Gå til innhold

Spangen: 1982 Audi 80 CD 5S

Ranger emnet

Spangen

Anbefalte innlegg

Kom over denne saken her til en rimelig penge gjennom en kamerat for en stund siden. Målet er å komme veldig nær originallook unntatt senk/felger, men understell skal få en gjennomgang/oppgradering også..

Spesifikasjoner:

1982 Audi 80 CD 5S

* 1.9 forgasser-femmer

* 5-trinns girkasse

* Velourseter (brune)

* Lyktespylere

* Midtkonsoll

* Turteller

* Servostyring

..og sikkert noe mer, men ikke akkurat voldsomt utstyrt.. :P

Bilen har vært/er opprånet av en eller annen tidligere eier, så den så/ser litt harry ut.. :D Har allerede kastet ut Wunderbaumen og dratt av noe solfilm på siderutene bak, så nå ser det litt bedre ut. Lakken er stort sett veldig fin bortsett fra litt nederst på venstre bakdør, og jeg finner ikke noe rust ellers.

Kortsiktige planer:

* Andre felger

* Fikse lakken nederst på venstre bakdør

* Montere en original sentrallås jeg har liggende

* Sette i Audi-emblem i grillen igjen

* Bytte bagasjelokk - det er en antennefot *midt* på bagasjelokket, og den spoileren synes jeg kræsjer med resten av linjene på bilen

* Bytte listen mellom lykter/grill og støtfanger til en uten hull etter ekstralys, evt. sveise igjen hullene og lakkere

* Gå over alt elektrisk - det ser ut som et juletre og lys etc. funker litt tilfeldig

Litt på lengre sikt:

* Få tak i tre originale målere eller tilsvarende til midtkonsollen, det som sitter der nå er noen jalla sølv/hvite Biltema-greier

* Bytte til et dashbord uten 8 skruehull etter mobil eller noe

* Bytte fjærer/dempere (mistenker at det sitter på kappede originalfjærer nå)

* Bytte alle foringer i understell

* Bytte til nyere Audi 90-understell (kraftigere + skivebremser bak)

* Jeg har en komplett 10v turbomotor stående, kanskje den hadde passet fint her? Trenger da luftfilterboks/IC fra ur-quattro, er ikke aktuelt å kappe noe i denne bilen..

Ellers er blinklysene foran lakkert sorte og baklyktene lakkert helrøde. De foran er ikke så sorte som det ser ut som på bildet, og de helrøde baklyktene synes jeg igrunn ser ganske greit ut, så det tror jeg at jeg lar være som det er inntil videre.. :)

Bilder:

Ganske pen i lakken er den også. Ringer i grillen skal inn igjen!

Schmalkalden370.jpg

Spoileren skal vekk ASAP, de lyktene synes jeg er litt rosa/orange øverst ennå, men liker ideen med helrøde lykter..

Schmalkalden371.jpg

Liker designet i fronten på disse eldste 80'ene av dette karosseriet..

Schmalkalden376.jpg

Motorrommet, helt originalt. Merk "juletreet" ved plusspolen på batteriet, her er det mye jalla!

Schmalkalden369.jpg

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider