high octane Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hei. Luer litt på hvilket girsystem dette er. Lurer ellers på om man kan få girsystem som minner om det man får i WRC-bilene?(Dogbox) Sånn halvautomat der man bruker clutch bare når man tar løs eller stopper. Bare noen ting jeg satt her å funderte på. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 har jo sekvensiell, der du kan gire opp uten clutch (samme kasse som i motorsykler) det på bildet er muligens sekvensiell, eller dogbox, den hendelen er vel revers-sperre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Minner litt om en amerikansk doning med automat... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Oj..mente vel egentli å poste denne tråden i amcarforumet da men. Jaja, går det an å få kjøpt et sånnt sekvensiellt girsistem? Lurer også på hvordan det er med senking av biler med blafjærer.(?) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Minner litt om en amerikansk doning med automat... Stemmer..er en chevrolet chevelle.(tatt fra autoDB) Lurer litt på å anskaffe en chevelle rundt juletider kanskje. Men, i såfall ville jeg ha hatt et girsystem det går an å stole på.(merk:kjørt van, og har ikke plagsomt mye tro på amerikanske girkasser) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Nå er det jo temmelig enkelt å bolte på hvilken universalspak som helst på ei automatkasse med P-R-N-D-2-1 da, uten at jeg vet helt hva spaken på bildet gjør for nytte. Tusler rundt i van til daglig jeg, og der gjør jo ikke hverken spak eller girkasse særlig mye ut av seg. Skal du kjøre litt mer aktivt enn jeg gjør vil det sikkert være fiffig med noe annet enn rattspak. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 hehe.. Er vel ikke selve girspaken som er problemet her, men holdbarheten på selve innholdet i grautkassen som noen amerikanere ble levert med. Vet ikke hvordan det er med "muskelbiler", men likte ikke turen fra lillehammer og hjem i en 89 modell starcraft med bare 2 og 4 gir spesillt godt egentlig. Vet at gamle biler skal kjøres med andakt, så svinkjøring er vel ikke spesiellt aktuellt i dette tilfellet. Fikk jævlig lyst på chevelle da. Lurer på å ringe på en i morgen. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Nei, men girspaken på bildet sier jo ingenting om hvor god girkassa er. Tror forresten jeg har funnet ut hva slags girspak det er. Det ser ut til å være en B&M Original Pro Stick Shifter med "one-hand reverse lockout" og den "will fit most 2-, 3- and 4-speed automatics". :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Tusen takk felgen:P Vet ikke noe om chevelle da, eller senking av bil med blafjærer? Går det an å kappe dem/korte dem inn og sveise/dreie nye fester eller noe sånnt da? Lurer på å blakke meg på amcar nå snart da skjønner du...vært flink med pengene i det siste(det vil si at jeg ikke har hatt anledning til å bruke alt på drivstoff) og ser de begynner å hope seg opp på konton. satt pris på om noen hadde giddet å flytte denne til amcarforumet. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
personal-jesus Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Tusen takk felgen:PVet ikke noe om chevelle da, eller senking av bil med blafjærer? Går det an å kappe dem/korte dem inn og sveise/dreie nye fester eller noe sånnt da? Lurer på å blakke meg på amcar nå snart da skjønner du...vært flink med pengene i det siste(det vil si at jeg ikke har hatt anledning til å bruke alt på drivstoff) og ser de begynner å hope seg opp på konton. satt pris på om noen hadde giddet å flytte denne til amcarforumet. anbefale ikke å verken kappe eller sveise på fdjærstål, da dette vil ødelegge stålets oppbygging. du får kjøpt nye fester for bladfjørene dine på feks summitracing.com osv. da får du vel fra ca 2" til 4" senking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Tusen takk felgen:PVet ikke noe om chevelle da, eller senking av bil med blafjærer? Går det an å kappe dem/korte dem inn og sveise/dreie nye fester eller noe sånnt da? Lurer på å blakke meg på amcar nå snart da skjønner du...vært flink med pengene i det siste(det vil si at jeg ikke har hatt anledning til å bruke alt på drivstoff) og ser de begynner å hope seg opp på konton. satt pris på om noen hadde giddet å flytte denne til amcarforumet. Chevelle er kongebiler, men du må jo sørge for at den er i god stand. Mye håpløse restaureringer ute og går på såpass gamle biler. Hvis akselen er montert over bladfjæra senker man vel lettest ved å sette avstandsstykker mellom fjær og aksel. Start heller en ny tråd på amcarforumet om kjøp av Chevelle du, så vil du få mange gode svar på det meste du lurer på. Velger du deg en amcar vil du oppleve at du blir et mer rolig og avbalansert menneske. Samtidig som du opprettholder evnen til å plante skjea i bånn ved passende anledninger. Det skulle ikke forundre meg om du beholder lappen ganske lenge i en sånn en ;) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Ang Dog boks: Dog vil si at man skifter ut synkroniseringsringene med dog ringer. Er to ringer i mot hverandre med store solide dogger/klosser. 4 eller 6 på hver ring. Litt vanskelig å forklare. Tannhjul med 4/6 rektangulære tenner. Disse går da inn i hverandre veg girskifte. Krever en bestemt hånd, og gir mye lyd. Ikke å anbefale ved mye bykjøring for å si det sånn. Kombineres ofte med rettskårne drev i kassa, noe som gir mye støy. Samme lyd som ved rygging med de fleste biler. WRC har dogboks de også, men her er det elektrohydraulisk girskifte. Alt er oppbygd med tanke på raske girskift, paddlene ved rattet fungerer kun som brytere. Du får mange Cheveller for det dette systemet koster for å si det sånn. ca 400k, alt etter hvem du spør, for kassa, styresystemet kommer i tilegg Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Chevelle er kongebiler, men du må jo sørge for at den er i god stand. Mye håpløse restaureringer ute og går på såpass gamle biler. Hvis akselen er montert over bladfjæra senker man vel lettest ved å sette avstandsstykker mellom fjær og aksel. Start heller en ny tråd på amcarforumet om kjøp av Chevelle du, så vil du få mange gode svar på det meste du lurer på. Velger du deg en amcar vil du oppleve at du blir et mer rolig og avbalansert menneske. Samtidig som du opprettholder evnen til å plante skjea i bånn ved passende anledninger. Det skulle ikke forundre meg om du beholder lappen ganske lenge i en sånn en ;) Tusen takk for info`n. Lager heller en ny tråd tror jeg, om noen måneder angående kjøp av chevelle. Har litt over halvparten av det en chevelle i bruksstand koster nå.(overkant av 50.000 på konto) Kommer ikke til å kjøpe en strøken en, vil sette mitt personlige preg på bilen og går ikke av vegen for å skru litt. Har tilgang på et komplett bilverksted på kvedstid + alt av verktøy til sveising og rørarbeid. Legger sikkert rundt 100.000 og litt arbeid i bilen. Hvordan er det med full kasko på en sånn bil? Har en trivelig dame her hjemme på 50 år som gjerne ville "ha" en chevelle. Tror vi snakkes rundt juletider:P Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg