Gå til innhold

Motor Olje til Passat 1.9TDi, 99 mod, mobil1?

Ranger emnet

vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bytte motorolje på bilen min. Se sign, den har kjørt

280.000 snart og jeg ønsker helst å bruke Mobil1 5w-40 olje, men hvor kjøper man det? Jeg har hørt og lest så mye rart om Mobil1 som

Esso selger(det er vel Esso som er produsenten av Mobil1?)

At Esso sine her i Norge ikke er ekte Mobil1 olje og at det noe med

at norsk label/tekst på oljekanna betydde at de ikke var ekte.

Men hvor ellers skal jeg kjøpe Mobil1 for å være sikker på at det

"genuine"? Er Mobil1 beste motoroljen verden eller noe??

Forresten, har Mobil1 5w-40? Har bare sett 0w-40?

Takk for svar på forhånd

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det denne bilen som du skulle gi 90tusen for? Er jo nesten gått 300.000 :)

Nei, nei. Det er nok "Golddigger" som skal kjøpe bil for ca 90. Ikk e jeg. Jeg gav 60T for min, hadde gått 268T da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på biltema du. Under tester har de funnet ut av mobil1 og biltema er prikk like i viskositet, smøreevn, holdbarhet osv. Men andre ord så er biltema olje og mobil1 olje kjøpt fra samme rafineri, bare at biltema ta 1 kr for merket sitt mens mobil 1 tar 300 for merket sitt. Pluss olje prisen. (Er mye uenighet rundt dette her da men, så kommer sikket til å få mange på nakken for å si dette her, men biltema olje er mobil1 olje med annen label)

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på biltema du. Under tester har de funnet ut av mobil1 og biltema er prikk like i viskositet, smøreevn, holdbarhet osv. Men andre ord så er biltema olje og mobil1 olje kjøpt fra samme rafineri, bare at biltema ta 1 kr for merket sitt mens mobil 1 tar 300 for merket sitt. Pluss olje prisen. (Er mye uenighet rundt dette her da men, så kommer sikket til å få mange på nakken for å si dette her, men biltema olje er mobil1 olje med annen label)

Har du en link å referere til?

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel Mobil som er produsent, eller var. Nå selges det vel på Hydro/Texaco eller YX... Hvem klarer å holde følge med disse stasjonsnavnene?? Vet Hydro hadde det tidligere her iallefall, men er noen år siden jeg brukte det nå. Endel bilverksteder har den også, så du må nesten sjekke lokale bensinstasjoner/bilverksteder.

Vet Biltema solgte Mobil 1 i sin tid, mye billigere en på hydro som det het den gang. Men etter press fra Bensinstasjonene, fikk ikke Biltema lov til å selge den oljen under det navnet lengre.

Har hørt att den samme oljen nå selges under annet navn der, men har ikke noen link eller bevis til det.

Er generelt skeptisk til sånne billige oljer på Biltema da, men mulig de er like gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ha jeg ringt Stjerneservice og bestilt 5 liter Mobil1 0w-40, som jeg skal hente på fredag. Denne bør vel passe bra til min TDI 110 motoren?

Jeg hadde valget mellom Mobil1 0w-40 eller 5w-50.

Noen som kan si noe rundt dette valget?

Er det noen som har brukt Mobil1 sammen med VW/VAG TDI motorer?

Er Mobil1 olje billig i Tyskland. Skal dit neste mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider