vwpassat_tdi Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Hei, jeg har tenkt å rengjøre bremsekaliperene og male de rødt. Det er mye rust rundt kaliperene. Lurer på hva man skal bruke for å fjerne det enkelt, annet enn å børste med stålbørst el.l ? Finnes det noe kjemiske væsker som rask fjerner rusten? Jeg har da tenkt å male de rødt etter at de er rengjort. Kan jeg bare kjøpe fargespray og spraye i vei eller burde jeg anti-rust behandle el.l før jeg sprayer? Jeg har aldri gjort dette før, så det hadde vært fint med råd inv_biggrin.gif Dette gjelder en VW Passat 1.9Tdi, 110hester, 99-mod, sedan, KM 275.000 Takker på forhånd Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Spørs litt hvor strøkent man ønsker at resultatet skal være. Men jeg har god erfaring med å bare pusse hele calipperen med stålbørste til all løs rust og møkk er borte. Så bare sprayet med Hagmans calipperlakk. Dette har sitti strøkent i 2 år/10.000km. Sjokkert over hvor bra heft det er i den lakken faktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Takk for svar.... OK, men hjelper det å spraye med WD40 el.l? Hvor får man kjøpt Hagmans calipperlakk og ca. pris? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Du får kjøpt slikt på biltema, torshov, bilextra, mekonomen, men hagmans må du nok til et styling firma for å få kjøpt. Finn et styling firma i nærheten av deg og spørr. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hei og takk 4 svar.. Jeg har lest litt omkring og funnet ut at jeg skal: 1: Rengjøre kalipere med stålbørste , sandpapirt og deretter rødsprit 2: Farge 4-5 tynne lag med Hammerite, rød sprayboks. Høres dette riktig ut? Ska forreste først bytte bremseveske før jeg lakkerer dem :) Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 WD40? Hvor skal du spraye det? Drit i WD40, får du det på calipperen vil jo ikke lakken feste seg. Vask de med rødsprit før du lakkerer. Hagmans får du på alle BilXtra butikker etc. 4-5lag... unødvendig mye, men for all del. Om du skal demontere calipperene for å lakkere så må du jo bytte bremseveske ETTER du er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Boxer: OK. Da skal jeg: 1. Børste med stål 2. Rengjøre med rødsprit 3. Spraye Hammerite 2-3 lag da? Boxer: det sto flere steder at man bør spraye Hammerite i 4-5 lag....selfølgelig ser man litt an etter hvert lag sprayes på om det er tilstrekkelig... Da bytter jeg bremseveske etter at dette er gjort :) Hvor kjøpes Hammerite og ca pris? Jeg er fra Oslo... Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Rengjør heller med tynner. Det er mye sterkere enn rødsprit. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 HotRod: Takk for svar. Ok, da skal jeg bruke tynner. Kan man kjøpe det på Biltema? Det er vel det mekanikere bruker under lakkering av biler?? Vet dere hvor man kjøper Hammerite-rødfarge? Hvor mye kommer alt dette til å koste for alle 4 kalipere? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Kjøp tynner og hamerite på en byggevare forhandler. Kommer nok på en 2-300 kroner, pluss arbeid Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 OK, nå var jeg en tur innom Billakkspesialisten på St.Hanshaugen og sjekket opp Hammerite. Det hadde de. De hadde spraybokser, bare i svart, sølv og gull. Jeg tenkte på rødt, det hadde de i 2 ulike bokser, IKKE spray bokser. Den ene var ganske liten, tror hu dama der sa det var 75ml i den eller noe. Men mitt spm. er finnes Hammerite rød i sprayboks? Er det MYE lettere med sprayboks? Jeg tror det kan være det.. Hvis jeg må kjøpe vanlig farge lakk, hvor mye trenger jeg for 4 calipere? Jeg glemte å spørre , men Billakkspesialisten har helt sikkert tynner? Eller burde man kjøpe på Biltema? Tenkte på prisforskjellen, er det stort? EDIT : Forresten, passer rød farge på caliper på en grønn passat? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Jeg brukte rød bengalakk, holdt fint det! Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Kankje jeg burde skaffe med bedre kalipere før jeg maler de: http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/3857/cat/653 Ser de bra ut? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Rød calipper på grønn passat... Skeptisk. Sølvgrå? Litt mindre glorete. Hvorfor ikke bare kjøpe calipperlakk på Torshov/BilXtra/Mekonomen? Er umulig å se om de calipperene er bra, det må man kjenne etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 De har rød hammerlakk på biltema. http://www.biltema.no Søk på hammerlakk. Til å pensle på. Blir bra det og. Kjøp tynner der og du. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg