Gå til innhold

polere bil, prøve noe nytt, hva da?

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

Skal polere bilen i løpet av neste uke. Og kunne tenke meg og prøve noe annet enn turtle.. hehe

Polerte den i april med Turtle platinum flytende voks, og den har forsåvidt holdt bra. brukt såpe fra samme serie og vaske med, Men har synda ett par-tre ganger og vaska på statoil (selvvask) Så nå begynner den og bli tung og vaske og det er ikke noe særlig dråpe effekt igjen.. lakken føles litt som sand papir og..

fronten på bilen er bomba med små stein og flue

CIMG2324.jpg

CIMG2328.jpg

ellers er det ikke helt håpløst

CIMG2319.jpg

her ny vaska for en 3-4 uker siden

CIMG2087.jpg

nyvasketbiloggreier2.jpg

ikke veldig mye swirls, men litt er det selvsagt..

Jeg tenker følgende

-NXT tech wash

-Quick Clay detailing system

-scrach x

-NXT Tech Wax/Gold Class Liquid Wax (hvilken burde jeg velge?)

eventuelt den 1-2-3 pakka da..

Er dette produkter som kan brukes uten stor fall høyde og for hånd?

Det som er helt sikkert er at det er en jungel med produkter og jeg har problemer med og finne frem.. hehe

Det som finns i rimelig nærhet er utvalget til bilextra hamar og torshov elverum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fall høyde der, enkle og greie produkter for håndmakt.

Kjenner ikke til GC wax, så jeg må si NXTn, eller om du kommer over MG21 (NXT på steroider) så er det å anbefale, samt i alle fall rensen i den 1-2-3 pakka, greit å fjerne resten av TWn så det ikke blir noe reaksjon, noe som er forholdsvis usansynlig. Dette er mht tigjengelige produkter her på berget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg vært og handla litt..

-Quick Clay detailing system

-scrach x

-Gold Class Liquid Wax

Ble det jeg endte opp med, de hadde nesten ingen produkter fra nxt.. i alle fall ikke noe såpe.. tror de ikke hadde meguiars såpe i det hele tat jeg, jo de hadde den rosa såpa, soft wash gel var det vel den het, Tamt utvalg må jeg si.. bilxtra hamar altså.. internett neste..

Og jeg har prøvd så vidt på ett lite felt på front fangeren.. OG FY F.. og det funker.. Bilen min ble takk nemelig for clayen i alle fall...

så spørsmålene:

-Er en høytryks vask på f.eks statiol nok til og fjerne det som eventuelt måtte sitte igjen av gamle ting?

-Hvor mye kraft skal man bruke når man bruker clay ting saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ingen kraft med clayen. Sprayet på QD, og dro den over som om jeg dro hånden min over bilen. Soft Wash Gel er genial hvis du vil skåne bilen etter polering og slikt, Gold Class skal også være mild og god. MG21 er vel ikke heeeelt det samme som Nxt tech wax? Har alltid sett for meg at MG21 kun er en sealer, og at tech wax er voks med bittelitt rens i.

Du kan prøve å vaske den med høytrykk og såpe på Statoil (IKKE BRUK DEN KOSTEN). Jeg syns i hvert fall at jeg MÅ vaske den for hånd om den er litt skitten. Er det bare støv, så spyler jeg lett av, pga den er skamglatt nå (MG21).

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kosten blir nok ikke brukt nei.. JEg tenkte bare at den avfettinga kunne gjøre susen i og med at jeg ike har noe særlig hard såpe hjemme.. Ellers bruker jeg ikke og ha som vane og bruke bensisn stasjon vask. Vasker hjemme, i alle fall 1 gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kosten blir nok ikke brukt nei.. JEg tenkte bare at den avfettinga kunne gjøre susen i og med at jeg ike har noe særlig hard såpe hjemme.. Ellers bruker jeg ikke og ha som vane og bruke bensisn stasjon vask. Vasker hjemme, i alle fall 1 gang i uka.

Avfettingen er litt kraftig, så før du skal gå i gang og fikse opp bilen kan du ty til den ja. Bare du ikke gjør det ETTER du har polert, vokset og gnikket! :P Da tenker jeg du blir forbanna når du tenker deg om hva du har gjort..... Lykke til! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det holder med quick clay men jeg ville hatt på en lakkrens ETTER clay og FØR gold class waxen. Slik at du er sikker på å fått bort alt drit som sitter i lakken.

Hvis du ikke fant det du trengte på Bilxtra Midtstranda, sjekk ut Bilvarehuset Anker i Ottestad! Dem har muuligens bedre utvalg av enkelt Meguiars-produkter enn Bilxtra! :)

Veit ikke om du har polert bilen din enda men slik ville rekkefølga mi vært:

Vask og tørke

Clay

Vask og tørke

Lakkrens (Clear Coat Bodyscrub er bra!)

Polering

Gold Class Wax

Kommer til å ta deg en 5-10 timer men blir nok verdt det tilslutt. :P

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar