Gå til innhold

artige ordtak du kan bruke på jobben

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

ettersom jeg jobber som rørlegger hører vi mye rart om ting som høres helt absurd ut, men som faktisk er noe som hører til faget

 

dette satt eg å tenkte litt på da vi hadde en litt eplekjekk lærling med oss på et bygg, å tenkte på dette da jeg holdt med soil(avløpsrør i støpejern) å spurte da om han lærlingen kunne gå ned på lageret vårt å hente en 4" utsparring til veggsluk, å han tenkte vel ikke noe mer over ka eg sa å forsvant ned for å hente denne 4" utsparringen, men kom opp igjen å sa at han ikke kunne finne den, måtte da fortelle at det ikke var noe som het det å da ble han rød i ansiktet.

HAr gått på samme smell eg også da eg i begynnelsen av læretiden skulle løpe å hente 1,5m med grønnoverledning:P:)

 

noen andre som har lignende erfaringer i sitt yrke de vil dele??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har aldri blitt lurt selv men har hørt om andre som har blitt lurt

 

feks han ene lærlingen som skulle ned og kjøpe ei pakke med grønne kjørnemerker.

ringte opp montøren etter en times tid da hadde både han og de som ekspididerer hos grossisten leita seg selv mest i hjel uten og finne disse grønne kjørnemerkene.

 

 

samma fyren var også nede og bestilte no grønn overledning. de syntes så synn på han nede på grossisten så de sa bare at det hadde de ikke inne for tida men de kunne bestille opp til han :D

 

ellers kan jeg fortelle om når en av lærlingane kom så stolt på jobb, jo da hadde han skrudd på bilen sjøl og bytta olje og filter og alt mulig fint. da stakk en av montørene bort på nærmeste hydro og fikk en liter med gammal spill olje som han helte ut under bilen til lærlingen, da blei det oppstandesle :D

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en elektro lærling som blei lurt til å leite etter en sumobryter til ett sikringskap :P

Samt det verste jeg har hørt var en lærling på båt som blei lurt til at det var kommet nye regler for innkommende helikopter der det måtte vere ett roterende gult lys nede på dekk men det var ikke lov å montere det fast så de andre på båten hadde montert det på en vernehatt med batteri og styr å sendte han ut når helikoperet kom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en elektro lærling som blei lurt til å leite etter en sumobryter til ett sikringskap :P

Samt det verste jeg har hørt var en lærling på båt som blei lurt til at det var kommet nye regler for innkommende helikopter der det måtte vere ett roterende gult lys nede på dekk men det var ikke lov å montere det fast så de andre på båten hadde montert det på en vernehatt med batteri og styr å sendte han ut når helikoperet kom :P

 

Haha, den der var drøy!

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhhhhhhhhhhhahahaahahaha de var rå kaffi!!

 

jeg ble lurt selv jeg! fikk beskjed om å måle frostveska på en bil(måle frysepunktet fant jeg ut i ettertid) og da fikk jeg et målebånd klaska i hånda! da ble det til at jeg sto å klødde meg i huet og målte vannet på alle måter opp og ned i 30min før han knakk sammen av latter og henta det man egentlig skulle bruke

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Hva med disse?

 

- Nøkkelen til svangerskapet?

- Blinklysolje

- Justere Fustasjeopphengsforkoblingene

- Igansetterstopperen har løsna fast

- Måle kardangspenning

- Justere Bremsecalipperen

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par historier fra sjøen:

En av maskinoffiserene spurte om en lærling kunne løpe bort til en annen båt og hente en 10 liters bøtte med steam. Lærlingen løper bort på båten og spør. De på båten har hørt om spøken før, så de fyller opp bøtta til randen med vanlig ferskvann, og sier: "Her har du den jævla steamen din, men du må koke den sjøl! Og pass jævlig godt på, for dette koster 100 kroner litern"

Lærlingen går ca 60-70 meter, uten å søle en dråpe.. Når maskinoffiseren får bøtta, ser han stygt på lærlingen, og tømmer ut alt i sjøen.

 

Var litt bleik akkurat i øyeblikket han ja :)

 

Også var det en ny mann ombord som fikk beskjed om å hente sleggefettet, som lå ved siden av drittsekken i svangerskapet.

 

Springe bort på lageret for å hente lanternevann..

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår