Gå til innhold

Hvilken olje er det dem bruker på Toyota forhandleren??

Ranger emnet

Tobbelobben

Anbefalte innlegg

Det skal ikke vere noe problem å dra til uavhengi verksted å kjøpe olje! dem har datablader osv til å skjekke akkurat åssen viskositet og åssen type olje du skal bruke!

Legg ut en "skryte" tråd av bilen din da!! er skikkelig nyskjerrig på bilder! er selv på jakt etter en avensis.. men pent brukt da..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Dette går etter "kjøp og salg" prinsippet.

Toyota handler inn fra der de får best pris.

Som det skrives, noen bruker ELF.

Og jeg har hørt personlig at de bruker Mobil 1 produkter.

...ergo fyller jeg Biltema 5W50 på min D-4D 2.0 SOL.

(oljen der er fra Statoil og Hydro har jeg lest)

HUSK: Det som er viktig å vite er bilens krav, hvilke serfikater/sertifiseringer oljen skal ha. Ser man på disse, enten det er shell,mobil 1, hydro, statoil, elf.. osv.. så er det hvilke tester oljen klarer som gjelder.

Det som er bonus slik jeg forstår det er diverse ekstra satser som produsentene "tror/vet" gjør at oljen holder litt bedre.

Vanlig mann i gata trenger motorolje.

Racing = ville man kanskje satset på bedre olje..

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det medfører ingen problemer å benytte olje av forskjellig type mellom hovedoljeskiftene, sålenge den tilfredsstiller fabrikkens krav til kvalitet og viskositet. Dette bør fremgå av instruksjonsboka.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...