Gå til innhold

artige ordtak du kan bruke på jobben

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stakkars lærlinger... Men er man dum, så er man dum.........

 

For en måned siden om trent, ringte det en mopedist som slet skikkelig. Han forklarte alt mulig, og jeg sa det garantert skyldtes kast i coilen. Han spurte hvordan man reparerte det, og jeg sa at han måtte ta av alt elektrisk, og ringe igjen da :)

 

Noen timer senere ringer han, men da klarer jeg ikke være mer seriøs, så ejg sa det var bare kødd :hammer

 

Men moro var det :)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en på jobben til papp som gikk å skrøyt av motorsykkelen sin og hvor tett og bra motoren hans var i forhold til harleyen til pappa fra 1940:P

Jeg var innom pappa på jobb, og la en liten ide i henda på de folka som jobba der.

mente at for å stoppe kjeften på han så kunne de legge en liten dam med spillolje under sykkelen hans og smøre olje mellom blokka og sylyndrene.

Det gjorde de...men de gjorde det hver dag, og til slutt solgte han sykkelen.

(blir holdt kjeft om den spøken der den dag i dag, for den gikk litt langt kan man si)

 

En annen spøk pappa dro litt langt:

Han åpna varmeapparatet til en fyr å la fullt av rekeskall nedi der.

Synes det var råttent gjort jeg da men.

 

Men, gjorde det samme mot terrorsjefen som bombarderte motorsykkelen min med egg når jeg gikk grunnkurs.(forøvrig en nyanskaffa aprilia RS125 GP1)

Han solgte bilen sin billig ganske så fort etterpå.(det var også pappa sin idè)

 

Heldigvis ingen som har klart å lurt meg enda, men tenker med gru på å begynne som murerlærling til høsten :S

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en annen historie om en lærling på en båt der de fikk han til å tro at "narvesen båten" kommer så de skreiv masse tyl på ett papir "handle liste" å fikk han til å rope det opp over VHF en :P Det var vel av det perverse slaget vaginafett og denn slags

 

Haahahah! Nice

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett par år siden så klarte jeg å knekke en bolt på motoren til en kammerat. Eneste utvei var å kjøpe grisepikk (gjengeutdriver) sett. Så vi dro ned på maxbo for å finne det. Men vi gad jo ikke å lete i hyllene, så vi spurte et søt ung jente (kan tippe undt 16 - 18år. Blond og dolla opp. Jeg:"Har du grisepikk...." Dolla:"Hva faen er det du spør om". Jeg:"Jeg skal ha grisepikk, hvor har dere det". Dolla: "Nå får du faen meg gi deg" SÅ gikk henne sint og hentet en kolega. Han finner det vi trenger og gir oss rabatt også. Jenta ser noe litt flaut på oss i det vi forlater maxbo..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en i molde ringte til han som jobbet natt på hydro og sa han var en ubåtkaptein som var på hemmelig oppdrag. De hadde gått tom for bensin så han lurte på om det gikk an å gå inntil stasjonen. noe han under tvil bekreftet. Så ba han fyren om å slå av alt lys på stasjonen og hjelpe dem med bensinproblemet. Hydrofyren bet rett på og slo av lysa og ventet:)

 

En annen ting vi gjorde med en sommervikar på et betongblandeverk var å be han koste under betongblanda som da var fyllt med flere tusen liter vann. og slapp det i hodet på han:)

 

Ellers så har en jo den med å sende folk etter den grønne røykvenderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat ordtak eller slike klassiske lureting, men jeg og en annen kar fikk sommerjobb på en Byggmakker butikk for en del år siden, og vi hold på litt i verktøyavdelingen. En dag kommer det en kar og spør om vi leier ut helikopter. Da fikk han beskjed av kollega'n min om å dra til en flyplass. Han blei ganske grinete og bare forlot butikken. (viste seg at helikopter er et gammelt navn på gulvslipemaskin.)

 

En annen gang ringte det ei dame og spurte etter noen bolter. Kollega'n min svarte telefon så jeg fikk ikke med meg hele samtalen, men fikk inntrykk av at noe var galt. 15 min etter samtalen kom ei illsint dame inn i butikken og lagde et veldig vesen over at hu haddde blitt kalt skrulle over telefon. Sjefen måtte dra fra et møte for å møte hu, og det blei masse oppstyr. Det viste seg at kollega'n min hadde bedt hu henvende seg i skrueluka for å få bolter. Hu hadde misforstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvor skal jeg begynne. Noen av historiene er gamle, andre har jeg selv sett/vært med på

 

-En litt hissig fyr på delelageret fikk kobla om litt under dashbordet på Cortinaen sin, slik at hver gang han bremset, så ble det ikke noe bremselys. Tuta i stedet

 

-Samme fyr. Var innom og leverte ukas tippekupong, da lukta det deilig stekt fisk i området. Etter noen kilometers kjøring lukta det ikke så godt lenger. Lå en sild på eksosmanifolden gitt

 

-Vi kobla en beltestrammer på coilen på Sierraen til en kollega. (Disse inneholder en liten sprengladning) Strammeren lå nede i grusen under bilen. Kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hans da han vred om nøkkelen

 

-En kollega hadde i lærlingtiden overhalt en Peugeot motor. Disse har noen tetninger på veivakselen som er litt spesielle. Husker ikke navet i farten, men dette slet han lenge med. Etter mye om og men følte han seg ferdig. Motoren ble startet opp, gikk en stund og alt så bra ut. Han gikk en tur på delelageret for å føre motorolje. Da han kom tilbake hadde en kollega stoppet motoren, fordi han hadde sett det begynte å renne olje av den. Og det var en dam under gitt ()

 

-En på delelageret hadde det morsomt med å sette på balanseringsvekter på innsiden av forhjulene til en av mekanikerene. Rista på rattet hver dag på vei hjem. Det tok slutt da mekanikeren festa 500 gram med limvekter på mellomakselen til delelagerfyren

[-Søren, jeg har fått en vibrasjon i bilen min, spesiellt ved akselreasjon. Rister så det går ikke ann å sitte inni der. Har balansert hjulene, men det hjalp ikke. Har du mulighet til å kikke på det i kveld? -]

 

-Fett på innsiden av dørhåndtakene er jo en klassiker

 

-Tape over laseren på hjulstillingsapparat. Holdt på å bli sendt inn for reprasjon

 

Dette for holde for nå

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-En på delelageret hadde det morsomt med å sette på balanseringsvekter på innsiden av forhjulene til en av mekanikerene. Rista på rattet hver dag på vei hjem. Det tok slutt da mekanikeren festa 500 gram med limvekter på mellomakselen til delelagerfyren

[-Søren, jeg har fått en vibrasjon i bilen min, spesiellt ved akselreasjon. Rister så det går ikke ann å sitte inni der. Har balansert hjulene, men det hjalp ikke. Har du mulighet til å kikke på det i kveld? -]

 

Hihi, dette er jo en klassiker, men det han gjorde tilbake var jo bare helt konge da :D

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å jobber i ett frima som driver med kjemikalier og verktøy. En kolega av meg hadde fått inn ett 25kg spann med lastebilfet som han mente jeg kunne klarer å få solgt. Så han satt spanne i min bil uten å si noe(han glemte det). Så jeg setter meg i bilen og kjører 10mil i Oslo sine gater og aner fred og ingen fare. Drar hjem og parkere bilen. Neste morgen når jeg skal på jobb så får jeg meg overaskelse. Det ligger en dam med noe rar guffe på bakken ved venstre bakhjul. Så jeg åpner opp bagasje rommet for å se. Der får jeg ett syn som de fleste her inne ikke ønsker å se. Hele bagasjen var fylt med lastebil fett. Spannet hadde ramlet. Heldigvis var det ikke mye i bagasje rommet. Jeg blir en smule forbanna og lurer på hvem idiot som har plasert det spanne der. Etter en time så ringer han kolegaen som satt spanne der for å informere at det står ett spann i bilen som kan selge.

 

Kolegaen fikk en fin jobb med å rense bilen og en regning på nye trekk.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi pleier og lure nye lærlinger ved og be dem smake til vannbadet med salt!

vannbadet er bare en plass vi setter mat for og holde den varm...

 

alltid like morsomt når de står der med saltpakken og en skjed og smaker :)

 

hehe, det er en klassiker, har aldrig gådd på den. når vi er innenfor bransjen: det var en lærling som sto i flere dager og kuttet de 4 store i julienne(tynne strimlier i 1x1x4) cm, når han var ferdig spurte han kokken om hvor han skulle gjøre av det, og da svarte han, ha det i krafta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, værste jeg har blitt lurt med, er at det var to av folka som var homofile sammen, at han ene hadde gått fra kone og barn osv..

 

Jeg måtte jo seff gå bort til en av de og spørre om det var sant også da..:boxing

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte en Lærling på tur etter Grønn overledning,sendte han først inne på delelageret!

"nei desverre er vi akkurat gått tom,du må henn på mekonomen"

lærlingen jatta med okei skal gå dit:)

imens han går opp dit ringer vi på tlf opp dit så de er med på spøken!

han kommer og spørr på mekonomen,neei vi var å tomme,sender han videre!

han kom tilbake en halvtime etterpå og blei godt mobba da ja:P

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår