Gå til innhold

Får ikke justert trykket etter bytte av wg

Ranger emnet

JOLASE

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Uansett om jeg skrur den stanga på wg ut eller inn, så forblir trykket 0,5 bar ved maks pådrag. Kan det være at turbo`n begynner å bli sliten?. Har FK motor.

Takker for alle svar

1994 Volvo 945 - bruksbil

1995 Volvo 940 ltt - står i garasjen å koser seg

421 emerald green metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har korrekt aktuator? hvis det finnes flere å velge mellom da!?? og da tenker jeg på lengde på stag,for hvis det finnes lengre utgaver så får man ikke korta det inn nok.. men din virker jo som lader 0,5 uansett om du skrur utover også.. kan sef. være sliten turbo,men da er den rimelig gåen.. og burde både ryke blått(slitte tetninger)og ha turbinlyd(slitte lager) :) Du får sjekke slakke osv. for å få en indikasjon på tilstanden på turboen..

Du har ikke lekkasje på noen trykkrør ,i/c og pakninger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. aktuator? Kan du forklare meg. Jeg vet ikke om jeg har lekkasje, men det kan jeg sjekke en dag her. men jeg har en anelse om at turbo`n begynner å takke for seg. For jeg sjekka nå nettopp inni røra etter i/c. Der var det liksom rester etter olje å slikt. Å det skal det vel ikke være. Kan det være en av grunnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den bestilte jeg av turboperformance her på forumet. Er det ikke det han kaller seg? Så den skal være rett.

Så det er normalt med litt olje der da ja. hmm.

Nei jeg skal se over for å se om det er noen lekkasjer eller noe annet som ikke stemmer helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte ikke dra det i det hele tatt når jeg monterte den.

da er staget for langt...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må jeg da gjøre? Må jeg lage gjenger lenger inn da, også kappe det litt?

Er det noen som vet hvor lang den stanga opprinnelig skal være da? Sånn at jeg vet hvor mye jeg skal kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...