Gå til innhold

Nypolert IS200

Ranger emnet

mabbutt

Anbefalte innlegg

Nå blir nok ikke denne tråden den med de mest oppsiktsvekkende bildene, men jeg tenkte jeg kunne dele resultatet med dere allikevel. På lørdag ble det brukt gode fem og en halv time på bilen, og moro var det! Og for ordens skyld, så er jeg klar over at bilen trenger penere og bredere felger ;)

Siden jeg fikk bilen i desember har jeg ikke vært flink med vask. Jeg har vasket den ofte, men det har kun vært i manuell vaskehall med høytrykk. Å ikke vaske bilen for hånd har jeg jo nå innsett er idioti. Det er mye møkk som blir liggende, selv om bilen ser ren ut etter ei runde i selvvasken. Jeg slet med mye asfalt og dritt som hadde satt seg fast nederst på dører og fangere, og hadde aldri fått bort dette uten claykitet. Ved å vaske bilen for hånd på en skikkelig måte oftere slipper man jo dette problemet. Jeg er nå blitt bitt av bilpleiebasillen, så dette vil aldri skje igjen ;)

Jeg brukte følgende produkter (kun Meguiars denne gangen):

- Wash Mitt

- 2 mikrofiberkluter

- Water Magnet

- Foam applicator pads til påføring av tech wax

- Wheel Brush

- Høyttrykkspyler

- 2 vasketbøtter - en til såpe - en kun med vann

- NXT Car Wash

- ScratchX

- Quik Clay detailing system (claykit)

- NXT Tech protectant (gjorde underverker med interiøret)

- NXT Tech Wax

Det ville vel sett litt blankere ut om sola stod på, men en skulle jo nesten tro at vi aldri fikk den sola tilbake igjen, så here goes:

P1010111.JPG

P1010114.JPG

P1010077.JPG

P1010092.JPG

Resten av bildene ligger på linken nedenfor, for dem som er interesserte i å titte:

http://www.mabbutt.frac.dk/IS200/Nypolert/

Til slutt legger jeg ved et bilde fra i vinter, hvor lakken var sliten og bilen var høy, rett etter ei runde i selvvasken:

DSC00056.JPG

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite bilder her da, men fremgansmåten virket lovende....

Serveren til de rørebøttene jeg har bildene hos sliter i dag. Sida datt ned rett etter jeg la ut denne tråden. Den kommer vel opp etterhvert :)

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget pent resultat og fin bil, gratulerer..

Hjertelig takk for det :)

Til uka kjører jeg på med Deep Crystal Paint Cleaner og Deep Crystal Polish før Tech Wax'en i tillegg (eller MG21 om jeg får fatt på det i tide), så da håper jeg på et enda bedre resultat. Lakken har ikke fått så mye pleie som det kan se ut til, så en manuell lakkrens blir nok kanon. Det er jo bare kosearbeid uansett!

Jeg er bitt av bilpleiebasillen, og vel så det ;)

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og handlet Deep Crystal Paint Cleaner og Deep Crystal Polish i går, så neste gang blir det 1-2-3. Gleder meg allerede.

I tillegg fikk jeg følt litt på MG21 kannen. Jeg visste den var dyr, men ble tatt litt på senga av hvor mye den faktisk kostet. Jeg får vente litt med å kjøpe MG21, siden jeg må ha litt penger å putte i trusene til jentene på lugubre strippebuler i London neste helg ;)

EDIT:

På Autogeek blir jo ikke prisen på MG21 så verst. Ca 320 kr eks mva. På Bilxtra skulle de ha 1500 kr (!).

- '11 Lexus CT 200h

Lenke til kommentar
Del på andre sider