Gå til innhold

MegaSquirt VS Vems?

Ranger emnet

VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

Nå sies det at VEMS har litt flere funksjoner, men det hele koker ned til om du er en ekte nerd eller om du bare er en wannabe, og vil betale litt ekstra for funksjonsgaranti og support.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEMS er ikke basert på MS og er helt annet kaliber.

vems kommer ferdig sammensatt fra fabrikken, var i utgangspunktet opensource men de slet med at større fabrikanter stjal kode.

terskelen for vems er endel høyere da du kan gjøre endel ekstra ting kontra ms. men på f.eks. en volvo som du har er det ganske straight forward, får ferdig ledningsnett med sikringer og alt så du bare klipper riktig lengde.

vems 3.3 bør være på plass i Porschen i løpet av august :) har før hatt det i en bmw turbo.

på mapping bruker både ms og vems Megatune.

besøk vems.se eller vems.co.uk , hovedsiden med wiki er vems.hu, men mange synes det ikke er intitivt.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEMS er ikke basert på MS og er helt annet kaliber.

vems kommer ferdig sammensatt fra fabrikken, var i utgangspunktet opensource men de slet med at større fabrikanter stjal kode.

terskelen for vems er endel høyere da du kan gjøre endel ekstra ting kontra ms. men på f.eks. en volvo som du har er det ganske straight forward, får ferdig ledningsnett med sikringer og alt så du bare klipper riktig lengde.

vems 3.3 bør være på plass i Porschen i løpet av august :) har før hatt det i en bmw turbo.

på mapping bruker både ms og vems Megatune.

besøk vems.se eller vems.co.uk , hovedsiden med wiki er vems.hu, men mange synes det ikke er intitivt.

ok, leste at vems var basert på MS jeg..

vems virker til og være bra!

koster ikke mange kronene heller, sammenlignet med de funksjonene man får:)

man kan kjøre autotune med vems ja? slik at det justeres selv via lamda? via at den går på tomgang x antall minutter, eller må man mappe det selv?

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, leste at vems var basert på MS jeg..

vems virker til og være bra!

koster ikke mange kronene heller, sammenlignet med de funksjonene man får:)

man kan kjøre autotune med vems ja? slik at det justeres selv via lamda? via at den går på tomgang x antall minutter, eller må man mappe det selv?

Holder garantert ikke med kun tomgang.

Husk den må justere så den finner riktig bensin/luft ratio på forskjellig turtall. Derav 12x12 tabell f.eks etc.

Autotuning gir deg iallefall en grovmap som kan kjøres med trygt på vei (normal kjøring),

men skal det bli _bra_ må det gjøres av profesjonelle på rulle.

Uansett, VEMS eller MS, så kan folk som tuner greit klare å tune disse også. Tankegangen er jo lik for alle sprut, er bare softwaren som er forskjellig (grovt sett.)(Nå mener jeg andre sprut, ikke MS og VEMS som begge bruker megatune).

-J

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar folkens:) hva koster det for mapping da?

Du som bor i det strøket kan jo stikke innom http://www.estuning.no og http://www.bjornstadbil.no og be om en så konkret pris som mulig. Si du leverer startbar grovmappet bil og vil ha den 100%. Når du har fått svar kan du jo dele det med oss her. :hellothere:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vems ville jeg tatt anyday framfor MS, MEN (Et stort men!), her hvor jeg bor er det 3-4 kompetente firmaer og privatpersoner som har spesialisert seg på MS, og dette gjør følgelig at til at dette sprutet har blitt stort utbredt over distriktet her. Tror det er passert 10-12 biler nå.

Personlig går jeg for support og skikkelig matching med et Autronic SM4 sprut, som de aktuelle figurene som skal mappe motoren min er eksperter på.

Men er man ute etter at ting skal fungere og være helt greit så kan man fint gå for en MS sprut. En kompis som nettopp har satt dette på sin E30 med S38B36 (M5 3,6) kompressor. Fra før går det noen spenstige turbo BMW'r med MS heromkring, så funker det gjør det! :D.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vems ville jeg tatt anyday framfor MS, MEN (Et stort men!), her hvor jeg bor er det 3-4 kompetente firmaer og privatpersoner som har spesialisert seg på MS, og dette gjør følgelig at til at dette sprutet har blitt stort utbredt over distriktet her. Tror det er passert 10-12 biler nå.

Personlig går jeg for support og skikkelig matching med et Autronic SM4 sprut, som de aktuelle figurene som skal mappe motoren min er eksperter på.

Men er man ute etter at ting skal fungere og være helt greit så kan man fint gå for en MS sprut. En kompis som nettopp har satt dette på sin E30 med S38B36 (M5 3,6) kompressor. Fra før går det noen spenstige turbo BMW'r med MS heromkring, så funker det gjør det! :D.

Hvilke firmaer?

Det er veldig interessant :D

-Jannis

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider