Gå til innhold

Får ikke bort lambda lampa på 91 mod med 230f

Ranger emnet

2FAST 2FØRTI

Anbefalte innlegg

hei hei.. Lambda lampa har egentli lyst siden siden jeg kjøpte bilen i fjor sommer.. får ikke opp noen feil koder, men hvis jeg tar av batteri polen i 15 min så forsviner lampa og bilen går helt rævva og gjør max 80 i 2 gir.. når lampa kommer tilbake går bilen bedre men kjenner at den fusker litt ved fullt pådrag..

har bytta lambda sensor, bensinfilter, fordelerlokk, rotor, kabler, plugger, luftfilter, termostat.. noen som har noen formening om hva som kan være gæernt?

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lambda lampe begynte å lyse, men jeg dreit i det, så slutta den å lyse av seg sjæl etter en måned eller noe.

kanskje pæren røk..

"Jeg hadde ulyd i lageret, men plutselig forsvant ulyden sammen med hjulet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet med min 1991 mod. Da var det luftmengdemålerene som var klikket. Den kobler over på et "reserve" program når denne får problemer. Det resulterte i at min fikk alt for mye bensin og "druknet" til slutt. Etter lufting og tørking av plugger fyrte den opp igjen. Byttet måleren og alt fungerte fint igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min 90 mod... Bytta tempføleren til insprøytninga. Da var problemet løst for min del.. Vist den ryker så trur jo bilen at motoren er konstant kald så den pøser på med bensin i alle ender å blandings forholdet blir helt på trynet sammen med bensin forbruket.. Koster 700 spenn mener jeg.. Så det er jo en del billigere enn en ny lmm.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider