Gå til innhold

Lysholm kompressor ellr turbokit?

Ranger emnet

ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er nå dritt lei av den her vedlikeholds kompressoren. Og har lyst å bytte ut med noen som ikke trenger vedlikehold. Tenkte på turbo, men hørt at lysholm også skal gjøre susen.

Hva er billigst og rimeligst?

Er det bare å kjøpe et turbo/lysholm-kit å montere det på?

Hva vil gi mest ytelse for penga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt lyst på lysholm, men aldri hatt tid/penger til det. Kjører nå en godkjent turbo corrado, rimelig fornøyd med dette. Men savner litt power i nedre register som første corradoen jeg hadde med glader :) Blir snart litt mere trim på meg, oppmot 1.5bar :) PLX R500 er snart på vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil selv anbefale Lysholm med lyddemper, men om det er så mye billigere enn turbo er jeg ikke så sikker på, da jeg ikke vurderte dette en gang når jeg skulle ha nytt ;)

Men bare ikke gjør samme feilen som meg, å bli overivrig og kjøre med for lite ladehjul på en motor som har gått langt ;)

jeg kjørte med et ladehjul som ga meg ca 1,2 bar og jeg rakk akkurat og kjøre inn pressa, for så at hele greia tok kvelden ved første skikkelige pådraget ;)

for meg så var det veivlagrene som tok kvelden, men dette tror jeg nok gjelder turbo også, når det kommer til å bli overivrig ;)

men det til side.

jeg syns instalasjonen var helt OK og alt av instruksjoner og slikt som jeg fikk fra BBM som jeg da bestillte at av, var helt topp.. heller ikke noe å si på Servicen og email-hjelpen fra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen med og uten lyd-demper?

Har egentlig sansen for høy lyd.

Hva mener du med kjøre med mindre ladehjul vis motoren har gått langt. Min nærmer seg vel 190.000km. Skal snart over overhales. Skal vertfall overhales før ny kompressor/turbo kjøpes inn.

Men hva anbefaler dere? Turbo eller lysholm kompressor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen med og uten lyd-demper?

Har egentlig sansen for høy lyd.

Hva mener du med kjøre med mindre ladehjul vis motoren har gått langt. Min nærmer seg vel 190.000km. Skal snart over overhales. Skal vertfall overhales før ny kompressor/turbo kjøpes inn.

Men hva anbefaler dere? Turbo eller lysholm kompressor?

min motor hadde gått ca 200K når lysholmen var innkjørt og da tok veivlagrene kvelden, men du sier o at du skal overhale motoren først og da vill jeg nok byttet ut disse med noen forsterkede ;)

vel, det eneste lyddemperkittet gjør er å sørge for at returen ikke går ut i friluft, og da slipper du den "dump" lyden.

det er mange som liker "dump-lyd" men den lyden du får av "lysholm-dump" den liker du ikke over tid.. den er veldig intens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 4 weeks later...

hadde nok beholdt G-laderen.

Den beste løsningen, selv om den krever oftere overhaling.

Men som du spør, Lysholm eller turbo.

vet ikke prisen på turbokit, så rent likviditetsmessig så kan jeg ikke fortelle.

Men Lysholm hadde vært en god løsning, både driftsmessig og vedlikehold.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...