Gå til innhold

artige ordtak du kan bruke på jobben

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

ettersom jeg jobber som rørlegger hører vi mye rart om ting som høres helt absurd ut, men som faktisk er noe som hører til faget

 

dette satt eg å tenkte litt på da vi hadde en litt eplekjekk lærling med oss på et bygg, å tenkte på dette da jeg holdt med soil(avløpsrør i støpejern) å spurte da om han lærlingen kunne gå ned på lageret vårt å hente en 4" utsparring til veggsluk, å han tenkte vel ikke noe mer over ka eg sa å forsvant ned for å hente denne 4" utsparringen, men kom opp igjen å sa at han ikke kunne finne den, måtte da fortelle at det ikke var noe som het det å da ble han rød i ansiktet.

HAr gått på samme smell eg også da eg i begynnelsen av læretiden skulle løpe å hente 1,5m med grønnoverledning:P:)

 

noen andre som har lignende erfaringer i sitt yrke de vil dele??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har aldri blitt lurt selv men har hørt om andre som har blitt lurt

 

feks han ene lærlingen som skulle ned og kjøpe ei pakke med grønne kjørnemerker.

ringte opp montøren etter en times tid da hadde både han og de som ekspididerer hos grossisten leita seg selv mest i hjel uten og finne disse grønne kjørnemerkene.

 

 

samma fyren var også nede og bestilte no grønn overledning. de syntes så synn på han nede på grossisten så de sa bare at det hadde de ikke inne for tida men de kunne bestille opp til han :D

 

ellers kan jeg fortelle om når en av lærlingane kom så stolt på jobb, jo da hadde han skrudd på bilen sjøl og bytta olje og filter og alt mulig fint. da stakk en av montørene bort på nærmeste hydro og fikk en liter med gammal spill olje som han helte ut under bilen til lærlingen, da blei det oppstandesle :D

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en elektro lærling som blei lurt til å leite etter en sumobryter til ett sikringskap :P