Gå til innhold

Kom meg unna!!

Ranger emnet


Manuell

Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

Enda et eksempel er når de skulle ta folk som ikke stoppet helt på et stopp skilt i et T kryss. I dette T krysset har man utrolig bra sikt mot venstre, og ser svært langt den veien. Stopp skiltet er der helt tydelig fordi man har svært dårlig sikt mot høyre. Likevel velger dem å bøtelegge folk som svinger mot høyre i dette krysset uten å stoppe. Helt på tryne. Det handler tydeligvis om å gi flest bøter pr år.

 

Dersom et kjøretøy ligger etter deg mot dette krysset, og føreren av det andre kjøretøyet ser at du ikke stopper helt opp i krysset, gjør kanskje ikke den andre føreren det heller. Mens du svinger mot høyre, kanskje svinger den andre føreren mot venstre.

Det handler om smitteeffekten.

 

Edit: Kanskje burde krysset vært designet og skiltet annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hifonic

 

Så du vet alltid når folk tar forbikjøring? Som du sier er det dårlig sikt. Hvis noen tar forbikjøring akkurat der så er det farlig å ikke stoppe. Og mulig det er forbikjøring forbudt, men det er ofte to idioter og kjører samme sted...

 

 

Det er 3"felt", dvs et helt felt med gule streker til høyre der.. Så det må faktisk være en som kjører forbi en som kjører forbi for at det skal bli noe problem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

jeg synes du driver på med flisespikkeri.

 

Og de stopper folk om natta fordi de vet at da er ofte folk ute å kjøre som svin. Grunnen til at de vil ta dem er å forhindre at de ikke kjører som svin når det er tilfare for andre. (Og selv om du er mr. perfekt i egen høye person og den perfekte allviter) betyr det ikke at du ikke skal bli tatt. Hvordan kan du vite om det ikke hopper ut en bikkje en mann eller kommer uti en bil rett foran deg som kommer ut av ingenting eller rundt en sving. Selvom det er en tilsynelatende klar veibane.

 

Politiet mener de er bare ute for å ha en preventiv effekt som sagt så ofte før. Derfor STÅR det skilt om at det er fotoboks derfor HAR de IKKE forbudt radarvarslingstjenester.

Hele cluet er å få ned gjennomsnittsfarten sommer som vinter natt som dag.

 

Tenker jo på skoleveien du babla om at der kommer det jo aldri noen da og da. Hvis du ligger i 60 bortover har du null sjangs til å stoppe for en dverg eller for et lite barn du ikke ser før det er midt uti veien.

Basisen for all kjøring er "FORVENT DET UVENTEDE"

 

-takk

 

 

For det første: Jeg har aldri skrevet no om at jeg er mr perfect, vil vel heller si at jeg er den eneste her som tør å si jeg kjører gris daglig. Men pga dette vil jeg og hevde at jeg er en bedre sjåfør en de fleste når noe sjer, nettopp fordi jeg vet hva som sjer når du mister kontrollen på bilen. Folk som kjører 100% etter reglene aaaner ikke hva de skal ta seg til når noe sjer, eller kankje de vet det, men de er ikke vant til det, og det resulterer som oftest med at de gjør, det man nesten aldri skal gjøre, nemlig BREMSER. Nok om det.

 

 

Når det kommer til flisepikkeriet så kan vi ta et eksempel fra bergen. Her er en ny 4 felts vei på nestun, frietz rieber eller noe sånt. Her er det avskilte veibaner med TO autovern og et par meter gress, 0 befolkning, og få biler på nattestid. Stedet er det stedet det er tryggest å kjøre fort i hele byn, derfor er farten og høyest, og videre... kontrollene flest. Dette skubber verstingene over på farligere arenaer, som åsane og loddefjord, men der og er det mye kontroller. Dette skubber råkjøringen ut til mer tettbebygde områder som sotra, arna, og hylkje, hvor det er hus langs veien, 2 felts vei, få\ingen kontroller og nå, pga purkens fokus på fart istedetfor fare for skader på uskyldige, hardest kjøring, kanskje ikke 160km\t som det vill hvert på 4 felts veiene, men istedet kanskje 90 i 60 og 50 sonene, 140 på max, folk i veien... Du ser kanskje hva jeg vil frem til? Eller er dete flisepikkeri?

 

Klart de har prevantiv effekt. Men de står på feile steder til feile tider.

 

 

 

Når det gjelder den skoleveien, så er du tydelig vis for dum til å forstå poenget mitt, så jeg skal putte det inn med tesje for deg!!

 

Elever kjører gris på denne veien, stort sett ingen andre. Elever er på skolen, og skal til og fra skolen. Elever, da særlig oss gutta, skal tøffe seg med å kjøre fort forbi andre elever. Dette sjer når det skal "flyttes" 800 elever langs denne strekningen. Da kjører alle elevene i voldsomme hastigheter, det har gått galt flere ganger, da i disse tidene, før og etter skolen.

 

Så når skal man ha kontroll? klokken halv 2? klokken 9 om kvelden? samma det, det er 0745 til 0915 og 0235 til 1540 problemene er størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

det å gjemme seg i buskene har også en preventiv effekt for da kan du aldri vite om du har blitt tatt eller ei (hvis du ikke har laser alarm).

Og hvorfor i h må du kjøre så forbanna fort....

 

å jeeeee du sparte ett minutt til jobben idag slik at du kanskje fikk tatt trappene litt roligere. Eller ooo jeg kjører fortere enn alle de andre 10ungdommene i bygda og er kjempetøff.....

 

Jeg driter i om du dauer bare ikke du tar med meg eller noen andre i døden. Du kan påstå til du dauer at du har full kontroll men det har du ALDRI!!!!

 

 

Joda, vel å bra, men hør på den her: Du sitter i, si 70 i 70 sonen, der det før var 80. Nå går det så sent at du nesten sovner, du blar opp cder, du sender kanskje SMS med mobilen osv.. Ikke ta dette som et angrep på DEG, mer som det vi alle gjør, jeg og gjør det når jeg ligger i for lav fart i forhold til hva veien er laget for... Da sjer ulykker.

 

Så kan du se for deg hva som sjer når slike som meg kjører ,vel å merke om trafikken tillater det. Da går det i kanskje 90-110, sjåføren følger kun med på èn ting, og det er veien, han bryr seg ikke om klokken, om mobilen piper, og anlegget (som helst er av), kun om bilen,underlaget og kjøringen. Den ekstra fartens forhøyede bremselengde oppveies av konsentrasjon, og kanskje det at bilen har bedre bremser enn en vanlig bil..

 

Jeg har hatt mange nesten ulykker. kun 2 som jeg kan huske sjedde pga høy fart\griskjøring. De 100 andre var av årsak nr 1. kjedsomhet, som fører til at du blir opptatt av andre ting og at du blir søvnig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad du er her Robert, så slipper jeg å skrive så mye. Jeg er enig med deg i stort sett alt, og det tror jeg du er med meg og. Men vi er visst de eneste som oppfatter livets realiteter på angitte vis. Ser ut som om vi burde levere fra oss både lappen og bil og heller begynne å gå. Når vi så har lært å gå forsvarlig kan vi kanskje kjøpe oss en trøsykkel. Me må berra huksa på å bruka hjælm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vidlund

Glad du er her Robert, så slipper jeg å skrive så mye. Jeg er enig med deg i stort sett alt, og det tror jeg du er med meg og. Men vi er visst de eneste som oppfatter livets realiteter på angitte vis. Ser ut som om vi burde levere fra oss både lappen og bil og heller begynne å gå. Når vi så har lært å gå forsvarlig kan vi kanskje kjøpe oss en trøsykkel. Me må berra huksa på å bruka hjælm.

 

 

Ja, bra det ikke bare er meg som ikke er redd for å gå ut døren om morningen...

 

Hjelm? Ikke glemm kjøredress og hansker da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert, du vil gjerne tro at du blir en bedre sjåfør av å kjøre gris.

Det kan være flere grunner til det:

 

1. Troen på at du er bedre enn andre styrker egoet ditt.

2. Det rettferdiggjør livene du setter i fare når du bedriver grisekjøring.

3. Du vil få det til å se ut som om forsiktige trafikanter er indirekte årsak til ulykker, noe som igjen rettferdiggjør grisekjøring.

Alle skriveriene dine i denne tråden bærer preg av dette.

 

Du driver til og med å begrunner høy fart med at du blir ukonsentrert og sovner hvis du kjører pent.

Vel, er det så kjedelig å kjøre bil og er du virkelig så trøtt, burde du søke på trygd og selge bilen. Så kan du heller ligge med ræva utenfor sengekanten til langt på dag.

Mat og drikke får du hjemsendt og regninger betaler du via internett. Det er det tryggeste for deg selv og for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Robert, du vil gjerne tro at du blir en bedre sjåfør av å kjøre gris.

Det kan være flere grunner til det:

 

1. Troen på at du er bedre enn andre styrker egoet ditt.

2. Det rettferdiggjør livene du setter i fare når du bedriver grisekjøring.

3. Du vil få det til å se ut som om forsiktige trafikanter er indirekte årsak til ulykker, noe som igjen rettferdiggjør grisekjøring.

Alle skriveriene dine i denne tråden bærer preg av dette.

 

Du driver til og med å begrunner høy fart med at du blir ukonsentrert og sovner hvis du kjører pent.

Vel, er det så kjedelig å kjøre bil og er du virkelig så trøtt, burde du søke på trygd og selge bilen. Så kan du heller ligge med ræva utenfor sengekanten til langt på dag.

Mat og drikke får du hjemsendt og regninger betaler du via internett. Det er det tryggeste for deg selv og for alle andre.

 

 

 

1: Jeg vet at ved å regelmessig trene på å ha kontroll på bilen sin, kan man redde både seg selv og andre, den dagen man f.eks punkterer, eller kanskje blir dultet borti av noen og får en go sladd på bilen på motorveien.

 

2: Å påstå at jeg er så himla mye farligere enn alle andre på veien, fordi jeg kjører noen km t fortere enn dem, vil jeg påstå at viser til generelt lav IQ, eller en misforståelse der du tror jeg kjører i 200 overalt.

 

3: Vi er alle til fare for alle i trafikken, noen mer enn andre, og av en mengde forskjellige årsaker. Noen sjekker aldri lufttrykket i dekkene, noen tukler med cder, noen kjører alt for fort, noen er uoppmerksom og trøtt, noen ligger 1 cm bak andre biler osv osv osv... Untatt deg da.

 

 

Forøvrig, hvis min kjøring er så mye farligere enn alle andre sin, hvorfor har jeg da aldri hvert ute for en ulykke? Tiltross for min daglige "grisekjøring" gjennom endeløse km, så har jeg faktisk ikke forårsaket en skramme på verken min eller andres biler, med untak av konkuransekjøring.. Hvorfor det?

 

Nei, jeg tror ikke jeg skiller meg så mye ut som du vil ha det til når det gjelder ulykkesrisiko som du vil ha det til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører mye gris. der det ikke er folk. når du er vant til det er det ganske enkelt å hanskes med situasjoner etter veien med vanlig fart. jeg kjører kanskje ned en hjort der jeg herjer snart, men det er da ikke verre enn å skyte den. jeg er veeeldig fokusert på KJØRINGA når jeg ikke totalt daffekjører. Grautete innlegg dette her, men det jeg prøver å si er at om du er vant med at situasjoner oppstår, du må konse, holde deg kald, så kan det være greit den dagen det skjer noe uventet etter veien ved normal kjøring. Og det er MANGE andre årsaker til at det går galt i traffikken, som Robert får fram her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja..

Jeg er enig i mange av synspunktene dine Otto, spesielt når det gjelder han som startet den tråden her! Det er fullstendig uakseptabelt å herje med bilen på en vei med trafikk. Og når han i tillegg ikke har lappen burde han blitt buret inne!! Det finnes også del av de som konstant kjører uforsvarlig. (kjøre fort i tettbebygde strøk, dristige forbikjøringer osv, osv..) Disse burde ikke fått lov til ha lappen!

MEN for faen da! Man trenger da heller ikke være guds beste barn og kjøre som ei gammal kjerring eller!! Det er faktisk veldig mye riktig i det Robert og Vidlund prøver og fortelle. Det går an å kjøre litt fort uten at det skal være så veldig farlig! F. eks når jeg kjørte hjem fra skolen her om dagen: Jeg lå å cruiset i 120 på en tofelts vei på E18. Det var nesten ikke trafikk og perfekte kjøreforhold. Plutselig ser jeg det kommer en grønn peugeot i den helvetes farta bak meg. Da skjønte jeg med en gang at det var UP :mad:

De blinket meg inn og viste meg at de hadde målt meg med en gjennomsnittsfart på ca 120 i et minutt.. Dette resulterte i at jeg nå er uten lappen :mad: (foreløpig uvisst hvor lenge)

Politiet burde heller slå mye hardere ned på de som kjører uforsvarlig og ikke ta de som kanskje ligger litt over fartgrensa, men fortsatt ikke er en fare for andre trafikanter!!

03 Focus RS

x Corsa GSI

x Ducati 748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alieu! synd med lappen, men det blir vel ikke så lenge når det var bare 120. bare synd snøen er på tur da.. Ellers har du veldig gode meninger. Den gyldne middelvei er det jo noe som heter.

 

Til alle sammen: Gutten skriver faktisk i FØRSTE posten at han ikke skal kjøre mer uten lappen. Han har altså skjønt det, så det er liten vits i å klage mer på han. Hvis du tenker samtidigt som du leser så får du det med deg du også Otto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår