Gå til innhold

artige ordtak du kan bruke på jobben

Ranger emnet


AudioX

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blitt lurt med vibrasjoner i bilen min jeg også når jeg var utplassert på et bilverksted for noen år siden.. 100-200g ekstra limvekter på hvert hjul, skal si det rista :p

 

Kom også ut en dag jeg var ferdig på jobb(samme tida), og kjørte hjem, ante fred og ingen fare. Da jeg kommer neste morgen, står alle utenfor å ler.. skjønner ingenting. Viser seg at de har stripsa fast en avensis-grill i grillen på mercedesen min, og jeg har ikke merka noenting :D det var flaut..

 

Lurte en kompis av meg engang, som er litt "lettlurt/dum". Spurte om han kunne dra på statoil en morra å få tak i no ferskt morrabrød. Luringen dro han... :D

 

Har en annen kompis også, som var med å mekka litt på en bil. Gammel volvo forgasser. Spurte han om han kunne sjekke forgasserolja. Fyren nekta å sa at dette gikk han ikke på nei. Blei litt rød da jeg viste han, at det finnes faktisk forgasserolje på go gammel bofors :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lignende historie, ikke hendt meg, men en kjenning.. De andre på verkstedet hadde klistra endel limvekter på mellomakselen på bilen hans, så når han tok løs å fikk fart, rista jo mildt sagt hele bilen.. Han balanserte dekkene sine sikkert 83 ganger, sjekka slark i mellomakselkryss flere ganger, fikk verksmesteren til å se på bilen (som så klart var med på spøken og avslørte ingenting) etc..

 

Han kjørte vel slik ett par dager før de skyldige sa hva dem hadde gjort.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på narvesen å jobba, så kom sjefen i ei merce med fint innsyn i grillen:) la merke til noe rart der, og påpekte til han at han hadde fått noe rart på innsia grillen. åpna panseret og der lå det et pent innpakka fullkorn horn fra ica. han begynte å le som bare juling, for han hadde hatt bilen inne på verksted å skulle ha nytt horn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Her en liten historie gamle læreren vår på VK1 fortalte.

 

Dem hadde meg seg en skolegutt som gikk grunnkurs og som hadde utplasseringsuke. Dem drev med tilkobling av stigekabel(240). Dem hadde meg seg en kappetang som man trer rundt kabelen og trykker inn tang, da vil bladet på tanga trykke seg inn over og tilslutt kappe kabelen.

 

Sånn ser tanga ut:

http://katalog.ensto.no/katalogbilder/Nodir29/web%5C95312504.jpg

 

Rundt lunsjtider tok skolegutten den rundt håndleddet og trakk et par ganger på tanga. Et trykk og til han hadde begynt å blå. Han ble ganske stresset og løper til montøren og spør hva han skal gjøre. Da blir begge montørene seriøse og svarer den får vi ikke opp uten å trykke til den ikke tar mer. Skolegutten tar det bare som en spøk på starten. Men Montørene klarer å holde maska. Etterhvert blir han bare mer og mer stressa. Han ene montøren sa at den må du enten gå med resten av livet eller så må hånda amputeres. Stakkaren var helt på gråten da han fikk høre det. Han ville heller gå med den resten av livet sa han.

 

Etter cirka to timer da spøken var dratt litt for langt da skolegutten hadde ringt mor og far som ringte sjefen dems og fortalt hva som hadde skjedd trakk han ene montøren på sikkerhetsknappen og åpnet tanga.

 

Dem så aldri noe mer til skolegutten selv om han hadde 2 dager igjen av utplasseringsuken.

Endret av Gooner87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår