Gå til innhold

Audi 90 2.3 Quattro prosjekt

Ranger emnet


Audisb4

Anbefalte innlegg

Lager no bare en prosjekt tråd:P

 

Bilen:

Audi 90 Quattro 1990

2.3 NG motor

100kw

 

Planer:

 

-Exteriør

B4 panser

Rs2 linselykter

Frontfanger rs4 (Montert)

Rieger Panserforlenger\grill (bestilt)

Rieger bakfanger(Fått)

Rieger sidekjørt(Fått)

Rieger vinge Eller orginale quattro vingen

Fondmetal 17`` felger (har allerede:P)

 

-Interiør

Quattro seter sorte(Fått)

Matter MTM

Girkule MTM

Plasmaskiver(montert)

 

-Motor

Velox 268 Graders trimkam

justerbart kamdrev

MTM effektanlegg

MTM chip?får vel ikke så mye ut av chipping

Muligens 3b motor vist jeg får tak i:jerkoff:

 

-Understell

Justerbart?

Eller noe billigere,noen forslag?

 

 

-Annlegg

DLS kabelkitt

Pioneer 12`` 3000w sub(kjøpt)

2 10`` us blaster (kjøpt)

Power Aqustics 4 Ganger 840 w (kjøpt)

Frontsett¨

 

Bilder kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt at en 3b motor skal visst være ``bolt on``,at motorfestene

er de samme som på ng motoren.Stemmer dette?

og hadde den orginale girkassen tålt det?

Evt clutchen forsterket?og hadde quattro systemet tålt det?

 

Fra 136hester/200nm til 220/308nm er et stort effekthopp,

først og fremst tror jeg du skal spørre deg selv om bremser og understell tåler det...

Siden du har femmer, så skulle dette passe ja, men tenker du må bytte ledningsnett og kanskje forsterke clutchen.

Girkassa i disse bilene er veldig holdbare, men er usikker på om den tåler så mye effekt som dette.

 

Uansett, lykke til videre med prosjektet ditt;)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takker for det:DGår utifra at jeg skaffer meg en 3b motor komplett med hjerne og ledningsnett.større bremser må eg ha uansett.Men drivverket e eg litt nyskjerrig på om det holder.Noen som har vært borti dette?

 

Prøvde få ut framstolene idag.skjønte meg ikke helt på det...

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde få ut framstolene idag.skjønte meg ikke helt på det...

noen tips?

 

Det er vell bare å løsne to muttere i framkant av understellet på stolen, så løsner hele greia, og du kan dra den bakover til den er ute av "hektene" sine...er ihvertfall slik på B4en min, og det var det på 83mod GTI`en til en kompis, så tenker det er noe lignende på din også.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverk holder til iallefall 350-400HK. Er girkassa som er begrensningen, 5-trinnskassene tåler ikke all verdens, men bevares, 3x orginal effekt må da være godkjent? :p 6trinns takler gjerne 500+. Clutchen tåler rundt 300 om den er bra.

 

Bremser bør du minst bytte til S2\20v, (276x25) men de er langt fra bra nok. RS2 eller Porche 996-kalippere er å anbefale, dette er bolt on med de riktige delene.

 

Forstolene løsner du ved å fjerne mutteren og skruen under setet foran. Deretter er det bare å trekke den bakover til den går ut av skinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremser bør du minst bytte til S2\20v, (276x25) men de er langt fra bra nok. RS2 eller Porche 996-kalippere er å anbefale, dette er bolt on med de riktige delene.

 

Forstolene løsner du ved å fjerne mutteren og skruen under setet foran. Deretter er det bare å trekke den bakover til den går ut av skinna.

 

Men da må han jo bygge om til 5-bolts?

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverk holder til iallefall 350-400HK. Er girkassa som er begrensningen, 5-trinnskassene tåler ikke all verdens, men bevares, 3x orginal effekt må da være godkjent? :p 6trinns takler gjerne 500+. Clutchen tåler rundt 300 om den er bra.

 

Bremser bør du minst bytte til S2\20v, (276x25) men de er langt fra bra nok. RS2 eller Porche 996-kalippere er å anbefale, dette er bolt on med de riktige delene.

 

Forstolene løsner du ved å fjerne mutteren og skruen under setet foran. Deretter er det bare å trekke den bakover til den går ut av skinna.

 

 

Ja må vel bygge om til 5 bolts?

Men godkjent tror eg nok aldri det blir:P

Har hørt at bygge turbo motor i b3 er glemmesak,men bygge i en b4 var visst litt håp for,koffor det egentlig??er det ikke samme plass i motor rommet? eneste forskjellen e vel at skjermene på b4 er ca 1 cm lengre? Men i første omgang blir selve bilen shiinet opp,skal jo på hellakering om ca 4 uker.så har myee pusse arbeid foran meg:Dmen hadde jo vært gøyt og fyre nedi en liten snurremotor:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår