Gå til innhold

artige ordtak du kan bruke på jobben

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

jobber som elektrikker offshore, på en jobb hadde vi med 2 nyansatte som var på sin første tur offshore.

satt disse to karene til å trekke en kabel, da dette er en grei jobb å starte med.

etter noen timer kom de tilbake, litt mutt....

de måtte desverre meddele at de hadde kappet den for kort....

kunne ikke dy meg....

sa at det var ingen problem og at de kunne jo bare stikke opp til riggelektrikkeren og spørre om han hadde en kabelforlenger...

 

litt dårlig gjort kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, vært borti mange av de her ja :D Seneste jeg har vært borti var en lærling som sku stroppa fast noe rørgreier med jekkestropper.. Han kom 5 minutter etter, og sa han måtte få en kortere stropp, den var for lang.. Så jeg gikk bort til der han holdt på, løsna opp jekkestroppa (som var jekka FULL med stropp) dro stroppa stram, og jekka til ;) Han ble littegrann flau ja! :D

 

Dem ble skuffa på verkstedet når jeg var lærling, dem ba meg om å hente en dobbel fustasjeopphengsforkobling, og litt sleggefett. Jeg bare spurte om de ikke sku bytte den grønne overledninga og blinklysolja når dem først var i gang ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en historie fra da jeg gikk på folkehøyskole..

 

Bodde i ett hus med 5-6 andre elever det var da liksom en hybel og en gang i uka hadde vi vaskedag.

Så denne eleven da som ble utsatt for vår lille spøk gikk på skolen for å bli bonde.

 

Vel la meg komme i gang. Vi har da vaske dag og tar en pause i vaskinga og vi blir sittende å prate om slike melkemaskiner som går på vakum til kuene. og vi da finner ut att vi skal lure han her litt da. vi ber han gå ned i kjelleren for å gå inn på ene boden å hente den røde bøtta med vakum, denne karen reiser seg opp og går ned og leter og leter og leter ja han blir borte en stund. etter langt og lenge så kommer han opp igjenn og sier att han ikke fant noen rød bøtte med vakum men att det var en rød bøtte der nede med noen andre greier i. vi holdt på å dø av latter og han skjønte ikke en pøkk før vi fortalte hvorfor vi lo av han.. som vi sa til han det finnes ikke noe vakum i noe bøtte hehehe

 

Min lille historie var sikkert ikke så kul men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille historie var sikkert ikke så kul men men

 

En historie som ikke var så veldig ille mistet brått piffen med den setningen her:

 

som vi sa til han det finnes ikke noe vakum i noe bøtte hehehe

 

;)

Ellers en ganske historie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kompis av meg ble lurt hele tiden, og måtte opp til grossisten for å hente både slæggfett, synsvenkel og spættskaft. Men kom tomhendt tilbake siden dette ikke fans. Og måtte vende tilbake til kollegaen med beskjed om at de ikke hadde det.

Men da han ble bedt om å springe å hente "klingelitt" (pakningstoff) trodde han kollegaen prøvde å lure ham og nektet og dre - Endte opp med at gamlinge måtte hente selv;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår