Gå til innhold

Får ikke justert trykket etter bytte av wg

Ranger emnet


JOLASE

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Uansett om jeg skrur den stanga på wg ut eller inn, så forblir trykket 0,5 bar ved maks pådrag. Kan det være at turbo`n begynner å bli sliten?. Har FK motor.

Takker for alle svar

1994 Volvo 945 - bruksbil

 

1995 Volvo 940 ltt - står i garasjen å koser seg

421 emerald green metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har korrekt aktuator? hvis det finnes flere å velge mellom da!?? og da tenker jeg på lengde på stag,for hvis det finnes lengre utgaver så får man ikke korta det inn nok.. men din virker jo som lader 0,5 uansett om du skrur utover også.. kan sef. være sliten turbo,men da er den rimelig gåen.. og burde både ryke blått(slitte tetninger)og ha turbinlyd(slitte lager) :) Du får sjekke slakke osv. for å få en indikasjon på tilstanden på turboen..

Du har ikke lekkasje på noen trykkrør ,i/c og pakninger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. aktuator? Kan du forklare meg. Jeg vet ikke om jeg har lekkasje, men det kan jeg sjekke en dag her. men jeg har en anelse om at turbo`n begynner å takke for seg. For jeg sjekka nå nettopp inni røra etter i/c. Der var det liksom rester etter olje å slikt. Å det skal det vel ikke være. Kan det være en av grunnene?

1994 Volvo 945 - bruksbil

 

1995 Volvo 940 ltt - står i garasjen å koser seg

421 emerald green metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den bestilte jeg av turboperformance her på forumet. Er det ikke det han kaller seg? Så den skal være rett.

Så det er normalt med litt olje der da ja. hmm.

Nei jeg skal se over for å se om det er noen lekkasjer eller noe annet som ikke stemmer helt.

1994 Volvo 945 - bruksbil

 

1995 Volvo 940 ltt - står i garasjen å koser seg

421 emerald green metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg måtte ikke dra det i det hele tatt når jeg monterte den.

 

da er staget for langt...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva må jeg da gjøre? Må jeg lage gjenger lenger inn da, også kappe det litt?

Er det noen som vet hvor lang den stanga opprinnelig skal være da? Sånn at jeg vet hvor mye jeg skal kappe.

1994 Volvo 945 - bruksbil

 

1995 Volvo 940 ltt - står i garasjen å koser seg

421 emerald green metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår