Gå til innhold

Hva annbefales til Rock og Metal?

Ranger emnet

SBaL

Anbefalte innlegg

Er rimelig grønn på bilstereo, men har fått høre noe om at ikke alt funker like bra til forskjellige musikkstiler.

Og, siden jeg da hører på rock og metal, så lurte jeg på hva jeg burde skaffe av diskant og mellomtone elementer (merker+++), forsterkere, og basskasse(eller noe i den gaten).

Planen er å ha to forsterkere, en til bass, og en til diskant og mellomtone.

Også hadde jeg tenkt til å kjøpe en pakke med både diskant og mellomtone elementer, hvor det følger med delefilter. Gir bedre lyd etter hva jeg har hørt.

Er ute etter lydkvalitet.

Er det noen stor forskjell på aktiv bass og basskasse(om det er to forskjellige ting?)?

Hva egner seg da best til litt raske trommer og bassgitar.

For et stort element vil vel ha for stor masse til å kunne bevege seg kjapt nok?

Dette skal da sitte i en 240 sedan.

Tar imot alt av tips og erfaringer.

Budsjettet?

Tja, planen er vel 10-15.000,-

Men, det kommer jo også litt ann på hva jeg får for det.

Kan fort bli til at jeg sprenger budsjettet, men det får være en annen sak. Hehe.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontsett SS TRC6 2500.-

Sub SS T5-12 3500.-

Forsterker sub MD1 4000.-

Forsterker front MD41 (4k, så du kan utvide eller brokoble)3500.-

=13500.-

Tatt alt fra engenaudio.com, hyggelig kar som sikkert gir et pakketilbud.

Aktiv bass er bare at forsterkeren er innebygget i kassa, sjeldent det beste alternativet.

Har hatt en del Soundstream før, og synes det passer godt til musikkstilen du har.

Edit: Mulig hadde lønt seg å byttet MD1D med MD2D

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe særlig godt inntrykk av ferdige, så der må nok noen andre svare.

Altså, ferdigkasse blir det uansett da jeg ikke har tilgang til å få lagd til no selv.

Har hørt at det ofte kan være bedre enn en halvveis vellykka selvlagd kasse.

Var egentlig lyden fra en rørsub jeg var ute etter å få erfaringer fra.

En på jobben som har en som jeg syntes det virka som det var masse trøkk i.

Men, vet ikke hvilken modell det er osv. Mulig de ikke lager den lenger.

Den fikk jeg testa med musikkstilen min og.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider