor er jeg mere aktsom.

 

Jeg håper at du en gang i nær fremtid ser dårskapen i hva du her har skrevet, hvis du da lever så lenge.

Og kanskje ser andre personer sin egen dårskap i din, og slutter å leke med sitt eget og andres liv.

 

Selvfølgelig er reaksjonstiden like høy uansett fart hvis man er i samme kroppslige tilstand, MEN når man kjører fort konsentrerer ihvertfall jeg mer om akkurat kjøring, og reaksjonstiden går dermed betydelig ned i forhold til når jeg sitter og døser og hører på musikk.

 

Hvis du ikke kan konsentrere deg om kjøringen når farten er lavere og du hører på musikk, har du ingen ting bak et ratt å gjøre.

 

Jeg vil påstå at du ikke er noe bedre enn de som kjører gris når du hører på cder og snakker i mobiltelefon.

 

Påstå gjerne at du kommuniserer med marsboere hvis du vil.

Faktum er at jeg avpasser fart og avstand til andre kjøretøy hvis nødvendigheten for et sporskifte eller telefonbruk melder seg. Jeg stopper for å snakke i telefonen hvis jeg kan, hvis ikke fatter jeg meg i korthet.

 

Kanskje kjører de fortere enn deg, men du vil få lengre reaksjonstid i og med at hjernen din jobber med andre ting.

Rekkevidden av min hjernekapasitet er ikke et tema som er aktuelt å diskutere med deg, men du skal vite at hjernen min ikke under noen omstendighet jobber med andre ting når jeg kjører bil enn selve kjøringen.

Den jobber av og til med flere ting samtidig, men med fokus på kjøringen.

 

Hvis det du sier er sant, har du hatt flaks. Med øynene på mobiltelefonen har det ikke noe å si hvor fort du kjører, hvis et rådyr hopper ut i veien kræsjer du med det uansett.

 

Jeg kan ikke forholde meg til flaks.

Og hvor har du det fra at jeg har øynene på mobilen?

Jeg skriver på PC'en uten å se på tastaturet, så hvorfor du ikke begriper at jeg ikke kan betjene mobilen uten å ta øynene fra veien er for meg en dårlig vits.

Telefonboken er memorert, så behovet for å bla i menyer er heller ikke tilstede.

 

Jeg avslutter diskusjonen med deg her. Det er åpenbart tydelig at det ikke står i min makt å få deg til å innse din egen dårskap, og det er ikke noe du kan gjøre for å få meg til å endre oppfatning. Forsiktig kjøring fungerer for meg, jeg har ikke vært involvert i én ulykke, og jeg storkoser meg når jeg kjører bil til tross for at det ikke går så veldig fort.

Så jeg ser ingen grunn til å endre på et opplegg som fungerer.

Men jeg kan selvsagt ikke hindre deg i å svare på dette innlegget. Det står heller ikke i min makt. For du er vel like stolt og arrogant som du er dum og dristig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår